לאחר ביקור בסין: דביר ואביו החליטו להביא את מלון הקפסולות לישראל ומציעים אירוח ב־99 שקל ליום

דביר אינדיג, בן 43 מירושלים, נשוי + 5 • בעל מלון הקפסולות capsulelnn בירושלים • "בקבלת רישיון עסק מאוד לא הבינו איך 'לבלוע' את אופי השרות המלונאי המוזר שלנו. גם הבנקים היו קשים איתנו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

דביר אינדיג, בעל מלון הקפסולות capsulelnn בירושלים / צילום: מורג ביטן
דביר אינדיג, בעל מלון הקפסולות capsulelnn בירושלים / צילום: מורג ביטן

"בקבלת רישיון עסק מאוד לא הבינו איך 'לבלוע' את אופי השרות המלונאי המוזר שלנו", אומר דביר אינדיג, הבעלים של מלון הקפסולות capsulelnn בירושלים.

"מבזבזים מה שאין": מחירי המלונות בארץ יקרים פי 2 מבאירופה, ואלו לא כל החדשות הרעות | ניתוח
ב-2023 יהיה יותר יקר לטייל, ומה עוד צפוי לענף התעופה בשנה הבאה 

המלון כולל מתחם של 26 קפסולות, חלקן לאדם בודד וחלקן לזוגות. כל קפסולה מכילה מיטה, מזגן, טלוויזיה רב ערוצית, תאורה מתכווננת, WIFI, חיבור להטענת טלפון ועוד. במתחם הכללי של המלון יש חדר אירוח לשירות האורחים, מתחם מקלחונים, שירותים וחדר לוקרים לשמירת תרמילים ומזוודות. "מבחינת החוק פחות מ־4 חדרי אירוח לא מתחייבים ברישיון עסק. ובמקרה שלנו מדובר בעצם בחדר אחד גדול עם 18 קפסולות שינה מפיברגלס".

בנוסף, גם המערכת הבנקאית מהווה אתגר עבורו. "הבנקים היו ויהיו קשים, אבל ברוך השם יש לנו יכולת להקים את העסק בעצמנו וליהנות מהרווחים, ללא תשלום של הריביות הכבדות כיום".

הרעיון של מלונות הקפסולות הגיע ממשה אינדיג ז"ל, אביו של דביר. "הוא היה נוסע המון בעולם. באחת הנסיעות שלו הוא נתקל במלון כזה בסין, התלהב מאוד מהרעיון של לינה פשוטה במחיר זול של כ־30 דולר ללילה, והחליט להביא את זה לארץ. הקמנו את המלון הראשון ברחוב יפו בירושלים והתגובות ממש היסטריות.

"מלונות הקפסולות הם טרנד עולמי המאפשר, במיוחד לצעירים, אירוח, לינה ושירותים בסיסיים בלי לשלם מאות שקלים עבור לילה במלון", מסביר דביר. המחיר ליום עבור אירוח במלון הקפסולה בירושלים הוא 99 שקלים לאדם בודד ו־199 שקלים (לפני מע"מ) לקפסולה לזוג.

דביר מציין כי גם המיקום של המלון יכול להקשות. "ירושלים היא עיר מאוד מיוחדת ומאוד קשה בשביל להתחיל בה עסק או סניף ראשון. בתל אביב הרבה יותר קל לעסקים אבל עם הרבה התמדה ונחישות אנחנו נמשיך להתפתח ולפתח את העסק לרשת כלל ארצית, ותוך מספר שנים התוכנית האסטרטגית היא לפתוח כ־20 מלונות קפסולה".

את הקפסולות עצמן הם מביאים בייצור מיוחד מסין. "הן כוללות את כל האביזרים הנדרשים ללינה כולל אורות קריאה ואווירה משתנים, שקעי חשמל ו־USB, מזגן אישי ואפילו טלוויזיה ואינטרנט לכל קפסולה", מסביר דביר.

"כל אחת שכזו עלתה לנו באזור ה־6,000 דולר, כולל שינוע ומכס, ויש לנו 18 כאלו. כמובן שזה לא כולל את עבודת התשתיות של המיזוג, שירותים, מקלחות ואזורי שהייה משותפים. כל קפסולה מניבה כ־3,000 שקלים בחודש וכלל המתחם כ־60,000".

לסיום, דביר מציין את השאיפות שלו להמשך הדרך. "אנחנו רוצים לגדול מהר ולכן אנחנו מקיימים מספר שיתופי פעולה עם זכיינים, כדי להגיע לפריסה כלל ארצית כך שבכל מוקדי התיירות העיקריים יוכלו להציע שירותי לינה במחיר שאין לו תחרות".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il