מתנה בשווי מאות מיליונים מנתניהו לדרעי: יקבל את החברה למתנ"סים

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס, החברה למתנ"סים תועבר ממשרד החינוך למשרד הפנים • בשנה הבאה, כך נודע לגלובס, צפוי לעלות היקף מחזור הפעילות של החברה ללמעלה מ-900 מיליון שקל • "זו מכירת ערכים מוחלטת לש"ס", תוקפים בכירים במערכת הפוליטית

אריה דרעי ובנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ, רויטרס
אריה דרעי ובנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ, רויטרס

בליכוד ממשיכים לרוקן סמכויות ממשרד החינוך והפעם לטובת ההסכם הקואליציוני עם ש"ס. על פי פרטי ההסכם שהגיעו לידי גלובס, החברה למתנ"סים תועבר ממשרד החינוך למשרד הפנים שבידי ש"ס. לדרעי יש עניין בחברה, שתעמיק את שליטתו בערים ובעיקר בפריפריה, כמו גם יד חופשית למינויים ותקציב בן כ-850 מיליון שקל בשנה (מחזור פעילות שנתי ל2022). לדרעי גם הזדמנות נדירה למנות בשנה הקרובה שמונה דירקטורים וכן את יו"ר החברה.

יצליחו להתעלות על עצמם? שני היריבים הפוליטיים שנדרשים למצוא פתרון ל-900 עובדים
חברת השבבים שגורמת למתח ביחסי ארה"ב והולנד 

החברה למתנ"סים פועלת בפריסה ארצית בכ-200 מתנ"סים ברחבי הארץ. מדובר בזרוע הביצועית של משרד החינוך בעיריות ובהפעלה של תוכניות וחוגים, שלהם נגיעה למיליון וחצי ילדים בשנה. בשנה הבאה, כך נודע, צפוי לעלות היקף מחזור הפעילות של החברה ללמעלה מ-900 מיליון שקלים. מדובר בצעד נוסף לריקון משרד החינוך מסמכויותיו, אחרי ששני אגפים משמעותיים הועברו לידי אבי מעוז במשרד ראש הממשלה לשליטה על תוכניות לימודיות, וכן אגף תרבות יהודית שהועבר למשרד ההתיישבות של הציונות הדתית.

גורמים בכירים במערכת הפוליטית ביקרו בחריפות את ההסכם המתגבש. לדבריהם "זו מכירת ערכים מוחלטת לש"ס. הם ישתלטו על המנגנון ויקבלו אחיזה חזקה יותר בפריפריה. אסור לתת לזה לקרות".

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון צייצה נגד המהלך:

שרת העלייה והקליטה ח״כ פנינה תמנו שטה מסרה כי "המהלכים של נתניהו הינם בגדר ליקוי מאורות ואי הבנה שנבחרי ציבור משרתים את האינטרס הציבורי ולא שמערכות ציבוריות משרתות אותם. נתניהו הפך את הליכוד לחברה לפירוק הממשלה והחלשתה, והכל בשם אתנן פוליטי ציני לשותפות קואליציוניות עתידיות. כאופוזיציה נילחם נגד המהלכים המבישים בהחלשת משרדי הממשלה ופגיעה קשה בנושאי הליבה ובהם מערכת הביטחון, חינוך, קליטה והפלורליזם הישראלי".