בעלת רשת מוצרי טבע: "למדתי שצמצום כמות הספקים יכול לשפר את הרווח הגולמי"

מאיה ועמית זיו, תושבי אבן יהודה, נשואים פלוס 4 •בעלי רשת מאיה "בוטיקטבע"• "בהתחלה היינו ייחודים בנוף השרון, עם מעט מאוד תחרות. היום האזור פורח - הרשתות הגדולות הבינו שזו הזדמנות פז, כל מכולת שכונתית, קצביה, מעדניה הפכו להיות שוחרי טבע" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

מאיה ועמית זיו / צילום: פרטי
מאיה ועמית זיו / צילום: פרטי

"בנוסף לנושאים של תקינה וקושי מול נמלים לייבא סחורה, אני חווה רגולציה מכבידה ותקנות מטעם הרשויות", משתפת מאיה זיו, מבעלי רשת מאיה 'בוטיקטבע'. "ייסדתי את הרשת לפני שמונה שנים, היא גדלה ובאופן טבעי אני פותחת סניפים נוספים. למדתי שזה נכון לעבוד עם יותר מבנק/חשבון בנק אחד כדי לקבל ריביות טובות יותר".

מאיה מציינת קשיים נוספים של בעלי רשתות. "האתגרים מתמקדים בשימור הסטנדרט שהותווה בחנויות הראשונות. זכיינים פועלים בדרך כלל באופן מקומי, והלוקליות משנה סטנדרטיזציה. לשמחתי, את זה אני חווה בשוליים כי הצוות שלי והזכיינים מגויסים ופועלים באיכות וברמה גבוהה. עם זאת, התחרות בשוק לא פוסחת עלי, לא רק בהיבט של פתיחת חנויות ורשתות וכניסת שחקנים גדולים לשוק בתי הטבע, אלא גם במותג הפרטי שהשקתי. לכן, אני מתדרכת את הצוות להסביר באופן מדויק, מפורט ופרטני מה היתרונות של המוצרים שלנו".

רשת מאיה "בוטיקטבע" נוסדה ב־2014 על ידי מאיה ועמית זיו ומונה 7 סניפים. הרשת עוסקת במוצרי טבע ותוספי תזונה, אך לצד זאת השניים מייעצים ומשמשים אוזן קשבת לאנשים המעוניינים לשנות את אורך חייהם. "את הסניף הראשון פתחנו באבן יהודה. לאחר שהתגוררנו מספר שנים ביפן ועסקנו בתחום הקמעונאות, החלטנו לחזור לארץ ולהקים עסק. אני אמונה על הצד המקצועי ועמית על הצד העסקי.

"מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי בכובע המטפלת. כשמלאו לי חמש, נפצע אבי במלחמת שלום הגליל, פציעתו היתה מאוד קשה, ועברתי טלטלה עצומה. שלוש שנים של שיקום פיזי ונפשי השפיעו על כל המשפחה, ואלו השנים שעיצבו את הערכים שלי ונטעו בי את המקום המחבק, הטיפולי, המקשיב. לדעת להקשיב, אבל באמת להקשיב, תמיד הייתה תכונה חזקה אצלי".

מאיה אף מציינת את השינוי שעבר על אזור השרון. "היינו ייחודים בנוף, עם מעט מאוד תחרות. היום האזור פורח - הרשתות הגדולות הבינו שזו הזדמנות פז, כל מכולת שכונתית, קצביה, מעדניה הפכו להיות שוחרי טבע. ברבות השנים התחרות גדלה וגם הביקוש גדל. הקהילה בשרון מחבקת, וצמאה לידע ולמקצועיות בתחום.

"ככל שהמחזורים גדלים הרווח הגולמי משתפר ועימו כוח הקנייה. זו למעשה אסטרטגיית הצמיחה שלנו, אנו עובדים כיום מול 70־80 ספקים ומאמינים כי צמצום כמות הספקים והגדלת ההזמנות ישפר את הרווח הגולמי".

לסיכום, מאיה משתפת בשאיפות שלה לעתיד. "אשמח להגיע לכמה שיותר קהילות בארץ ולהפיץ את תחום הטבע, להביא בשורה של טיפול קליני בחנויות הרשת, על ידי צוות מקצועי מתחום הרפואה המשלימה. אני רוצה להרחיב את המותג הפרטי ולייצר עוד מוצרים, ובעיקר לייצר חווית קנייה הכוללת ליווי, תמיכה ומענה לצד מוצרים איכותיים וחיבוק לכל לקוח". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il