רשות החברות באוצר, דרעי יקבל את הדירקטורים בפיס: השינויים הצפויים במשרדי הממשלה

במסגרת חלוקת הסמכויות המחודשת בין משרדי הממשלה, בליכוד ויתרו על בקשתם להעביר את רשות החברות למשרד ראש הממשלה • מסתמן כי דרעי וסמוטריץ' יכהנו ברוטציה במשרד האוצר • לגלובס נודע כי דרעי דרש לקבל לידיו את סמכויות מינוי הדירקטורים למפעל הפיס, על מנת שיוכל להגביר את השליטה ברשויות המקומיות

משרד האוצר לא יחזיק באחריות על הגרלות הטוטו / צילום: שלומי יוסף
משרד האוצר לא יחזיק באחריות על הגרלות הטוטו / צילום: שלומי יוסף

 במסגרת ההסכם המסתמן בין הליכוד לציונות הדתית וש"ס הוחלט כי רשות החברות הממשלתיות תישאר תחת אחריות משרד האוצר. נתניהו ביקש לפרק חלק מסמכויות משרד האוצר ולהעבירן למשרד ראש הממשלה, אלא שכעת מההסכמים המתגבשים עולה כי הוא ייאלץ לוותר על הרשות, כמו גם על השליטה האפשרית במינוי דירקטורים. עוד נקבע במסגרת מלאכת ההרכבה מחדש של סמכויות המשרדים כי סמכויות מינוי הדירקטורים למפעל הפיס תועבר ממשרד האוצר ורה"מ למשרד הפנים.

הדרישה של סמוטריץ' ל־2.5 מיליארד שקל והתוכניות החדשות של אלקין וסער 
השחמט של נתניהו: זרוע העבודה תמורת שקט
הידוק הגבייה ופיקוח: תוכנית האוצר להסדרת שוק הקריפטו  

לגלובס נודע כי דרעי דרש לקבל לידיו את סמכויות המינוי כדי להגביר את השליטה ברשויות המקומיות באמצעות מפעל הפיס. סמוטריץ' ונתניהו הסכימו לוותר על סמכויות המינוי לטובת דרעי, בעוד נתניהו הותיר בידי סמוטריץ' את ניהול רשות החברות. הוויתור הכפול של נתניהו לשותפיו מחלישה את אחיזת הליכוד במינויים, מה שעשוי לגרור ביקורת פנימית במפלגה על העומד בראשה.

בנוסף, כפי שכבר פורסם, סמוטריץ' יקבל לידיו במשרד האוצר את השליטה במנהל האזרחי ממשרד הביטחון. משם מתכנן יו"ר הציונות הדתית "לאזרח" כמה שיותר שירותים הניתנים לאזרחי ישראל המתגוררים מעבר לקו הירוק.

במהלך הלילה (ד') התרחשה פריצת דרך משמעותית בשיחות הקואליציוניות בין נתניהו ויריב לוין לסמוטריץ' והצוות שלו בציונות הדתית. לשני הצדדים כבר יש מסמך הסכמות, אולם הוא לא מתפרסם לבקשת הליכוד. בצהריים נתניהו נועד עם אריה דרעי וסמוטריץ' במלון בירושלים במטרה להגיע להסכמות על נושאים נוספים שנותרו במחלוקת בין השרים לעתיד דרעי וסמוטריץ', שעל פי ההסכם המסתמן יכהנו ברוטציה במשרד האוצר.

בקואליציה העתידית מקווים לסיים עם הכנת ההסכמים עם מפלגות יהדות התורה וש"ס בשעות הקרובות ולהניח את הבקשה להחלפת יו"ר הכנסת על שולחן היו"ר הנוכחי עוד היום. כך ההצבעה על החלפתו באיש הליכוד תתקיים כבר בשבוע הבא.