בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בנעילה בוול סטריט; טסלה צנחה ב-6.8%, דיסני קפצה ב-6.3%

באירופה ננעל המסחר בירידות קלות של עד 0.3% במדדי המניות המרכזיים • ירידות חדות בשוק הקריפטו • טבע הודיעה על מחליפו של קאר שולץ: ריצ'רד פרנסיס ימונה לנשיא ומנכ"ל • דיסני הדיחה את המנכ"ל בוב צ'אפק והחזירה לתפקיד את בוב איגר שניהל אותה במשך כ-15 שנה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

ירידות בנעילה בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.1%, ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-1.1%.

טסלה צנחה ב-6.8%, אפל ב-2.2%, למונייד ב-6.1%, פייבר ב-5.8%, וריסקיפייד ב-4.1%.

מנגד, דיסני קפצה ב-6.3%. עוד בלטו בעליות טבע , ראדא , פאלו אלטו ולייבפרסון.

21:30

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס שומר על יציבות, ואילו מדד הנאסד"ק יורד בכ-1%.

טסלה  צונחת ב-6.6%, לאחר שהחברה הכריזה על ריקול נוסף (ה-19 שלה השנה, לכ-321 אלף רכבים) - הפעם עקב תקלה באורות האחוריים בחלק מדגמי 3 ו-Y. 

עוד בולטות בירידות אפל , עליבאבא , אמזון, מטא, קוינבייס  וקוואלקום.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חדות. הביטקוין מאבד 5% ומגיע לרמה של 15,650 דולר, והאת'ריום צונח ב-8% ונסחר סביב 1,080 דולר. 

20:05

מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה, ומדד הנאסד"ק יורד בכ-1.2%.

עליות נרשמות במניות פאלו אלטו נטוורקס , קוקה-קולה , דיסני, מיקרוסופט , וול מארט  והום דיפו.

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט יורדים כעת בפחות מאחוז לאחר צניחה של יותר מ-5% מוקדם יותר. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מדיניות אופ"ק פלוס שוקלות להגדיל את התפוקה בכ-500 אלף חביות ליום, אולם סוכנות הידיעות של סעודיה הודיעה כי בממלכה לא שוקלים צעד כזה.

18:45

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה, ומדד הנאסד"ק יורד בכ-1%.

באירופה ננעל המסחר בירידות קלות של עד 0.3% במדדי המניות המרכזיים.

החוזים על הנפט צונחים ביותר מ-5%, בין השאר על רקע דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי מדיניות אופ"ק פלוס שוקלות להגדיל את התפוקה בכ-500 אלף חביות ליום.

18:00

מגמה שלילית בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה, ומדד הנאסד"ק יורד בכ-1%.

ירידות חדות רושמות טסלה, אמזון , AMD, טרגט ומניות האנרגיה אקסון מובייל , שברון  ודבון אנרג'י .

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות פורסייט , דריו, מאנדיי.קום , למונייד , איי.סי.אל , פייבר , סיוה וצים .

17:00

ירידות חדות של 4.5%-4.8% נרשמות בחוזים על הנפט. חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 83.5 דולר לחבית.

בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה, ואילו מדד הנאסד"ק יורד ב-0.6%.

16:33

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה, ואילו מדד הנאסד"ק יורד ב-0.4%.

מניית דיסני  מזנקת ב-9% אחרי הדחת המנכ"ל בוב צ'אפק. החברה הודיעה אמש כי המנכ"ל הוותיק בוב איגר, שכיהן 15 שנה בתפקיד עד פברואר 2020, ישוב לתפקידו. 

למה דיסני פיטרה את המנכ"ל החדש והחזירה את הישן | WSJ

מנגד, טסלה  ממשיכה לאבד גובה ויורדת ביותר מ-3%.

14:35

מגמה מעורבת באירופה בשעה זו, כאשר מדד פוטסי הבריטי עבר לעלייה של 0.1%. לעומת זאת, דאקס יורד בכ-0.6%, וקאק ב-0.2%, ואילו במדריד וליסבון המדדים מטפסים. יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי מאבד 0.5%.

בגזרת המסחר בחוזים העתידיים, החוזים על הדאו ג'ונס נחלשים ב-0.2%, החוזים על ה-S&P 500 יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד"ק נסוגים ב-0.8%. בשוק האג"ח נרשמות עליות קלות בתשואות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בנקודה ל-3.83%, ותשואת האג"ח לשנתיים מתקדמת ל-4.52%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות מתונות במחירי הנפט. החוזים על הנפט האמריקאי יורדים לרמה של 79.5 דולר לחבית, והחוזים על הברנט נסוגים ל-87.2 דולר לחבית. הזהב נחלש בכ-0.5%, ומחיר אונקיה של המתכת היקרה יורד ל-1,740 דולר.

14:10

ענקית התרופות טבע  הודיעה על מינויו של ריצ'רד פרנסיס לנשיא ומנכ"ל החברה החל מ-1 בינואר הקרוב. "המנכ"ל היוצא קאר שולץ מסיים את תפקידו לאחר קדנציה של 5 שנים משמעותיות, בהן ייצב את החברה ומיצב אותה לעתיד מבטיח", נמסר בהודעת החברה. עוד צוין כי על מנת להבטיח מעבר מסודר של תפקיד המנכ"ל, החליטו חברי הדירקטוריון יחד עם המנכ"ל היוצא קאר שולץ כי הוא יסיים את כהונתו ב-31 בדצמבר". 

13:15

ד"ר רון אייכל, אנליסט ראשי בקולמקס שוקי הון, פרסם המלצה לקניית מניית פייזר . "ענקית הפארמה העלתה את תחזית הרווח לשנת 2022, לאחר שסיפקה רבעון שלישי חזק שגבר על הציפיות בוול סטריט. כעת, בחברה מעריכים רווח למניה של 6.40 עד 6.50 דולר לשנה, לעומת התחזית הקודמת של 6.30 דולר ל-6.45 דולר. חברת התרופות גם העלתה את הגבול התחתון של תחזית המכירות, וכעת צופים להכנסות של 99.5 מיליארד דולר עד 102 מיליארד דולר לשנה. פייזר העלתה את הנחיית המכירות שלה לשנה כולה עבור החיסון שלה לקורונה ל-34 מיליארד דולר השנה, עלייה של 2 מיליארד דולר מהציפיות הקודמות של החברה. בנוסף, היא שומרת על ציפיות להכנסות של 22 מיליארד דולר עבור הגלולה האנטי-ויראלית Paxlovid. טכנית, המניה נמצא בעמדת קנייה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 46.70 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 48.62 דולר".

11:20

הירידות במסחר על החוזים בוול סטריט מתחזקות לשיעורים של 0.3%-0.6%, בעוד שבאירופה נמשכות הירידות המתונות.

מניית וולט דיסני  מזנקת ביותר מ-8.5% במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר הדחת המנכ"ל בוב צ'אפק. החברה הודיעה אמש כי המנכ"ל בוב איגר, שכיהן 15 שנה בתפקיד עד פברואר 2020, ישוב לתפקידו.

ענקית ההשקעות גולדמן זאקס הורידה את תחזית מחיר הנפט שלה לרבעון הרביעי של השנה ב-10 דולר, ל-100 דולר לחבית. בבנק ציינו חששות גוברים של התפרצויות קורונה בסין וחוסר בהירות לגבי התוכנית של מדינות G7 להגבלת מחירי הנפט הרוסי.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, אם כי הירידות מתונות יותר מאשר בתל אביב. מדד דאקס הגרמני וקאק הצרפתי יורדים ב-0.2%, ופוטסי הבריטי נסוג ב-0.3%. במדריד ובליסבון נרשמות עליות קלות.

באסיה, מדד הנג סנג בהונג קונג ננעל בירידה של 1.9%, שאותה הובילו מניות הטכנולוגיה והנדל"ן כמפורט בעדכון מהבוקר, וזאת ברקע סגרי קורונה נוספים שהוטלו ברחבי סין. ירידה חדה במיוחד רשמה מניית בתי הקזינו סנדס צ'יינה שנפרדה מ-8%, ועוד ירידות בולטות רשמו רשת המסעדות היידיליאו ויצרנית הבירה באדוויזר, נותנת החסות הרשמית של המונדיאל, שאיבדה 6% בהונג קונג לאחר ההחלטה שלא למכור בירות בשטחי האצטדיונים בקטאר.

בשוק הקריפטו נמשכות הירידות, והביטקוין על סף הירידה מרף ה-16 אלף דולר. האת'ריום צונח ב-7%, ורמתו כעת 1,123 דולר.

08:40

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בעלייה של כמעט 0.2%. בנק מיצובישי פייננשל ריכז את מחזור המסחר הגבוה במדד ועלה ב-0.9%, ועוד עליות בולטות רשמו טוקיו מארין, ענקית הנפט מארובני (אינפקס לעומתה נסוגה ב-1.5%), וגם יצרניות הרכב סובארו ואיסוזו התקדמו. בטייוואן מדד הדגל ירד ב-0.4%, בדרום קוריאה איבד הקוספי כ-1%, ובסידני נסוג המדד המרכזי בכ-0.2%.

בהונג קונג נחלשת הירידה ל-1.8%, בשנזן ובשנגחאי המדדים יורדים בכ-0.5%.

08:00

מדדי המניות העיקריים באסיה נסחרים במגמה שלילית בעיקרה. מדד ניקיי בטוקיו יציב, בעוד שבהונג קונג מדד הנג סנג צונח ב-2% בהובלת מניות הטכנולוגיה והנדל"ן, בהן קנטרי גרדן, עליבאבא, ג'ילי ושיאומי. גם בשנזן, בשנגחאי, בטאיפיי ובסיאול נרשמות ירידות.

בגזרת המאקרו, לפנות בוקר פורסם כי ריבית הפריים על הלוואות של בנק סין נותרה כצפוי ללא שינוי, בשיעור של 3.65%. ב-10:30 יפורסם מדד המחירים לצרכן בהונג קונג, שצפוי לרדת לקצב שנתי של 2%, לאחר שבספטמבר הוא זינק בחדות משיעור דומה ל-4.4%.

ניתוח טכני: וול סטריט בדרך לגל ירידות נוסף, עם שלל הזדמנויות השקעה
בנק אוף אמריקה: 92% ממנהלי הקרנות משוכנעים שהסטגפלציה בדרך 
לאן הולכים השווקים? אלה התחזיות של בנקי ההשקעות הגדולים בעולם

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חזקות. הביטקוין מאבד 3% ומגיע לרמה של 16.1 אלף דולר, והאת'ריום צונח ב-7.3% ונסחר סביב 1,130 דולר. הריפל נופל ב-8% ל-35 סנט. והדוג'קוין צולל בכ-11% ל-7 סנט בלבד. 

דיסני  הפתיעה בגדול לפנות בוקר כאשר הודיעה על חזרתו של המנכ"ל בוב איגר, 11 חודשים בלבד לאחר שעזב את החברה. יורשו בוב צ'אפק מונה לתפקיד בפברואר 2020 ולאורך הדרך ספג אש על ניהולו של ענקית הבידור. לפני יומיים בלבד אמר צ'אפק כי הוא מתכנן לקצץ בעלויות בחברה. "בתחושה מדהימה של הכרת תודה וענווה - ואני חייב להודות, קצת בהשתאות - אני כותב לכם הערב שאני חוזר לחברת וולט דיסני כמנכ"ל", כתב איגר לעובדים באימייל, לאחר שהצהיר בעבר כי לא ישוב לתפקיד. שלב המסחר המוקדם טרם נפתח בוול סטריט, אך יש להניח כי המניה תגיב בחיוב למהלך.

בוול סטריט, החוזים העתידיים יורדים קלות בשעה זו (0.2%-0.3%), לקראת שבוע מסחר מקוצר לרגל חג ההודיה. ביום חמישי לא יתקיים מסחר, וביום שישי הוא יינעל מוקדם, בשעה 20:00 שעון ישראל (ושוק האג"ח ייסגר ב-21:00). תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב רושמות תנודות קלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת ל-3.79%, ותשואת האג"ח לשנתיים ל-4.51%.

ביום רביעי בערב יפורסמו הפרוטוקולים מפגישת הפדרל ריזרב האחרונה, שבמסגרתה הועלתה הריבית בארה"ב ב-0.75% בפעם הרביעית ברציפות (והעלאה שישית ברצף מאז מרץ).

את השבוע שעבר נעלו המדדים המרכזיים בניו יורק בהפסדים. הדאו ג'ונס סיים בדומה לרמתו בפתיחת השבוע, ואילו ה-S&P 500 איבד 0.7%, והנאסד"ק סיים בירידה שבועית של 1.6%. יחד עם זאת, כל שלושת המדדים עדיין רושמים תשואה חיובית מתחילת החודש.

השבוע דוחות נוספים של קמעונאיות גדולות בארה"ב, ולאחר האכזבה מדוחות טרגט, אין ספק כי המשקיעים יבחנו אותם היטב. בין המדווחות השבוע אפשר לציין את בסט ביי , נורדסטרום , דיק'ס ספורטינג גודס  ודולר טרי . מלבד הקמעונאיות שיפרסמו מחר, צפויים להתפרסם דוחות איתוראן, זום ודל (היום), HP ומדטרוניק (שלישי) וג'ון דין ביום רביעי, אז תיחתם עונת הדוחות האמריקאית.