בחשד לשוחד: ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג זומן לחקירה נוספת

מדובר בחקירה נוספת בפרשת השוחד בה נחקר גרינברג בחודש יולי האחרון, וזאת לדברי המשטרה "בעקבות התפתחויות משמעותיות בחקירה" • לפי החשד, בבחירות לרשויות המקומיות ב-2018 בעלי עניין העבירו מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג, ובתמורה לכך הוא הבטיח כי יפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: דרור סיתהכל
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: דרור סיתהכל

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, זומן הבוקר (ג') למשרדי להב 433 לחקירה נוספת בפרשת השוחד בה נחקר ביולי 2022. בנוסף עיכבה המשטרה חשודים נוספים.

לדברי המשטרה, "בעקבות התפתחויות משמעותיות בחקירה, זומן ראש העיר, ועוכבו חשודים נוספים לחקירה במשרדי היחידה". 

השותפים החדשים במשרדי עורכי הדין הגדולים: מי צירף הכי הרבה, ואיפה מונו יותר מ-50% נשים? 
נדחה הערעור נגד שותפות מאגר הגז "תמר" בגין גביית מחיר מופרז 
מהי עילת הסבירות, ואילו השפעות כלכליות עשויות להיות לביטולה?

לפי החשד, במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג, המועמד דאז לראשות העיר, ובתמורה לכך הוא הבטיח להם כי יפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו.

במסגרת החקירה נבדק החשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על-פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

ביולי, לאחר חקירתו הקודמת, כתב גרינברג בעמוד הפייסבוק שלו: "אין לי מה להסתיר", והוסיף: "אני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו. לצערי, בשליחות הציבורית יש הרבה אינטריגות, שנאה ללא סיבה ורצון של מתחרים רק להכשיל".

*** חזקת החפות: רמי גרינברג ויתר המעורבים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.