המינוי של מירי רגב הולך ומסתבך: האם לוביסט של הקבלנים יהיה מנכ"ל משרד התחבורה?

ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה פסלה את מינויו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה • למרות זאת, רגב החליטה להביא את המינוי לאישור הממשלה ביום ראשון

מירי רגב, שרת התחבורה, במליאת הכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מירי רגב, שרת התחבורה, במליאת הכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה פסלה את מינויו של משה בן זקן, מועמדה של שרת התחבורה מירי רגב, לתפקיד מנכ"ל המשרד. בלשכת רגב הודיעו כעת כי יביאו את  אישור מינוי בן זקן לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב למרות החלטת ועדת המינויים. 

מירי רגב תתקשה לעבור ממילים למעשים: מטרו אאוט, שאטלים ימיים אין 
כפי שנחשף בגלובס: שלומי הייזלר מונה לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר
גניבות הרכב הוכפלו, חברות הביטוח מפסידות מעל מיליארד שקל בשנה, והציבור משלם | ניתוח

הוועדה דחתה היום (ד') את בקשתה של רגב למנות את בן זקן לתפקיד הבכיר שאמון על הוצאתם של כ-30 מיליארדי שקל מדי שנה. בן זקן הוא איש ליכוד מאשדוד ששימש בעברו ראש המטה של רגב ומלווה אותה במשך שנים. בשנה שעברה, הוא מונה על ידי ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, לתפקיד מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה שבעליה הם ההתאחדות וההסתדרות.

נמסר כי הוועדה שמעה גם את השרה רגב שאמרה כי מדובר באיש אמונה וכי הוא ניהל בעבר פרויקטים וארגונים. בדיון הפנימי נאמר כי בן זקן לא ניהל פרויקטים בהיקף המתקרב ולו במעט להיקפים של אלה המתנהלים במשרד התחבורה. בישיבה הייתה גם התייחסות לכך שבן זקן פעיל מוכר ובכיר בליכוד, ואף שאין בכך עילת פסילה נאמר כי מינוי של אדם ללא כישורי סף ובעל זיקה פוליטית מובהקת, יש בכך פגיעה בנורמות הנדרשות למינוי מקצועי כה בכיר.

עם זאת מדובר בהמלצה בלבד של הוועדה שאין בסמכותה לפסול מינויים, ורגב כאמור תביא את המינוי בכל זאת לאישור הממשלה. כך קרה עם החלטתו של שר הביטחון היוצא בני גנץ להביא לאישור הממשלה את מינוי עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, והממשלה הקודמת אכן אישרה אותו.

מטעם רגב נמסר כי "אמש במהלך פגישת ההבהרה כפי שעושה הוועדה עם השרים לגבי מינוי מנכ"לים, הבהירו חברי הוועדה כי הם חושבים שבן זקן ראוי לשמש מנכ"ל במשרדים בינונים. לאחר שהשרה רגב הסבירה להם כי הוא האיש הנכון והמתאים לה עקב ניסיונו המקצועי, הניהולי, והיכרותו הרבה עם משרד התחבורה. הייתה הבנה כי הוועדה תאשר את מינויו לתקופה ראשונה של חצי שנה בתפקיד המנכ"ל. השרה רגב הופתעה הבוקר לגלות כי חברי הוועדה חזרו בהם מהסיכום והחליטו למנוע את מינויו. בן זקן עומד בכל תנאי הסף, הוא מינוי מקצועי, מנוסה וראוי".