שותף בקרן Next47: "היסטורית, בתקופות משבר נולדו כמה מהחברות הכי גדולות"

בשיחה בכנס הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022, משה זילברשטיין, שותף בקרן Next47, ציין כי לדעתו בשנים הקרובות חברות יעסקו ביצירת ערך עבור לקוחותיהן ובצמיחה בקצב "נורמלי" • זילברשטיין הוסיף: "הכסף לא נזיל כמו שהיה בעבר, וצריך לחשוב על מה עושים ואיך מביאים ערך ללקוחות שלנו"

משה זילברשטיין, שותף בקרן Next47, בשיחה עם אתי אפללו / צילום: איל יצהר
משה זילברשטיין, שותף בקרן Next47, בשיחה עם אתי אפללו / צילום: איל יצהר

משה זילברשטיין שותף בקרן Next47, התייחס במהלך שיחה עם אתי אפללו מגלובס לשינויים באקוסיסטם שבו פועלים הסטארט-אפים הישראלים. בכנס הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022, טען זילברשטיין: מה שקרה זה תקופה שבה קרנות השקיעו בצורה יחסית זריזה, והיה הרבה מאוד כסף שהגיע לחברות בצורה שהיא לאו דווקא טבעית. מה שקורה כרגע זה תנועת מטוטלת. בשנים הקרובות החברות יתעסקו ביצירת ערך, עבור הלקוחות שלהן, בגדילה בצורה נורמלית ומותאמת לקצבים של הביזנס שלהם". 

חשיפה: אלה 10 הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס 
שלמה קרמר: "אנחנו חושבים שכל 2023 תהיה משברית. חלק מהחברות ייעלמו" | הסטארט-אפים המבטיחים 2022 
סטארט-אפים בטלטלה: כיצד צומחים בסביבה משברית? | הסטארט-אפים המבטיחים 2022 
הקאמבק של הישראלית הסולידית שכיכבה במפולת מניות הטכנולוגיה ב-2022 | בדיקת גלובס
משווי של 30 מיליון דולר ל-450 מיליון בשנתיים: זה הסטארט-אפ המבטיח של גולשי אתר גלובס

"היסטורית, בתקופות משבר נולדו כמה מהחברות הכי גדולות", טען זילברשטיין. "אני חושב שיש משהו נורא מפקס בתקופה הזאת, שבה הכסף לא נזיל כמו שהיה בעבר, וצריך לחשוב על מה עושים ואיך מביאים ערך ללקוחות שלנו. לכן אנחנו עובדים מאוד חזק".

משה זילברשטיין, שותף בקרן Next / צילום: איל יצהר
 משה זילברשטיין, שותף בקרן Next / צילום: איל יצהר

"בשנים האחרונות ראינו חברות שמנסות לגייס עובדים כמעט בכל מחיר, הכל כי היה צריך לצמוח מהר, מתוך תובנה שיש אפ-ראונד כמעט מובטח מעבר לפינה", הוסיף. "אנחנו חוזרים לנורמלי שבו זה לא מובטח. רק אם יצרת ערך, תוכל להמשיך לגייס ולגדול".

זילבשטיין התייחס גם לשאלה מה יהיו הטרנדים הבאים שיובילו את עולמות הטכנולוגיה: "יש כמה טרנדים שהם נורא ברורים, עולם הדאטה כל הזמן גדל, וכל מה שקשור לניהול ואחסון של דאטה, במיוחד כשהוא מוזן לתוך AI, נורא קריטי. אנחנו גם עוברים לענן, גם תאגידים. ענן זה עניין מורכב, גם מבחינת עלויות גם מבחינת אבטחה. אבל אין ספק - שבוע שעבר ראינו את האירוע המשמעותי של השנים הקרובות, וזה צ'אט GPT, שהולך לשנות הרבה מסדרי עולם".

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף J.P.Morgan, בחסות מיקרוסופט ו-Next47 ובהשתתפות רשות החדשנות.