פרקליט מפרקליטות מיסוי וכלכלה הותקף על ידי נאשם במהלך דיון

על פי המידע שהגיע לגלובס, הנאשם הכה מאחור מספר פעמים את הפרקליט בסיום חקירה נגדית • המשטרה זימנה את הפרקליט למסור את גרסתו ובהמשך צפוי הנאשם להיחקר תחת אזהרה • בהנהלת בתי המשפט מתארים כי מדובר באירוע חריג, אולם הוא חלק מהקצנה כללית של השיח שחודרת בשנים האחרונות גם לתוככי אולמות בית המשפט

בית המשפט המחוזי בתל אביב / צילום: Shutterstock, Vered Barequet
בית המשפט המחוזי בתל אביב / צילום: Shutterstock, Vered Barequet

אירוע חמור התרחש השבוע באולם בית המשפט המחוזי בתל אביב. תובע, פרקליט מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הותקף פיזית על ידי נאשם במהלך דיון, לנגד עיני השופטת.

המשטרה שקיבלה תלונה על המתרחש, זימנה את הפרקליט למסור את גרסתו בתחילת השבוע הבא. בהמשך צפוי הנאשם להיחקר תחת אזהרה, וגם השופטת עצמה תיקרא למסור עדות במשטרה.

המונדיאל כמשל: האם בית המשפט יתערב בתוצאות גביע העולם?
הבלמים והאיזונים של ממשלת נתניהו השישית הם לא שופטי בג"ץ אלא הבוחרים 

על פי המידע שהגיע לגלובס, הנאשם הכה מאחור מספר פעמים את הפרקליט בסיום חקירה נגדית שניהל הפרקליט, תוך שהוא אומר "יהיה כאן ערעור, יהיה כאן ערעור". לדידו, של הפרקליט מדובר בניסיון חניקה.

השופטת דנה אמיר שניהלה את הדיון וראתה את המתרחש הפסיקה את הדיון וקראה למשמר בתי המשפט, כאשר מן הצד השני הפרקליטות הזעיקה את קצין הביטחון של משרד המשפטים.

הדיון התחדש בנוכחות המאבטחים, ובהסכמת הפרקליט שרצה להמשיך את דיון ההוכחות. אולם בהמשך אותו ערב פונה הפרקליט לטיפול רפואי בעקבות כאבים שהחל לחוש בעורפו.

בהנהלת בתי המשפט מתארים כי אומנם מדובר באירוע חריג וחמור, אולם הוא חלק מהקצנה כללית של השיח שחודרת בשנים האחרונות גם לתוככי אולמות בית המשפט.

תגובת הרשות השופטת: "המקרה טופל באופן מיידי על ידי השופטת ובהמשך על ידי סגן נשיא ביהמ״ש המחוזי, השופט בני שגיא, באופן המבהיר את חריגות המקרה והצורך להידרש אליו בכובד ראש: במהלך דיון הוכחות הייתה השופטת עדה למגע פיסי - שלא שיקף סכנה וכלל מספר טפיחות של הנאשם (שאינו עצור) על כתפו של הפרקליט תוך שהוא אומר: ״יהיה פה ערעור…יהיה פה ערעור״. הדיון הופסק למשך כעשרים דקות על דעת הצדדים וכשהתחדש נכחו באולם שני מאבטחים האחד מטעם הפרקליטות והנוסף מטעם משמר בתי המשפט אשר הגיע לאולם לבקשת השופטת. משהתחדש הדיון שאלה השופטת את הפרקליט האם הוא מעונין להמשיך בדיון או לדחותו והוא השיב כי ניתן להמשיך.

"אתמול (ה') שוחח פרקליט המחוז עו״ד יונתן תדמור, עם סגן נשיא ביהמ״ש המחוזי, השופט בני שגיא על האירוע. בהמשך לשיחתם ולאחר בירור הדברים, שלח סגן הנשיא מייל לפרקליט המחוז בזו הלשון: 'האירוע משמעותי ואין להקל בו ראש. ביחס לתיק הקונקרטי - מעכשיו כל ישיבה תהיה בנוכחות קבועה של משמר בתי המשפט, כאשר הנאשם לא יורשה לשבת בצמוד לתובע. יינתן דגש מיוחד לתחושת הביטחון הנדרשת לתובע (הספציפי ולכל תובע אחר) תוך עדכוני ביחס לכל חריגה. מעבר לזה, אעלה את הנושא בישיבת השופטים הקרובה ואדגיש את החשיבות הרבה שאנו רואים בשמירת על סביבת ביטחון בטוחה לכל עורכי הדין באולם'. פרקליט המחוז הודה לשופט שגיא על המענה המהיר והטיפול המיידי".

מפרקליטות המדינה נמסר כי "פרקליט המדינה והפרקליטות רואים בחומרה רבה את האירוע שבו נאשם תקף פיזית פרקליט בבית המשפט, במהלך הדיון ומול עיני השופטת. מדובר בגבול נוסף שנחצה, בהמשך לשיח האלים ברשתות החברתיות נגד פרקליטים.

"היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה שוחחו עם הפרקליט מייד לאחר האירוע, תמכו בו וחיזקו אותו. פרקליט המדינה אף הנחה את הפרקליט להגיש תלונה רשמית במשטרה.

"פרקליטות המדינה תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה בכדי להגן על פרקליטות ופרקליטי המדינה, ביטחונם האישי ושמם הטוב.

"אנו מצפים שגם בתי המשפט יעניקו הגנה לפרקליטים ובכלל לבעלי הדין המופיעים באולם, ויגיבו ביד תקיפה ובאופן חד-משמעי לאירועים מסוג זה ולא יעברו עליהם לסדר היום".