הטיים שרינג מגיע למשרדים: חברות משתפות שטחים וחוסכות כסף

יש היגיון בשיתוף חללי העבודה משום שעובדים רבים נמצאים במשרד רק בחלק מימי השבוע • הקונספט הזה מתאים לחברות קטנות ולסטארט־אפים שבהם רוב העבודה נעשית על לפטופים

משרד בסן פרנסיסקו. הוויתור על הימים מאפשר שכירת שטח גדול יותר / צילום: Shutterstock
משרד בסן פרנסיסקו. הוויתור על הימים מאפשר שכירת שטח גדול יותר / צילום: Shutterstock

עבור רוב החברות, עבודה היברידית משמעותה חלוקת זמן בין עבודה מרחוק לבין עבודה מהמשרד. עבור הסטארט־אפ Frontier Talent, המשמעות היא גם חלוקת הזמן במשרד בינו לבין חברה אחרת.

עובדי החברה מגיעים למשרדים בסן פרנסיסקו בימי שני, רביעי וחמישי. אחרי שניים מהימים האלה, הם אורזים את המחשבים הניידים שלהם, מנקים את השולחנות וזורקים את הזבל כך שאזור העבודה שלהם יהיה נקי כשחברה אחרת תיכנס להשתמש בשטח בתורה.

אלפי חברות ברחבי ארה"ב עדיין מתמודדת עם השאלה כמה שטח משרד הן צריכות נוכח העובדה שעובדים רבים מגיעים למשרד רק בחלק מהשבוע. יותר חברות מאפשרות לעובדים שלהן לעבוד חלק מהזמן בבית אבל רוצות אותם יחד במשרד לפחות כמה ימים בשבוע כדי להבטיח שיתוף פעולה. זה אומר שהמשרדים או מלאים כמעט לגמרי או ריקים כמעט לגמרי, תלוי באיזה יום בשבוע מדובר.

35% מהלקוחות שוכרים פחות מ־5 ימים בשבוע

אנטר קודי, חברת משרדים גמישים שמנהלת כ־50 משרדים משותפים מרוהטים, מתאמת את שיתוף המשרד כך שאותו סט של שולחנות, חדרי ישיבות, לוחות מחיקים ופינות קפה יהיה בשימוש של שתיים ואפילו שלוש חברות, שמאכלסות את אותו שטח בימים שונים בשבוע. בהסדרים האלה, שקצת דומים לחלוקת זמנים למשרדים, החברות משלמות רק על הימים שהן המשרד שלהן מאויש. בערך 35% מהלקוחות של קודי שוכרים משרדים לפחות מחמישה ימים בשבוע, אומרת המנכ"לית קריסטל רוהאוט.

הקוסנפט הזה לא מתאים לכל אחד. הוא יותר מתאים לחברות קטנות ולסטראט־אפים שבהם רוב העבודה נעשית על לפטופים ולא מאחסנים מידע רגיש בארונות תיוק או בשרתים גדולים.

"כל הדברים שלנו ממילא בענן", אומר פיירו מולינו, מנכ"ל של סטארט־אפ בשם Predibase, שעוסק בתחום של למידת מכונה. הוא משלם בערך 6,000 דולר לחודש עבור משרד של קודי בסן פרנסיסקו עבור כל ימי שלישי וחמישי. בחברה יש 25 עובדים, שבערך מחציתם באזור המפרץ ובערך שמונה מגיעים ביום שלישי טיפוסי, הוא אומר.

"ביליתי כמויות מטורפות של זמן בחדר השינה"

בחברת Frontier, חברה העוסקת בגיוס עובדים, המייסד אליוט אוקונור עבד מרחוק במהלך המגפה, עד שהבין שחסר לו המשרד. "ביליתי כמויות מטורפות של זמן בחדר השינה שלי בשנתיים האחרונות", הוא אומר. "הרגשתי שאני צריך שינוי". אפשרות אחת הייתה לקנות מנוי בחברת חללים משותפים, אבל אוקונור העדיף משרד פרטי שיהיה רק שלו. אבל מכיוון שאוקונור הוא היחיד מבין 20 עובדי החברה שנמצא באזור מפרץ סן פרנסיסקו, הוא לא רוצה לבוא למשרד לחמישה ימים בשבוע, או לבזבז כסף על יותר ימים ממה שהוא צריך. "אם אנחנו לא צריכים את זה, אין סיבה שנשלם תמורת זה", הוא אומר.

אז הוא התיישב בבניין בסן פרנסיסקו, 90 מ"ר בקומת הקרקע, עם שולחן גדול ועם מטבח. Frontier משלמת בערך 1,500 דולר לחודש לחוזה לשלושה חודשים. אוקונור אומר שהוא אפילו לא יודע מי נמצא במשרד בימי שלישי ושישי. הוא חושד שאחר הדיירים הוא סטארט־אפ שעוסק במשלוחי מזון, לפי השרטוטים על הלוח במשרד. הוא אומר ששלושת השותפים למשרד משאירים אותו נקי ומוציאים את הזבל בכל יום, וכי החפצים היחידים שנשארים הם צגים. "כולנו אנשים מבוגרים", הוא אומר.

לחברות מסוימות, הוויתור על הימים מאפשר שכירת שטח גדול יותר. Fuzzy, חברה לשירותי בריאות־מרחוק לבעלי חיים, היושבת בסן פרנסיסקו, חיפשה בהתחלה של 185 מ"ר, אומר היועץ המשפטי של החברה דייב טומי. כיום היא שוכרת 280 מ"ר, אבל רק בימי שלישי ורביעי. תמורת 8,300 דולר לחודש, תג המחיר הזה הוא בערך חצי ממה שמשרד רגיל יעלה בחוזה חודשי, אומר טומי.

אפשרות לשכור שטח גדול יותר, לפחות זמן

כמו אוקונור, מולינו מחברת Predibase אומר שאין לו מושג מי נמצא במשרד בימים האחרים. במשרד יש מקרר, ואם נשאר אוכל מהשוכר שהיה אתמול, זה חלק מהעניין של הרוח השיתופית. "לא נעשה עניין על חטיף גרנולה", הוא אומר. מולינו משאיר לעתים חפצים אישיים בלוקרים שבמשרד, אבל בדרך כלל אינו משאיר דבר. אם לא היו זרים במשרד בשאר ימות השבוע, הוסיף, הוא היה משאיר ניירות וספרים על השולחן. "זה בעצם מגן על השולחן מלהפוך מוקד לבלגן", הוא אומר.