הנמוך ביותר זה חודש וחצי: הדולר נופל בחדות מול השקל

נתוני האינפלציה והעליות החדות בוול סטריט הובילו לצניחת שער הדולר בעולם, וגם מול השקל • המטבע האמריקאי נסחר כעת ביחס של 3.41 שקל - שפל של חודש וחצי

הדולר צונח. צילום: AP / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
הדולר צונח. צילום: AP / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נתוני האינפלציה שפורסמו אתמול (ה') והפתיעו לטובה זרעו אופטימיות רבה בשווקים. המדדים בוול סטריט עלו בחדות ותשואות האג"ח צנחו: תשואת האיגרת ל-10 שנים צנחה ב-31 נקודות בסיס לרמה של 3.82% ותשואת האיגרת לשנתיים נחתכה ב-29 נקודות ל-4.33%.

היזם בן ה-30 שהפיל את שוק הקריפטו: הכירו את סם בנקמן-פריד | ניתוח 
נתוני האינפלציה המעודדים בארה"ב: העלאות הריבית כנראה יתמתנו, ומה תהיה ההשפעה על בנק ישראל? | ניתוח

אפקט נוסף של נתוני האינפלציה והעליות החדות בוול סטריט הוא צניחת שער הדולר בעולם, וגם מול השקל. אמש איבד המטבע האמריקאי מעל 2% מול סל המטבעות, הירידה היומית החדה ביותר מאז 2009.

הדולר, שנחשב למקלט בטוח עבור המשקיעים, הגיע השנה לשיא של 20 שנה מול סל המטבעות העולמי, ובחודש האחרון איבד מעל 5%. בסך-הכול עלה הדולר מתחילת השנה בכ-11%.

נכון להבוקר, הדולר נחלש ב-0.5% מול האירו, כך שדולר אחד שווה כעת 0.97 אירו. מול הליש"ט, הדולר נחלש בכ-0.1% - ושווה כעת 0.85 פאונד. השקל התחזק בחדות הבוקר מול המטבע האמריקאי ועלה ביותר מ-3%. נכון לעכשיו, נסחר המטבע האמריקאי ביחס של 3.41 שקל - שפל של חודש וחצי.

לתנודות בשוק המניות השפעה גדולה על שער החליפין. זאת, בשל החשיפה הגבוהה של הגופים המוסדיים הישראליים להשקעות בחו"ל. כשהשווקים עולים, גם החשיפה למט"ח עולה, וכשמוסדיים לא רוצים להגדיל חשיפה הם מוכרים מט"ח, וכך גם להיפך - כאשר השווקים יורדים והגופים צריכים להגדיל ביטחונות (חלק מהחשיפה היא באמצעות חוזים עתידיים), לכן הם רוכשים דולרים וכך גורמים לעליית שער הדולר אל מול השקל.