פתח את העסק בעפולה, אך מהר מאוד החליט לשנות מיקום: "הבנתי שכדי לפרוץ אני חייב לעבור למרכז"

רועי עמוס מרמת גן, גרוש + 2, בזוגיות • הבעלים והמייסד של מרכז ההתפתחות האישית • "בתחילת הדרך לפני כשלוש שנים, היה לי קושי מהותי מול הבנקים. הם לא הבינו מי אני, מה התוכניות שלי ולמה אני צריך שהם יעזרו לי במימון" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רועי עמוס, הבעלים והמייסד של מרכז ההתפתחות האישית / צילום: מור צידון
רועי עמוס, הבעלים והמייסד של מרכז ההתפתחות האישית / צילום: מור צידון

"היו שני קשיים עיקרים שהרגשתי בעסק, והם התבטאו בעיקר בתחילתו", משתף רועי עמוס, הבעלים והמייסד של מרכז ההתפתחות האישית. "הקושי הראשון התבטא בעזרה למתאמנים שלי. כחלק מהליווי שלי לבעלי עסקים אנו מפתחים את העסק ועוזרים לו לצמוח - רוב הצמיחה של העסקים תלויה בגורמים כלכליים.

"בתחילת הדרך לפני כשלוש שנים, היה לי קושי מהותי מול הבנקים. הבנקים לא הבינו מי אני, מה התוכניות ולמה שיעזרו לי - היה לי קשה להסביר להם מה אני עושה, איך אני עושה ולמה אני צריך שהם יעזרו לי במימון, תקציבים וליווי לעסקים הקטנים. היום לאחר עבודה צמודה עם הבנקים, המרכז נמצא במקום חזק והבנקים מאמינים בדרך שלו, ובכך מאשרים את המימון ועוזרים לעסקים הקטנים אותם המרכז מלווה".

הקושי השני בו משתף רועי נעוץ בשדרת הניהול של המרכז. "כשהעסק התחיל לצמוח הבנתי שאני צריך להביא מנהלי משנה, למצוא שדרת ניהול טובה לעסק. כשאתה, כמנהל וכמנכ"ל, לא מצליח לפקח ולבקר את הארגון שלך, הארגון עלול ליפול. הצעד הראשון היה לחפש מנהלים.

"להביא מנהלים טובים מבחוץ זה הרבה כסף ועסק בצמיחה כמעט ולא יכול להרשות לעצמו את זה. החלטתי שאני אעשה את זה בעצמי ובניתי תוכנית שתכשיר את האנשים שלי לניהול. במשך כמעט שנה הכשרתי מנהלים - זה לקח לי זמן בית, זמן משפחה, זמן זוגיות, זמן תחביבים, אבל בסוף זה השתלם. היום יש לי את הסמנכ"לים הכי טובים, הכי מחויבים, עם שליחות ומוסר מהגבוהים שראיתי".

מרכז ההתפתחות האישית הוא אחד מהמרכזים הגדולים בארץ, המכיל מאמנים אישיים מוסמכים ומאמנים עסקיים. המרכז מעביר סדנאות וקורסים בהתפתחות אישית, לצד ליווי עסקים בהתפתחות העסק וצמיחתו. מעבר לעסקים, המרכז נותן מענה גם לאנשים הנמצאים במשברים בחיים הפרטיים.

"בהתחלה פתחתי את העסק בעפולה עם תחושת שליחות מטורפת", אומר רועי. "כעפולאי במקור, רציתי לקחת את כל הידע שצברתי ולהעביר אותו לאנשים בצפון, רציתי להשפיע במקום שבו גדלתי, בבית שלי.

"אבל ככל שהזמן עבר הבנתי שזה פחות עובד. האתגר בפריפריה מתחיל בנוהל לא כתוב שאומר שאנשים מהצפון יגיעו למרכז כדי להעניק לעצמם יום כיף, ואנשי המרכז אף פעם לא יעברו את הרצליה פיתוח. הבנתי שאם אני רוצה לפרוץ ולהגיע לקהילה גדולה יותר, אני חייב לעבור למרכז".

ואכן, כתוצאה מהתסכול בצפון, רועי החליט להעביר את העסק למרכז. "לפני שנתיים פתחתי את המרכז להתפתחות אישית בבורסה ברמת גן. בשנה הראשונה הייתי עושה כל יום נסיעות הלוך חזור לעפולה, היה לי קשה לשחרר את הצפון אבל נוכחתי לדעת שהצפונים מגיעים למרכז. יש בצפון ובדרום מספיק אוכלוסיה, ומגיע להם ליהנות ממה שאנשי המרכז מקבלים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il