יו"ר מועדון כדורסל הנשים הירושלמי: "התמיכה הממשלתית מגיעה באיחור רב ומקשה על התזרים"

נטע אבוגוב, בת 44 מכפר האורנים, נשואה + 4 • יו"ר מועדון הפועל לב ירושלים בכדורסל נשים • "זו אומנם עיר הבירה של ישראל, אך היא מדורגת נמוך במדד הסוציו־אקונומי. חלק לא מבוטל מהשחקניות מתקשות לעמוד בתשלום דמי השתתפות חודשיים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

נטע אבוגוב, יו"ר מועדון הפועל לב ירושלים בכדורסל נשים / צילום: דותן רביב
נטע אבוגוב, יו"ר מועדון הפועל לב ירושלים בכדורסל נשים / צילום: דותן רביב

"אתגרים רבים ניצבים בפנינו", משתפת נטע אבוגוב, ד"ר לחינוך ויו"ר מועדון הפועל לב ירושלים בכדורסל נשים. "ראשית, נושא המתקנים הוא נושא כאוב. יש קבוצות, יש שחקניות, יש רצון להתרחב, אך המחסור במתקני אימונים מאוד מעכב. זוהי סוגיה שעיריית ירושלים מנסה להתמודד איתה, וגם אם יש רצון, זה לוקח זמן.

סמנכ"ל הטכנולוגיות של מטא בטור אורח: "מציאות רבודה היא משימה לא רק שלנו" 
"מעולם לא ראיתי דבר כזה": למה כולם חושבים שמיתון יגיע ב-2023?

"גם נושא התקצוב לא פשוט. כספי התמיכה מגופים ממשלתיים ומוניציפליים לא מספיקים. הדבר מאלץ אותנו לגייס תרומות ולפעול לקבלת חסויות מגופים פרטיים שמאמינים במה שאנחנו עושות ורואים את האימפקט שאנחנו מייצרות. לשחקניות, למשפחות, לשכונות ולקהילה כולה".

מועדון כדורסל הנשים הירושלמי מונה כ־600 שחקניות מכל המגזרים (חילוניות, חרדיות, מסורתיות וערביות). הוא פועל הן בזירה ההישגית עם קבוצות תחרותיות בכל הגילאים, כולל קבוצת נשים בליגה הלאומית שמתמודדת על העלייה לליגת העל כבר בשנה הקרובה, והן בזירה העממית, עם עשרות קבוצות ממגוון אוכלוסיות בבתי ספר, בחטיבות הביניים, בתיכונים, ובמנהלים קהילתיים ברחבי העיר. "למועדון יש גם אקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני - אולם הבית של המועדון - אליו מגיעות שחקניות ירושלמיות ושחקניות מכל רחבי הארץ ונהנות מתנאים אופטימליים להתפתחותן כשחקניות כדורסל צעירות", משתפת נטע.

גם התמיכה הממשלתית שמגיעה, מספרת נטע, מתקבלת באיחור רב. "זה מקשה מאוד על התזרים שלנו. תמיכות של שנת 2022 נכנסו רק בחודש אוקטובר - תעשו את החשבון. אנו מרימות הילוך בכל נושא גיוס הכספים למועדון ומכוונות למציאת ספונסרים רציניים שירצו לקחת חלק במפעל ספורט הנשים הירושלמי שלנו. ברור לנו שזה יקרה. זו רק שאלה של זמן".

נטע אף מתייחסת לכך שהמועדון פועל בירושלים. "זו אומנם עיר הבירה של ישראל, אך היא מדורגת נמוך במדד הסוציו־אקונומי. זוהי פריפריה חברתית שהעבודה בה לא פשוטה. חלק לא מבוטל מהשחקניות מתקשות לעמוד בתשלום דמי השתתפות חודשיים. יש קבוצות שלמות שמסובסדות אצלנו. אם לא נהיה קשובים למצב הכלכלי, בנות פשוט לא יבואו.

"האתגר הוא לא רק כלכלי גרידא, אלא גם תהליך של שינוי תפיסתי שאומר שלאט לאט משפחות מבינות כמה חשובה הפעילות שלנו לבנות, ומוכנות להוציא על זה כסף. זה לא עניין של מה בכך. אני מקווה שעם הזמן זה יהפוך לסטנדרט כפי שקורה במקומות אחרים בארץ, בהם לא חושבים אם להוציא כסף על ספורט לבנות, אלא חושבים באיזה ענף לבחור".

לסיכום, נטע משתפת בשאיפה שלה לעתיד. "אני רוצה להגיע לכמה שיותר שחקניות בעיר בכלל המגזרים ולפתח תוכניות חברתיות־קהילתיות רב תרבותיות. כמו כן, לעלות לליגת העל עם הקבוצה הבוגרת ולייצג את ירושלים במפעלים האירופאים בכדורסל נשים, כיאה לעיר הבירה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il