יו"ר מועצת הכבלים לשעבר מעידה במשפט נתניהו: "עברתי חקירה רשלנית"

ד"ר יפעת בן חי שגב החלה להעיד היום במשפטו של בנימין נתניהו • בן חי שגב, שהייתה כפופה לנתניהו כשהיה שר התקשורת וראש הממשלה, אמרה בעדותה: "אמרתי לחוקר שהוא מכניס לי מילים לפה" • לאחר שהעידה על דברים שלא אמרה בחקירת המשטרה, התובעת ביקשה להכריז על בן חי שגב כעדה עוינת, אך בקשתה נדחתה

ד''ר יפעת בן חי שגב. התובעת ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת / צילום: רמי זרנגר
ד''ר יפעת בן חי שגב. התובעת ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת / צילום: רמי זרנגר

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב, החלה להעיד היום (ג') במשפט נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בן חי שגב אמרה לבית המשפט: "אני מצטערת להגיד שהחקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית, ובצורה מאיימת, ובאופן שצריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל. כשביקשתי את הזכות לעיין בתאריכים ובמסמכים, נתקלתי בסירוב מוחלט. מה שכן עשיתי זה חזרתי לניירות שלי שמתועד אצלי לפי הספר, ומצאתי שהזרקור ששמו לי אולי הצליח בחלקו, אבל לא הצליחו למחוק לי את הזיכרון". 

כתב האישום נגד מייסד FTX: "בנה מגדל קלפים של הונאה"
פסקת ההתגברות תידחה, הפרדה מגדרית בחוץ: הסכם הליכוד עם יהדות התורה | בלעדי
התובעת במשפט נתניהו: יש עליית מדרגה במתקפה על העדים בתיק

ד"ר בן חי שגב, שהייתה כפופה לנתניהו כשהיה שר התקשורת וראש הממשלה, הוסיפה כי היא מחכה תקופה ארוכה לספר את האמת. "אני אמרתי לחוקר 'אתה מניח הנחה לא נכונה', אמרתי לחוקר שהוא מכניס לי מילים לפה. ביקשתי יומן ותאריכים, והוא אמר לי: 'מה זה יעזור לך יומן ותאריכים?', 'פילבר לוחץ עליך'. מציגים לי עובדות שקריות וחלקי מסמכים. אני שלחתי מסמכים אחר-כך לחוקרים. התפיסה הרגולטורית שלי, כרגולטורית מנוסה בשוק התקשורת, היא שהם טועים".

העדה הוסיפה כי לא אמרה את הדברים בריענון שהתקיים עם הפרקליטות, כיוון שחיכתה לומר זאת לשופטים. 

עדה עוינת? 

התובעת עו"ד יהודית תירוש ביקשה להכריז על בן חי שגב כעדה עוינת, לאחר שהעידה על דברים שלא אמרה בחקירת המשטרה. ההכרזה על עדה כעוינת נועדה לאפשר לחקור את העדה בחקירה נגדית - להבדיל מחקירה ראשית, אז ניתן לשאול רק שאלות פתוחות, ולא ניתן לעמת את העדה עם סתירות. השופטים דחו את הבקשה להכריז על בן חי שגב כעוינת, אך אפשרו לתובעת לחקור בחקירה נגדית.

במסגרת החקירה הנגדית, התובעת הקריאה קטעים מחקירת העדה ביחידה החוקרת והציגה אותם לעדה:

חוקר: "הוא (שלמה פילבר) לא הבוס שלך ועדיין הוא לוחץ עלייך לפעול בלוחות זמנים מאוד מוזרים".

העדה: "הוא לא לוחץ אלא מסביר. שזה חשוב לשר, ויש לתת לזה חשיבות גבוהה. ואני קיבלתי את זה. הוא לא דיבר איתי אם המועצה תאשר או לא תאשר. דובר על העיתוי. מבחינתי זה לגיטימי שהוא מתעדף". 

חוקר: "אבל פילבר הוא לא השר".

העדה: "הוא מדבר בשם השר".

חוקר: "הוא אמר שהוא מדבר בשם השר?"

העדה: "כן. הוא אמר שהשר מבקש".

העדה אישרה את הדברים שהוצגו בפניה.

*** חזקת החפות: בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.