פיטורים נוספים באמזון: כ-18 אלף עובדים ילכו הביתה

אמזון הודיעה לפנות בוקר על סבב פיטורים נוסף • מספר המפוטרים יגיע לכ-18 אלף עובדים, מרביתם מצוותי המכירות והגיוסים • מניית החברה עלתה במסחר המאוחר על וול סטריט

מרכז לוגיסטי של אמזון בצרפת / צילום: Shutterstock
מרכז לוגיסטי של אמזון בצרפת / צילום: Shutterstock

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, אמזון הודיעה לפנות בוקר כי תפטר מעל ל-18 אלף מהעובדים, מדובר בסבב הפיטורים הגדול ביותר בחברה אחת בשנה החולפת בסקטור הטכנולוגיה. לפי הדיווח, 18,000 העובדים שיפוטרו הם כ-5% מהעובדים הארגוניים של אמזון וכ-1.2% מכוח העבודה העולמי שלה.

האזהרה שמפילה את מניית מיקרוסופט בכ-5%
הפיטורים חוזרים: סיילספורס תפטר כ-7,000 עובדים בשבועות הקרובים
הפיטורים בהייטק: אמדוקס מפטרת כ-700 עובדים, מהם 100 בישראל

הפיטורים באמזון אינם בשורה חדשה, דיווחים על המהלך הגיעו כבר בנובמבר, ואלפים כבר פוטרו בחודשים מאז. אולם בנובמבר דובר על כ-10 אלף מפוטרים, בעוד שכעת הצפי הוא למספר כמעט כפול של עובדים שילכו הביתה בשבועות הקרובים.

מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, אישר את הפרסום בהודעה בה נאמר כי "אמזון התמודדה בעבר עם תנודות בכלכלה, והיא תמשיך לעשות זאת". בנוסף אמר ג'סי בהודעה כי רוב הפיטורים יתרחשו בקרב עובדי המכירות ומגייסי העובדים, וכי החברה תיידע את העובדים שפוטרו בשבועות הקרובים על סיום העסקתם.

הקורונה יצרה תקופה מאוד רווחית לאמזון, צרכנים רבים היו בבתים ובחרו לקנות יותר באינטרנט בכללי, ודרך אמזון בפרט. בתוך שנתיים, אמזון הכפילה את כוח העבודה שלה, והשקיעה משאבים רבים בפיתוח ומחקר. בשנת 2019, אמזון דיווחה על 798 אלף עובדים ברחבי העולם. עד שנת 2021 המספר טפח ליותר מ-1.6 מיליון עובדים ברחבי העולם, רובם עובדים בשכר-שעתי. 

ענקית הקניות ברשת הודתה כי שכרה יותר עובדים מהנדרש בזמן הקורונה, בעיקר עובדי מחסנים, כשרוב הציבור עבר לרכישות אונליין כדרך הרכישה הראשית שלו. נכון לרבעון השלישי החברה העסיקה כ-1.54 מיליון עובדים.

מניית אמזון עלתה ב-1.7% במסחר המאוחר על וול סטריט.