קק"ל | בלעדי

מיקי זוהר נגד דני דנון: מי יבחר את היו"ר החדש של קק"ל?

המתיחות בליכוד בין בנימין נתניהו לדני דנון עולה שלב סביב השבעת הממשלה ומינויי השרים העתידיים • ח"כ מיקי זוהר הגיש עתירה לבית הדין של הליכוד נגד ח"כ דני דנון בטענה למינוי חד-צדדי, זאת לקראת ההצבעה בדירקטוריון קק"ל על מינוי יו"ר חדש

ח''כ מיקי זוהר שלח מכתב לדירקטוריון קק''ל והגיש עתירה לבית הדין של הליכוד / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
ח''כ מיקי זוהר שלח מכתב לדירקטוריון קק''ל והגיש עתירה לבית הדין של הליכוד / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

יממה לפני ההצבעה בדירקטוריון קק"ל על מינוי יו"ר חדש, ח"כ מיקי זוהר הגיש עתירה לבית הדין של הליכוד נגד ח"כ דני דנון בטענה למינוי חד-צדדי. זוהר מבקש לאכוף את ההסכם שנחתם בינו לבין דנון במוסדות הלאומיים מטעם הליכוד העולמי, לפיו מינוי יו"ר קק"ל יהיה בהסכמתו של ח"כ חיים כץ. אלא שבינתיים כץ לא ממהר להיכנס לתפקיד, ודנון מעוניין כבר מחר להצביע מטעמו על מינויה הזמני של יפעת עובדיה-לוסקי לתפקיד. זוהר מבקש מבית הדין של הליכוד להורות לדנון ולקק"ל לחדול לאלתר מהליכי המינוי וכן להוציא צו מניעה והקפאת הליכים בליכוד העולמי שבראשו עומד דנון.

רוטציה באוצר ושר במשרד הביטחון: אלו פרטי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית
●  דרישות הימין מול הלחץ של ארה"ב: הדילמה של הממשלה בנושא הפלסטיני 
שקשוקה במשרדים וכיסאות מוזיקליים בתיקים בדרך להרכבת הממשלה 

המתיחות בליכוד בין נתניהו לדנון עולה שלב סביב השבעת הממשלה ומינויי השרים העתידיים. בשבוע שעבר שלח נתניהו את אנשיו, צחי ברוורמן ואיקי כהן, לפגישה עם דנון, במהלכה ביקשו ממנו לעכב את מינוי יו"ר קק"ל עד לסיום השבעת הכנסת. הסיבה: נתניהו מעוניין למנות לתפקיד מי מאנשי הליכוד שלא יקבלו תפקיד בממשלה או בכנסת לשביעות-רצונם. לעומת זאת, דנון "סוחר" בתפקיד מול נתניהו עוד טרם הרכבת הממשלה, זאת כדי לשחרר את תפקיד יו"ר קק"ל, רק לאחר שיקבל תפקיד לשביעות-רצונו.

ניסיון "מחטף" בניגוד להסכמים

זוהר שלח הבוקר מכתב גם לדירקטוריון קק"ל, בו כתב: "דבר ידוע לכל, שהיה מוסכם באופן ברור על-ידי כל השותפות הקואליציוניות ועל-ידי כל הגורמים בתוך תנועת הליכוד - שמחליפו של מר אברהם דובדבני כיו"ר קק"ל יהיה ח"כ חיים כץ. יש לציין כי הדבר אף הובהר בישיבת הדירקטוריון הראשונה של קק"ל, בה מונה מר דובדבני לתפקיד, וכל חברי הדירקטוריון אישרו זאת פה-אחד".

עוד כתב זוהר לחברי הדירקטוריון בבקשה למנוע מהם "מחטף" מטעמו של דנון. "בימים האחרונים אנו עדים לניסיון מחטף למינויה של מועמדת אחרת, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם ובניגוד להסכמים פנימיים בתוך הליכוד שנחתמו בין מיקי זוהר, דני דנון, חיים כץ ויעקב חגואל. בצער רב הוגשה ברגעים אלה עתירה לבית הדין של הליכוד על-מנת למנוע מחטף זה בניגוד לכל הסכם כאמור. הנני פונה אליכם בזאת בבקשה דחופה לעצירת כל ההליכים למינוי יו"ר קק"ל עד להכרעה ברורה בתוך תנועת הליכוד בעניין שם המועמד מטעמנו".