בשיטה חדשנית: מאות מכוניות חשמליות סיניות הגיעו לנמל המפרץ בחיפה

כפי שנחשף בגלובס, כ-400 כלי רכב מתוצרת SAIC הסינית הגיעו לארץ במכולות, ולא באמצעות ספינות ייעודיות • השיטה פותחה כדי להתגבר על המחסור העולמי באוניות גלנוע להובלת כלי רכב • בנמלים הוותיקים מודאגים מהמגמה

מכולה עם משלוח של רכבי SAIC הסינית בנמל המפרץ / צילום: מולי נעים
מכולה עם משלוח של רכבי SAIC הסינית בנמל המפרץ / צילום: מולי נעים

בסוף השבוע נחת בנמל המפרץ משלוח ראשון של כ-400 כלי רכב מדגם EHS של המותג MG של חברת SAIC הסינית. כפי שנחשף בגלובס, המכוניות הגיעו לראשונה במכולות, ולא באמצעות ספינות ייעודיות להובלת כלי רכב. 

משלוח כלי הרכב הראשון יגיע לנמל המפרץ החדש בחיפה | בלעדי 
מחירי הובלת הרכב מהמזרח באוניות ייעודיות זינקו בחדות. הפתרון של הסינים: משלוח אלפי כלי רכב במכולות | בלעדי
אירוע היסטורי: נפתח נמל חדש בישראל. איך זה ישפיע על הכיס שלנו?

שיטת ההובלה החדשה במכולות פותחה על-ידי חברת SAIC וענקית ההובלה הימית הסינית COSCO והחלה לפעול באוגוסט השנה כדי לתת מענה למחסור הגלובלי באוניות גלנוע, בעיקר בקווים ממזרח אסיה לאירופה וליבשת אמריקה, בין השאר בשל זינוק של מאות אחוזים ביצוא כלי הרכב מסין מתחילת השנה.

זהו המשלוח הראשון מתוך כ-1,000 כלי רכב שיגיעו לישראל בשיטה הזו, כאשר במשלוח הבא, גם הוא בדצמבר, צפויות להגיע לישראל גם מכוניות חשמליות משפחתיות מדגם MG4. יצוין כי זהו המשלוח הגדול ביותר של כלי רכב שנשלחו מסין במכולות ליעד כלשהו בעולם, וזו גם הפעם הראשונה שבה נפרקים בנמל המפרץ החדש מכוניות חדשות. 

"מציאות חדשה בענף הרכב בישראל" 

נמל המפרץ, שמנוהל על-ידי חברת SIPG הסינית, התמקד עד כה בסחורה כללית במכולות ובתפזורת.

יואב צוקרמן, סגן נשיא נמל המפרץ, אמר כי "נמל המפרץ גאה להיות פורץ דרך גם בפרויקט פריקת רכבים ממכולות. החדשנות והיצירתיות של נמל המפרץ, קבוצת לובינסקי וחברות הספנות Cosco ו-Oocl הובילה לביצוע מושלם של הפרויקט וליצור מציאות חדשה בענף הרכב בישראל. שיטת הפריקה החדשה תחסוך זמני המתנה ארוכים ללקוחות ותקטין עלויות פריקה ואחסון ליבואנים. אין ספק כי התחרות בענף הנמלים נמצאת בשיאה, והמרוויחים העיקריים ממנה הם הצרכן והמשק הישראלי".

יצוין כי במהלך החודש צפוי לנחות בישראל גם משלוח של מאות כלי רכב חשמליים של GEELY הסינית, שגם הם יגיעו במכולות. השיטה החדשה מהווה איום על הנמלים המסורתיים, שמתייחסים לפריקת מכוניות מאוניות גלנוע כאל אחת הפעילויות הרווחיות ביותר שלהן. על-פי הערכות, השוק לפריקת ואחסון כלי רכב מכניס לנמלים כרבע מיליארד שקל בשנה.