מנורה מבטחים הופכת שותפה בחברת לוגיסטיקה לפי שווי 300 מיליון שקל

מנורה תחזיק ב-49% ממניות חברת נדב ב. לוגיסטיקה של נדב בלילה • במהלך השנה רכשה מנורה מחצית מ"כרמי גת סנטר" של בלילה תמורת 75 מיליון שקל, במסגרת עסקה שלא נחשפה עד כה

עוזי לוי / צילום: איל יצהר
עוזי לוי / צילום: איל יצהר

חברת הביטוח מנורה מבטחים נכנסת לתחום מבטיח נוסף - הפעם זהו תחום המרכזים הלוגיסטיים: החברה הודיעה היום (ב') שתשקיע בחברת נדב ב. לוגיסטיקה של איש העסקים נדב בלילה, לפי שווי של כ-300 מיליון שקל (אחרי הכסף) ותהפוך לשותפה בשיעור מניות של-49%. בחברת הביטוח אומרים כי ההשקעה בחברת הלוגיסטיקה "תחזק את ההון העצמי של החברה ותאפשר לה להמשיך בקצב הצמיחה שבו היא נמצאת בשנים האחרונות".

שוקי ההון ממשיכים לפגוע ברווחי חברות הביטוח, ומי בכל זאת רשמה רבעון חיובי?
ההשתלטות על אי.אר.אן הגנה על הרווח ברבעון של מנורה מבטחים מנזקי הבורסה

חברת הלוגיסטיקה עוסקת בייזום ובהשכרה של שטחי תעשייה ומרכזים לוגיסטיים ברחבי הארץ. לחברה קרקעות למרכזים לוגיסטיים בעיקר באזור אשדוד וקריית גת. החברה רשמה משנת 2020 סדרת זכיות במכרזי רשות מקרקעי ישראל באזור זה, האחרון שבהם במאי 2022 - אז זכתה החברה במכרז לכ-22 אלף מ"ר בייעוד מלאכה, תעשיה זעירה ומסחר במועצה האזורית באר טוביה, תמורת כ-112 מיליון שקל, מחיר שהיה גבוה פי שלושה וחצי ממחיר השומה.

"ענף האחסנה והלוגיסטיקה בישראל התפתח מאוד בשנים האחרונות", אומר איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה במכון גיאוקרטוגרפיה. "ההתרחבות היא בעיקר בצירי האורך והרוחב בישראל, ובקרבה כמובן לשני מחוללי ביקוש: הנמלים (אשדוד עד השנה האחרונה וחיפה בעתיד) ואוכלוסייה.

"נדב בלילה יצר בשנים האחרונות פרוטפוליו של קרקעות במקומות אסטרטגיים מרכזיים וייחודיים, במחירים אטרקטיביים שמייצרים לו יתרונות הן מבחינת התמחור ובעיקר בהיבט התשואה. בראייה עתידית מנורה רואה את הכיוון וההתפתחות במרחבים שמעבר לפריים לוקיישן, בפריפריה ובמרחב הכפרי, שם לנדב יש נכסים וקרקעות לייזום בהיקפים משמעותיים".

את חברת נדב ב. לוגיסטיקה ייצגו בעסקה עורכי הדין שירה מרגלית ואביב פריאנטי ממשרד הרצוג, בסיוע של עורכת הדין של החברה, יפית שרון; את מנורה מבטחים ייצגו בעסקה עורכי הדין אורית ישראלי וגיא כהן ממשרד פישר.

נציין כי זהו לא שיתוף הפעולה הראשון בין מנורה לבין נדב בלילה. במהלך השנה החולפת רכשה חברת הביטוח 50% מהמרכז המסחרי "כרמי גת סנטר" שבשכונת כרמי גת בקריית גת, תמורת כ-75 מיליון שקל. המכרז נבנה בימים אלו, וצפוי להיפתח בסביבות חג הפסח הקרוב. עסקה זו לא פורסמה עד כה.

"תחום הלוגיסטיקה יניב תשואות נאות בשנים הקרובות"

נדב בלילה אמר לאחר החתימה: "אנו מברכים על השקעתה של קבוצת מנורה מבטחים בחברה. מדובר בשותף אסטרטגי ראשון במעלה, שיעזור להמשיך ולפתח את פעילות החברה בתחום התעשייה והמרכזים הלוגיסטיים שאותם מפתחת החברה, וכן יעזור לפתח תוכנית עסקית רב שנתית להקמת מרכזי תעשייה ומרכזים לוגיסטיים נוספים ברחבי הארץ".

נדב בלילה, הבעלים של נדב ב. לוגיסטיקה / צילום: עופר חן
 נדב בלילה, הבעלים של נדב ב. לוגיסטיקה / צילום: עופר חן

עוזי לוי, מנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן: "תחום המרכזים הלוגיסטיים הינו אחד מתחומי הנדל"ן המתפתחים ביותר בשנים האחרונות, וזאת מכמה סיבות, וביניהן חיזוק שרשרת האספקה של פירמות ועלייה בנפחי המסחר האלקטרוני. נדב בלילה הינו איש עסקים מוכשר ומנוסה, ואנו שמחים לשתף פעולה ולהוביל את החברה לגידול והתפתחות. אנו מאמינים כי תחום הלוגיסטיקה יניב תשואות נאות בשנים הקרובות".