בת"א 125 יש רק חמש מנכ"ליות. האם זה ישתנה?

"על כולנו לפעול יחד על מנת למנוע אסון חברתי בישראל. עם הקואליציה החדשה, אף נערה בישראל לא תוכל למצוא מודל להשראה. עכשיו יש הזדמנות לעולם העסקי להראות לפוליטיקה איך עושים שינוי", אמרה חנה רדו, מייסדת ונשיאת סופרסונס, בכנס הבוגרות של "בית הספר למנכ"ליות העתיד" • אירועים ומינויים

כנס בוגרות בי''ס למנכ''ליות העתיד / צילום: דוברות סופרסונס
כנס בוגרות בי''ס למנכ''ליות העתיד / צילום: דוברות סופרסונס

כנס הבוגרות של "בית הספר למנכ"ליות העתיד", תוכנית הדגל של מיזם סופרסונס, אמור היה להיות מקצועי בלבד אך הפך למוקד דיונים על מצב הנשים בעולם העסקי - שאינו טוב יותר ממצבן בקואליציה המתגבשת.

"בממשלה הקודמת העולם העסקי היה בפיגור ענק אחרי הפוליטיקה. עכשיו יש הזדמנות לעולם העסקי להראות לפוליטיקה איך עושים שינוי", אמרה חנה רדו, מייסדת ונשיאת סופרסונס ויו"ר קבוצת תשעשרה באירוע, שנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

"בת"א 125 יש עדיין רק חמש מנכ"ליות, אך החדר הזה מלא בנשים שעומדות לשנות את פני המגזר העסקי בישראל. זה מחויב המציאות. על כולנו לפעול יחד על מנת למנוע אסון חברתי בישראל. עם הקואליציה החדשה, אף נערה בישראל לא תוכל למצוא מודל להשראה. זוהי שעתן של החברות העסקיות לקחת אחריות ולשנות את המצב".

לדבריה הצטרפה אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת הסליקה בבורסה, שציינה כי "הנהלת הבורסה מבינה ש-60% נשים בהנהלה שלה זה מצוין, אך ממש אינו מייצג את המשק. אנו מבינים שעלינו האחריות לשנות את המציאות בישראל יחד עם סופרסונס".

בית הספר למנכ"ליות העתיד נועד לקדם ולהכשיר נשים מנהלות לתפקידי ניהול בכירים, ולסייע להן לשבור את התקרה בדרך לתפקיד המנכ"לית. עד כה הוכשרו בתוכנית כ-300 מנהלות בכירות, ובקרוב ייפתח המחזור השלישי בשותפות עם הבורסה. באירוע הנוכחי לקחו חלק, בין היתר, טלי שליט, מנכ"לית הפניקס השקעות מתקדמות, שלי לנצמן, לשעבר מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, מורן עטר סמנכ"לית הכספים של WILK, אסתי הדר, שותפה בכירה בהרצוג פוקס נאמן, סטלה סולומונוביץ', סמנכ"לית הנדסה באלביט, ודיתי שני, מנהלת מפעל שמיר אייל.

אזור התעשייה

חברת התרופות וידאק, המפתחת תרופות לטיפול בסרטן, זכתה במקום השלישי בתחרות של קרן HealthTech For Care האירופית שנערכה בפריז.

וידאק הוקמה ב-2012 על ידי יזם הביומד פרופ' מקס הרצברג, שהקים ומכר בשנות ה-90 את חברת אורג'ניקס. החברה מפתחת תרופות לסרטן המבוססות על הפרעה למנגנון ניצול האנרגיה של התא הסרטני, ולפני חודשים אחדים הכריזה על כוונתה להירשם למסחר בבורסת המבורג, אך התהליך עדיין לא יצא לפועל.

הלת'טק פור קר הוקמה על ידי איגוד חברות הביוטק הצרפתיות, במטרה להביא טכנולוגיות בריאות חדשות לשוק הצרפתי, ולכלל השווקים באירופה. הקרן ערכה אירוע עם 800 משתתפים מתעשיית מדעי החיים הצרפתית, כולל 300 משקיעים, ובמסגרתו התקיימה תחרות החדשנות. 25 חברות נבחרות בתחום מדעי החיים משבע מדינות באירופה (ומישראל) הציגו את הפיתוחים וההמצאות שלהן, ושלוש מהן זכו בפרסים.

במקום הראשון זכתה חברת MRM הבלגית, המפתחת תרופות למחלות דלקתיות על בסיס המיקרוביום האנושי, ובמקום השני זכתה FluoSphera, המפתחת כלים ניבויים לגילוי תרופות, תוך הפחתת השימוש בחיות מעבדה.

גלי וינרב

מצנח הזהב

ליאור לייזר, 48, סמנכ"ל הסחר והמכירות של חברת מוצרי הבשר בלדי, חוצה את הקווים וימונה למשנה למנכ"ל של יבואנית מוצרי המזון ויליפוד. מדובר בתקן חדש שנפתח לאחר שיבואנית המזון חיפשה שחקן חיזוק שיהיה אחראי על נושאי הסחר והשיווק, תחת המנכ"ל ארז וינר. (שירה ספיר)

סטלה קריוף, 54, מונתה לראש מחוז הצפון במכבי שירותי בריאות. ב-3.5 השנים האחרונות כיהנה כמנכ"לית סודהסטרים ישראל.

סטלה קריוף / צילום: אבישג שאר ישוב
 סטלה קריוף / צילום: אבישג שאר ישוב

שלומי קוארטלר, לשעבר מנכ"ל משותף ב-Dell EMC ישראל, מונה למנכ"ל חברת האנרגיה המתחדשת "המאור הגדול" של הדר גולדמן.

מנשה דלל מונה למנכ"ל סוכנות פיננסיה ביטוח של Capital TLV וקבוצת פיננסיה. קודם לכן כיהן כמנכ"ל סוכנות הביטוח של קבוצת קל אוטו וכמנהל העסקים הראשי של קבוצת פז.

פרופ' נילי כהן תכהן כיו"ר הוועד המנהל של האופרה הישראלית.

חדשות טובות

בנק לאומי ישקיע כ-400 אלף שקל בתוכנית "גדולים במדים", המאפשרת שילוב של צעירים בעלי מוגבלויות בבסיסי צה"ל, לצורך השתלבותם בעתיד בחברה ובתעסוקה.