בעל עניין חדש בהאב סקיוריטי: עוזי כץ, שנאלץ לפרוש מניהול טליט על רקע כתב אישום שהוסתר

עוזי כץ רכש השבוע בבורסה בת"א 60 אלף מניות של חברת אבטחת הסייבר תמורת כ-388 אלף שקל • ב-2017 נחשף כי בשנות ה-90 הוגש נגדו כתב אישום בארה"ב בגין הונאת משכנתאות, והוא מעולם לא סיפר על כך - וכץ נאלץ להתפטר מתפקיד מנכ"ל חברת הטכנולוגיה טליט

עוזי כץ / צילום: תמר מצפי
עוזי כץ / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה הישראלית האב סקיוריטי מתקדמת בדרך לוול סטריט, ובינתיים מדווחת על בעל עניין חדש ומפתיע. עוזי כץ, מי שהיה בעבר מנכ"ל חברת הטכנולוגיה טליט ונאלץ לפרוש ממנה לאחר שהתגלה שהסתיר כתב אישום נגדו בארה"ב, מחזיק כעת ב-5% ממניות האב, לאחר שרכש מניות בעסקאות בבורסה בתל אביב. העסקה שהפכה אותו לבעל עניין בוצעה השבוע, כשרכש 60 אלף מניות במחיר של 6.47 שקל למניה, ובסך הכול כ-388 אלף שקל. ככל הידוע כץ הוא משקיע פרטי ואין לו קשר לחברה עצמה.

האב סקיוריטי, בניהולו של אייל משה, מספקת פתרונות לאבטחת סייבר. החברה, שהפכה לחברה ציבורית בתל אביב כשמוזגה בשנה שעברה ל-ALD הבורסאית, הודיעה לפני מספר חודשים על מיזוג לחברת SPAC בארצות הברית לפי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר. עם זאת, היא נסחרת כיום בשווי נמוך משמעותית בבורסה בתל אביב - כ-739 מיליון שקל (215 מיליון דולר בשער החליפין הנוכחי), כך שבהנחה שהמיזוג יושלם בהצלחה, מי שרוכש כיום את מניותיה ייהנה מאפסייד מכובד. לאחרונה, לפי בקשת החברה, אישר לה בית המשפט שמניותיה ימחקו ממסחר בבורסה בתל אביב בד בבד עם תחילת המסחר בנאסד"ק. כעת ממתינה החברה לאישורים סופיים מה-SEC (רשות ניירות ערך של ארצות הברית) להשלמת המיזוג עם ה-SPAC.

עוזי כץ עלה לכותרות בשנת 2017, כשאתר אינטרנט באנגליה, shareprophets - שם נסחרה חברת טליט שאותה וניהל - חשף כי בתחילת שנות ה-90 הוגש נגד כץ כתב אישום בארצות הברית בגין הונאת משכנתאות, וכץ מעולם לא סיפר על כך. החשיפה גילתה גם כי כץ אף שינה את איות שמו באנגלית, מ- Uzi Katz ל-Oozi Cats.

בעקבות הפרסום, טליט הקימה צוות בדיקה שהגיע במהירות למסקנות שאיששו את הפרסום, וכץ נאלץ להתפטר מתפקיד המנכ"ל. מספר שנים לאחר מכן, ובלי קשר לעזיבתו, טליט נמכרה, ומניותיה נמחקו ממסחר בבורסה המשנית של לונדון (AIM). לפני השלמת המכירה עלו ספקולציות לפיהן כץ ימנע את המכירה ואולי ינסה להשתלט מחדש על טליט בעצמו.

לפי הדיווח החדש על החזקתו במניות האב סקיוריטי, כתובתו של כץ כיום היא בסנט מוריץ שבשוויץ. כץ (61) נולד וגדל בחיפה, ולאחר שחרורו מהצבא החל ללמוד כלכלה וראיית חשבון, אך עזב ללא השלמת התואר ועבר להתגורר עם אשתו בארה"ב. בהמשך חזרו לישראל וכץ יזם את הקמת רשת אוטו דיפו. אחרי מספר שנים הקים במסגרת חברת פולאר את דאי טלקום שעסקה בייבוא טלפונים סלולריים מדרום קוריאה, ואז החל לחפש הזדמנויות חדשות במסגרת פולאר, ואיתר את טליט האיטלקית שסיפקה שירותים לחברות תקשורת. בשנים שלאחר מכן רכש מפולאר ובשוק ההון אחוזים מהבעלות על טליט, ושינה את פעילות החברה לתחום ה-M2M, תקשורת בין מכונות.