עו"ד ליאת בן ארי: "אנחנו כאן כי נחצה קו אדום. אין סיבה שהבן שלי לא יוכל לצאת מהבית"

בית משפט השלום הוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הליכוד אורלי לב, בעקבות פרסומים והטרדות המופנים כלפי עו"ד ליאת בן ארי, התובעת הראשית במשפט נתניהו • בן ארי: "הגיעה העת להוציא צו ולהרחיק את הגברת מחיי"

עו''ד ליאת בן ארי / צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עו''ד ליאת בן ארי / צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב הוציא הערב (ה') צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הליכוד אורלי לב, בשל פרסום נגד עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת הראשית בתיק נגד בנימין נתניהו.

התובעת במשפט נתניהו ליאת בן ארי שוקלת להתפטר. אלה הסיבות 

הצו אוסר על לב לפרסם כל פרסום הנוגע לבנה של בן ארי או ייחוס משפחתי כלשהו בין בן ארי לבין חשוד אלמוני שנטען שפגע בלב. בנוסף עליה להסיר פרסום קודם בעניין.

השופט עמית יריב קבע כי "גם בזירה זו של ביקורת ציבורית, חריפה לעתים, אסור באיסור חמור להגיע למצב שבו הכול כשר והכול מותר. נקודת הגבול עוברת, לטעמי, כאשר חיצי הביקורת אינם מופנים כלפי איש הציבור עצמו, אלא כלפי בני משפחתו".

עו"ד בן ארי אמרה בבית המשפט כי "אני עובדת ציבור, לא נבחרת ציבור. אני סופגת הרבה קיתונות ברשתות. אנחנו כאן כי נחצה קו אדום. לגעת בבני משפחה, הבנים שלי, הבת שלי. אף אחד מהם לא בחר שאהיה פרקליטה. גם ככה צריכים לתת הרבה הסברים בגלל ההשמצות".

עו"ד בן ארי הוסיפה כי "אין סיבה שהבן שלי לא יוכל לצאת מהבית", וסיפרה כי באחד המקרים חיכו לו מפגינים מחוץ לביתם, בהם לב, והם נאלצו להוציאו מהדלת האחורית. בן ארי הוסיפה כי "הגיעה העת להוציא צו ולהרחיק את הגברת מחיי".

מוקדם יותר אמרה בן ארי ליו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין: "אין בכוונתי להיכנע לאיומים ולמסע ההסתה נגדי ונגד משפחתי, אמשיך בתפקידי, והמחויבות היחידה שלי היא לחוק ותפקיד".

מסיתה ולא בוחלת באמצעים

הצו התבקש בעקבות פרסומים של לב ברשתות החברתיות נגד עו"ד בן ארי ובנה, המהווים המשך לפרסומים קודמים שלב נאלצה למחוק. בית המשפט קבע בעבר כי יש הצדקה להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד לב, אך נמנע מכך נוכח התחייבותה למחוק פרסומים העוסקים בבן ארי ובבני משפחתה.

הבקשה הנוכחית הוגשה בעקבות ציוץ לפיו "אסור להניח לליאת בן ארי, חייבת לחזור למושב (כולל שם המושב של בן ארי - נ.ש.) ועל הדרך לחפש את הבן האבוד".

בבקשה שהוגשה על-ידי עו"ד ניר גינצ'רסקי מפרקליטות מחוז תל אביב נטען כי לב הצהירה בעבר כי לא תפסיק ולא תנוח עד אשר עו"ד בן ארי תתפטר מתפקידה כתובעת בתיק נגד ראש הממשלה לשעבר, וכי היא אינה בוחלת באמצעים ומסיתה נגדה.

לב טענה היום בבית המשפט כי לא התכוונה לבנה של בן ארי אלא לאדם אחר שתקף אותה במושב של בן ארי. עורך דינה איתמר ברקאי טען כי הפרקליטות מעלה ספקולציות על משמעות הציוצים, וכי מדובר בסתימת פיות. 

לדיון התייצבו לצידה של בן ארי המשנה לעניינים אזרחיים לפרקליט המדינה, עו"ד אורית קוטב; פרקליטת מחוז מרכז (אזרחי), עו"ד שירלי אנגלרד; יו"ר ועד הפרקליטים, עו"ד אורית קורין; ועו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב.

עו"ד בכר אמר כי "ההטרדה של ליאת בן ארי היא הטרדה של כל אחד ממדינת ישראל - היא לא צריכה לעמוד בדבר הזה לבד. אין לזה שום קשר למה שקורה בתוך התיקים. לא יכול להיות שבן אדם שמגיע בבוקר לעבודה יחטוף הטרדות מכנופיות בריוניות ואלימות".