בולען נפער בחניון בניין בהוד השרון, כ-20 דירות פונו

טרם ידועה הסיבה לבולען שנפער בחייה של הבניין ברחוב סמטת הדרור בהוד השרון • דיירי הבניין פונו מחשש לקריסה, ופינוי נוסף של שני בניינים סמוכים החל בהוראת המשטרה

בולען נפער בחניון בניין בהוד השרון / צילום: עיריית הוד השרון
בולען נפער בחניון בניין בהוד השרון / צילום: עיריית הוד השרון

בניין פונה ברחוב סמטת הדרור בהוד השרון בעקבות בולען שנפער בחניון. מהעירייה נמסר כי ראש העיר, מהנדס העירייה והמנכ"ל בדרכם לזירה. בנוסף, לוחמי האש מתחנת השרון הוזעקו לבניין, לאחר שהתקבל דיווח שבמקום נפער בולען. לא דווח על פגיעת אנוש.

מדובר על בניין מגורים בן שבע קומות, הממוקם בכתובת סמטת הדרור 5, הכולל שלושה קומות חנייה, על קרקע רכה. נכון לעכשיו, טרם ברורה הסיבה לבולען ועד כמה הנזק ממשי, אולם כיבויי והצלה הנמצאים בזירת האירוע המליצו על פינויי הבניין ושני מבנים צמודים.

מהרשות הארצית לכבאות והצלה נמסר: "בהמשך לאירוע בהוד השרון - מדובר בבולען בחניון מינוס 1, הנוצר ככל הנראה כתוצאה מעבודות סמוך לבניין. צוות של יחידה לחילוצים מיוחדים נמצא במקום. החל פינוי של שני בניינים סמוכים".

כמו כן, מכיבויי אש נמסר כי סגן מפקד תחנת השרון סגן תפסר אלי פילו נוכח במקום. לאחר בדיקה של הקונסטרוקטור, התגלה כי מספר קורות המחזיקות את המבנה הוסרו, מה שמעלה את הסכנה לקריסת המבנה ולכן דיירי הבניין מפונים. בהוראת המשטרה החל פינויי הבניינים סמוכים. סך הכל מדובר על פינויי של כ-20 דירות. יודגש שלא דווח על פגיעה בחיי אדם.

תופעת בולענים באזור המרכז

המקרה הזה הוא אחד מתוך כמה שהתרחשו לאחרונה באזור המרכז. לפני כחודשיים, במוצאי שבת, נפער בולען בנתיבי איילון, ששיתק את אחד העורקים הראשיים של המדינה.

אלעד סואיסה, ראש אגף הנדסה בנתיבי איילון, שדיבר עם גלובס בעקבות האירוע הסביר כי "התברר שזרימות של מים באתר חניון הספירלה גרמו לבולען הזה. מדובר בדליפה משמעותית של מים בקירות הדיפון של המגדל מתחת לכביש, ולכן נוצר חלל שהמסעה (הכביש - א"ז) נפלה לתוכה. תוך כדי האירוע בוצעו פעולות לסגירת הבולען עצמו וכדי להבין אם יש בולענים נוספים".

באוגוסט האחרון, דיווחנו בגלובס אודות פועל שנפצע בשל בולען שנפער בעת שיפוץ מבנה ברחוב קהילת לודז' בצפון העיר תל אביב. מדיווח של מפקחי מינהל הבטיחות בזרוע העבודה שהגיעו למקום, עולה כי מדובר על תאונה שאירעה בזמן ביצוע עבודות שיפוץ בדירת שני חדרים פינתית בקומת קרקע של הבניין. מהדיווח עוד עולה כי שני עובדים תושבי הרשות הפלסטינית שהועסקו על ידי הקבלן אורי כץ, הגיעו לבניין במטרה להכין את האתר לקראת העבודות, ובזמן פריקת ציוד קרסה הרצפה מתחתם ואחד מהם נפל לבור שנוצר במקום ונפצע קל והוא נמצא בבדיקות בבית החולים איכילוב.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון מסר: "צוותי העירייה מגויסים כדי לתת את המענה הטוב ביותר לתושבות ולתושבים המפונים ובכדי לקיים בדיקה הנדסית מקיפה בבניין ובאזור כולו. טוב שהאירוע הסתיים ללא כל פגיעה, בנפש וברכוש ואנו נמשיך לפעול על מנת לשמור על בטיחות התושבות והתושבים".