רגב הביעה התנגדות, אבל סמוטריץ' מקדם את חוק המטרו בממשלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יביא לממשלה בשבוע הבא החלטה להחיל דין רציפות על חוק המטרו כדי להביאו לקריאה שנייה ושלישית בכנסת • רק לפני מספר ימים הבהירה שרת התחבורה מירי רגב כי בכוונתה לבחון מחדש את כדאיות פרויקט המטרו בגוש דן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: יוסי כהן
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: יוסי כהן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יביא לממשלה החלטה לפיה יוחל דין רציפות על חוק המטרו, כך שניתן יהיה להעלותו לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ההערכות הן כי הממשלה תבצע בחוק תיקונים לאחר החלת דין הרציפות.

יוזכר כי הממשלה הנוכחית הייתה באופוזיציה לחוק עם התפזרותה של הממשלה הקודמת. מדובר למעשה בהחלטתה העקרונית הראשונה של הממשלה הנכנסת.

רגב תביא לאישור הממשלה את מינויו של מקורבה למנכ"ל משרדה - למרות שנפסל בוועדת המינויים 
הפקקים הם רק הפרומו למשבר הגדול של ישראל - התשתיות 

שר האוצר סמוטריץ' מרכז תחתיו את הטיפול בתשתיות בישראל. כפי שנכתב בגלובס השבוע, הוא מקדם במרץ את הקמת מטה התשתיות, יוזם חוק לקידום מיזמי ענק בתחום התשתיות, ומועמדו של סמוטריץ' למנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, בקיא בתחום כראש הוועדה לתשתיות לאומיות. כעת שר האוצר גם מקדם את חוק המטרו: להשקפתו, המחסור בתשתיות בישראל הוא חסם להתפתחות המשק הישראלי.

בתחילת השבוע שרת התחבורה מירי רגב השמיעה התנגדות לפרויקט. "אני חושבת שעלינו להידרש לעומק בשני היבטים - כדאיות ומימון. בנוסף לשאלה האם במימון ציבורי או פרטי. הרכבת הקלה בגוש דן - יש בעיות בקידום הקווים שלה. היא אמורה לתת מענה לעומס התנועה בתל אביב, אבל כל עוד לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל מדן ועד אילת אני אתנגד להמשך קידום התכנית", היא אמרה.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב כי "מערכת הסעת המונים הכוללת רכבת תחתית נחוצה כדי למנוע משבר תחבורתי חמור וצפויה להניב תועלות כלכליות, חברתיות וארבניות משמעותיות אשר ערכן נאמד בעשרות מיליארדי שקלים".

כמו כן, נכתב כי "הצעת החוק מעגנת את האינטרס הלאומי בקידום מיזם המטרו, מקימה את רשות המטרו ומסידה היבטים הנוגעים למימון המיזם".