בורסת הקריפטו הגדולה בעולם תרכוש את המתחרה FTX כדי להצילה מבעיות נזילות

שתי בורסות הקריפטו חתמו על מסמך כוונות לא מחייב, כתב מנכ"ל בייננס צ'אנגפנג זאו בטוויטר • העסקה התגבשה על רקע פאניקה מפני תרחיש של הקפאת חשבונות ב-FTX

מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock
מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock

בורסת הקריפטו הגדולה בעולם חתמה על הסכם רכישה בלתי מחייב עם המתחרה FTX, בעקבות חשש לעתידה של השנייה. "המעגל הושלם, והמשקיעים הראשונים והאחרונים של FTX זהים: הגענו להסכמה על עסקה אסטרטגית עם בייננס", צייץ סם בנקמן-פריד, מייסד FTX הערב (ג').

מנכ"ל אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם מפקפק בביטקוין  
"אם היה לך כסף בבנק, הוא נעלם": בלבנון מוצאים מקלט מהמשבר בביטקוין 

מנכ"ל בייננס, צ'אנגפנג זאו, אישר גם הוא את דבר העסקה באמצעות ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, ואמר ששתי ענקיות הבורסה חתמו על מכתב כוונות לא מחייב. בנקמן-פריד וזאו אמרו שניהם כי תהליך בדיקת נאותות מלא יתקיים ביומיים הקרובים.

העסקה מגיעה בעקבות פרסום של CoinDesk בשבוע שעבר, שעורר חשש שהמאזן של Alameda Research, חברה אחות של FTX, היה תלוי יותר מדי במטבעות בלתי נזילים, כולל מטבע FTT של FTX עצמה, שצנח ביותר מ-25% ביממה האחרונה. כעת ערכו עומד על כ-16.4 דולר. 

החשש העמיק לאחר שלקוחות FTX נתקלו בקשיים בבואם למשוך את כספם, מציפים בעשרות תלונות את קבוצת הטלגרם של FTX ואת חשבון הטוויטר שלה. עם זאת, המשיכות מעולם לא הושהו, כפי שמראים הנתונים, ועל פי תגובות של נציגי FTX בקבוצת טלגרם. בנוסף, בסדרת הציוצים שלו, שהכריזה על העסקה עם בייננס, כתב בנקמן-פריד כי "המשיכות של FTX היו וימשיכו להיות פעילות, מגובות במלואן 1:1 ופועלות כרגיל".

נכון לעכשיו, מטבע ה-BNB של בייננס זינק ב-9% וערכו עומד על 367 דולר. המשקיעים משכו ביטקוין בהמוניהם מ-FTX במהלך 24 השעות האחרונות, והפחיתו את המאזן מכ-20 אלף ביטקוין לאחד בלבד ביום שלישי בבוקר, על פי נתוני Coinglass.