יו"ר בנק ויועץ לאיטורו: כפל הכובעים של הרגולטור לשעבר

שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, מונה ליו"ר בנק "אש ישראל" ואף קיבל היתר החזקה בבנק ואמור להיות מהדומיננטיים בהתוויית המדיניות שלו • אם ב"אש ישראל" ייכנסו לתחום המסחר בני"ע, גם אם לא יהיה ניגוד עניינים מוצהר, מעניין יהיה לראות איך לקוחות הבנק והרגולטור יראו זאת

שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי
שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי

אחת הדמויות הפעילות בבנק החדש של ניר צוק שקיבל אתמול (א') רישיון מותנה הוא יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, שמואל האוזר. הוא מונה ליו"ר בנק "אש ישראל" (esh) ואף קיבל היתר החזקה בבנק מנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמור להיות מהדומיננטיים בהתוויית המדיניות של הבנק החדש. 

הבנק של ניר צוק עולה שלב ומבטיח ריבית תחרותית. לא בטוח שזה יספיק | ניתוח
הסכסוך הגדול של השנה והמנכ"ל שעשה קאמבק וחותך בבשר החברה 
"מיידוף הישראלי" הוסגר לאחר שנה וחצי: איך עבדה השיטה שלו? 

האוזר משמש גם כיועץ לפלטפורמת המסחר הישראלית איטורו, המאפשרת מסחר עצמאי ברחבי העולם, ובין לקוחותיה כמעט ואין ישראלים.

האוזר גויס לצד המפקחת על הבנקים לשעבר, חדוה בר, כדי לייעץ לחברה כיצד להגיע ליותר רגולטורים בעולם, בעיקר בארה"ב. זאת מתוך רצון להתחרות ברובין הוד ולהביא יותר משקיעים אמריקאים להשקיע דרך הפלטפורמה, שהייתה עד אז חלשה בארה"ב.

נכון להיום בבנק החדש עוד לא נכנסים לתחום הפעילות בניירות ערך, כך שעל פניו אין חפיפה בין תחומי הפעילות של הבנק ושל פלטפורמת המסחר. אולם אם ב"אש ישראל" ייכנסו לתחום המסחר, אותו האוזר מכיר היטב מתוקף תפקידו בעבר כיו"ר רשות ניירות ערך - גם אם לא יהיה ניגוד עניינים מוצהר, מעניין יהיה לראות איך לקוחות הבנק והרגולטור יראו זאת.