המינוי אושר בנציבות: עוזרו הפוליטי של יריב לוין יתמנה למנכ"ל משרד המשפטים

בתחילת השבוע פורסם בגלובס כי לוין החליט למנות את עוזרו הפוליטי איתמר דוננפלד לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים • זאת למרות שלא יוכל למלא חלק מתפקידיו בפועל מכיוון שתנאי הכשירות הם עורך דין במשך 5 ו-7 שנים, בעוד שדוננפלד אינו עורך דין

יריב לוין, שר המשפטים הנכנס / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
יריב לוין, שר המשפטים הנכנס / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ אישרה כי העוזר הפוליטי של יריב לוין עומד בתנאי הכשירות לשמש כמנכ"ל המשפטים. לאחר שבתחילת השבוע פורסם בגלובס כי לוין החליט למנות אותו לתפקיד מנכ"ל המשרד.

נתניהו, סמוטריץ' וברקת סיכמו: הקפאת ההתייקרויות בחשמל, במים ובארנונה | בלעדי
שר האוצר מנהל מגעים למינוי שלומי הייזלר לתפקיד המנכ"ל | בלעדי

תפקיד מנכ"ל משרד המשפטים משמעותי במיוחד, כאשר בין היתר הוא חבר בוועדות האיתור למשנים ליועמ"ש וכן לפרקליט המדינה. למנכ"ל יש פגישות עבודה תדירות עם פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, הסנגוריה הציבורית.

כמו כן, בין יתר תפקידיו מכהן המנכ"ל כיו"ר מועצת רואי החשבון, יו"ר מועצת שמאי המקרקעין, יו"ר מועצת הנוטריונים ועוד. אולם בחלק מתפקידים אלו דוננפלד לא יוכל לכהן בפועל מכיוון שתנאי הכשירות הם עורך דין במשך 5 ו-7 שנים, אך דוננפלד אינו עורך דין.

תפקידם נוספים לדוגמה עליהם מופקד השר הם יו"ר הוועדה למאבק הממשלתי בפוליגמיה, יו"ר הועדה לאישור העסקתם של יועצים משפטיים חיצוניים ועוד.

אולם מנכ״ל משרד המשפטים אחראי גם על מימוש מדיניות השר והובלת הרפורמות הרצויות לו.

עו''ד שחר בן מאיר כבר שלח מכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ בטענה כי דוננפלד לא עומד בתנאי הסף.