יוסי כהן | בלעדי

הסיפור המוזר על הניסיון של נתניהו למנות את פרקליטו ליועץ המשפטי לממשלה

עו"ד יוסי כהן מוכר לרבים כפרקליט של משפחת נתניהו וכמי שמייצג אותה בתיקים רבים • לגלובס נודע כי הוצע לו בעבר לשמש כיועץ המשפטי לממשלת נתניהו, וכי הוא בחר לא למסור תגובה

עו''ד יוסי כהן ושרה נתניהו / צילום: Reuters
עו''ד יוסי כהן ושרה נתניהו / צילום: Reuters

עו"ד יוסי כהן, הידוע בהיותו מקורבה ופרקליטה של משפחת נתניהו, קיבל בעבר הצעה לשמש כיועץ המשפטי לממשלה תחת נתניהו, כך עולה מתוכן שיחה שהגיעה לידי גלובס.

מן המידע עולה כי כהן סירב להצעה לשמש בתפקיד המשפטי הבכיר בישראל, משום שלא רצה, לדבריו, לשמש בתפקיד ציבורי.

עו"ד כהן ייצג את משפחת נתניהו בשלל הליכים משפטיים לאורך השנים. למשל, הוא ייצג את שרה נתניהו בפרשת המעונות ובתביעות שהוגשו בעניינה. הוא אף ייצג את המשפחה בתביעת לשון הרע שהגישה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וכן בהליכים רבים נוספים כדוגמת התביעה שהגיש עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי נגד יאיר נתניהו. כהן גם ייצג את בנימין נתניהו עצמו בעניינים אישיים שונים.

ב־2018 אמר עו"ד כהן בראיון למגזין של לשכת עורכי הדין כי "הייצוג של נתניהו זו שליחות. אין אדם שעשה כל־כך הרבה למדינת ישראל וקיבל ממנה בתמורה כאלה שטויות". באותה הזדמנות אמר כי התיקים הפליליים בעניינו של נתניהו מבישים.

לדבריו באותו ראיון, "שרה נתניהו היא כמו חיה נרדפת. כמה אפשר להיות רעים? הכול כדי לשקר. מי שפוגע בנתניהו, יודע שזה יצית אש גדולה, ויודע שמי ששונא את שרה צמא לשמוע דברים נגדה".

לדבריו, ראש הממשלה המיועד, רעייתו וילדיו הם גולת הכותרת של העשייה המשפטית שלו, למרות שהמיינסטרים של עשייתו המשפטית היא חברות וסכסוכים בין בעלי מניות.

בשנת 2016 טען כהן כי שופטת בית הדין האזורי לעבודה דיתה פרוז'ינין, שקיבלה את תביעת עובד מעון ראש הממשלה גיא אליהו, פעלה בצורה לא הגונה והטתה את הדין נגד שרה נתניהו. בעקבות הסערה ואף כוונה למצות עימו את הדין בהליך משמעתי, עו"ד כהן הוציא הודעה, בה כתב: "אני מעריך ומכבד את כל הערכאות השיפוטיות והשופטים, ונוהג בהם בכבוד. הביקורת שלי על בית הדין האזורי התמקדה בהליך משפטי מסוים שפגע בזכויותיה של הגברת נתניהו להביא עדים. אין ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע אישית בשופטת. אני מצטער אם הדברים הובנו אחרת".

מטעמו של בנימין נתניהו לא נמסרה תגובה לכך שהציע לעו"ד יוסי כהן בעבר את תפקיד היועמ"ש.