לאחר נפילה של מעל 90% במניותיהן, יש קונים בפאגאיה ובטוקספייס

קרן Oak עלתה להחזקה של כ־13% בפאגאיה • במקביל, יש קונים גם לטוקספייס: חברת ההשקעות Harbor Spring מחזיקה כעת ב־5% ממניות החברה

פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק ביוני 2022 / צילום: עידו איז'ק  - יח''צ
פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק ביוני 2022 / צילום: עידו איז'ק - יח''צ

חברות הטכנולוגיה הישראליות שמוזגו ל־SPAC במהלך שנת השיא של 2021 איבדו מאז את רוב שוויין, במקרים מסוימים אף מעל 90%. כעת מתברר שלאחר הירידות החדות, יש מי שמזהה הזדמנות בחלק מהמניות, אם כי בשלב זה מדובר בהשקעות בהיקף קטן. בסוף השבוע דווח על רכישת מניות פאגאיה על־ידי קרן ההשקעות האמריקאית Oak HC/FT, בעלת מניות ותיקה בחברה, ובמקביל דווח על רכישת מניות של חברת טוקספייס בידי Harbor Spring, חברת השקעות מניו יורק.

פאגאיה  היא חברת פינטק שהודיעה על מיזוג לחברת SPAC ב־2021 לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, והשלימה את המיזוג ביוני 2022. מאז הספיקה מניית החברה לזנק לשיא של כמעט 30 דולר ששיקף לה שווי של כ־20 מיליארד דולר, ולאחר מכן לאבד 97% מערכה למחיר של קצת מעל דולר - לאחר שכבר נסחרה במחירים נמוכים יותר. המחיר הנוכחי של המניה משקף לפאגאיה שווי של 702 מיליון דולר בלבד.

קרן Oak ניצלה את החולשה במניה, ובמהלך שלושה ימי מסחר בדצמבר שבהם המניה נפלה לשפל היא רכשה באמצעות שלוש קרנות שלה מניות פאגאיה, בהיקף כולל של 566 אלף דולר ובמחירי מניה של 65-75 סנט. לאחר הרכישות מחזיקה Oak במעל ל־13% ממניות פאגאיה. כאמור הקרן היא משקיעה ותיקה בפאגאיה שהשקיעה בה עוד כשהייתה חברה פרטית, במהלך 2018־2019. דן פטרוזו, שותף ב־Oak, הוא דירקטור בפאגאיה מאז 2018.

פאגאיה פיתחה פתרונות טכנולוגיים שנועדו לאפשר לגופים פיננסיים לנהל בצורה מדויקת יותר את תהליך הקצאת האשראי. את החברה הקימו המנכ"ל גל קרובינר ושותפיו אביטל פרדו ויהב יולזרי - אשר בעת שהמניה נסקה היו שווים מיליארדי דולרים כל אחד. לפי הדיווחים האחרונים, קרובינר מחזיק ב־20.6% ממניות החברה בשווי נוכחי של 135 מיליון דולר, יולזרי מחזיק מניות בשווי דומה ופרדו מחזיק ב־26.1% בשווי של 181 מיליון דולר.

טוקספייס: המשקיעה הופכת לאקטיביסטית

כאמור, גם בטוקספייס  יש מי שמזהה הזדמנות. לפי דיווח מסוף השבוע, חברת ההשקעות Harbor Spring רכשה בשבוע שעבר מניות בחברה העוסקת במתן טיפולים נפשיים וירטואליים ב־69 אלף דולר, והיא מחזיקה כעת ב־5% ממניות טוקספייס.

החברה, שהוקמה על ידי בני הזוג רוני ואורן פרנק (שנאלצו לעזוב אותה לפני למעלה משנה, לאחר ירידת ערך משמעותית), מוזגה ל־SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, ונסחרת כעת בשווי של 105 מיליון דולר בלבד. הדיווח הראשון של Harbor Spring היה באפריל 2022, כשהחזיקה ב־5.2% ממניות טוקספייס, לאחר מכן בספטמבר היא מכרה חלק מהמניות וירדה אל מתחת לרף ה־5%, שאליו הגיעה כעת שוב.

בניגוד לשני הדיווחים הקודמים, הפעם Harbor Spring מדווחת כמשקיעה אקטיביסטית בטוקספייס, והיא מציינת שהיא בקשר או עשויה ליצור קשר עם חברי הנהלה, דירקטורים, בעלי מניות וגופים אחרים בנוגע ליצירת ערך בחברה, כולל על־ידי מיזוגים ורכישות.