איים על הבן של ליאת בן ארי: צו למניעת הטרדה מאיימת הוצא נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה

הצו הוצא לאחר שבן יהודה פרסם ברשתות החברתיות סרטונים נגד בנה של ליאת בן ארי, התובעת הראשית בתיק נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו • במסגרת הצו נאסר על בן יהודה לפרסם כל פרסום הנוגע לבנה של בן ארי ולהסיר כל פרסום כזה

עו''ד ליאת בן ארי / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
עו''ד ליאת בן ארי / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב הוציא היום (ב') צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה, לאחר שפרסם ברשתות החברתיות סרטונים נגד בנה של ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת הראשית בתיק נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הצו הוצא לבקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ובמסגרתו נאסר על בן יהודה לפרסם כל פרסום הנוגע לבנה של בן ארי ולהסיר כל פרסום כזה.

השופטת מלכה ספינזי-שניאור קבעה כי תוכן הסרטונים שפרסם בן יהודה, האינטונציה ושפת הגוף ובמיוחד מועד אמירתם - עונים על הגדרת המונח "איום" וכי יש בהם להטריד את שלוות חייה של בן ארי ובני משפחתה באופן המצדיק צו.

השופטת דחתה את טענתו, כי הדברים נאמרו במסגרת שיח פוליטי לקבוצה מצומצמת וציינה כי תמיד יש לזכור כי גם דברים הנאמרים בקבוצה סגורה צריכים להיאמר באופן מכבד ומכובד וכי יש לזכור שיכול שהם יזלגו מחוץ לקבוצה.

בבקשה שהוגשה נטען כי "בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתם הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי".

בדיון אמרה השופטת כי "ילדים של עובדי ציבור צריכים להיות מחוץ לתמונה. נקודה. הם לא בחרו בעבודה של אמא שלהם". לצד זאת, היא סירבה לבקשה להוציא צו הרחקה לבן יהודה והסתפקה בהתחייבותו במהלך הדיון שלא להתקרב לבן ארי ולבנה.

את היועצת המשפטית לממשלה ייצגו עוה''ד אורנה פורגש וניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי). בן יהודה יוצג על ידי עו"ד דניאל כהן.