מירי רגב ונתיב פלוס: איך אפשר לבצע אכיפה סמויה?

החל מהשעה 9:30 היום, משטרת התנועה תבצע אכיפה גלויה בנתיב פלוס בכביש החוף • לטענת שרת התחבורה מירי רגב, האכיפה תבוצע "כחלק מפעולות להקלה בעומסי התנועה"

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה אתמול בערב כי החל מהבוקר (ג') משטרת התנועה תבצע אכיפה גלויה בנתיב פלוס בכביש החוף מהשעה 9:30 בבוקר, "כחלק מפעולות להקלה בעומסי התנועה". 

מהשבת ועד המנכ"ל של מירי רגב: הרבה פוליטיקה ומעט מאוד כלכלה | אסף זגריזק, פרשנות
"קיימת מניעה לאישור": הייעוץ המשפטי מזהיר ממינוי המועמד של מירי רגב למנכ"ל משרד התחבורה
"אנחנו תקועים בפקק, ויש בכביש מסלול ריק": מירי רגב יוצאת נגד נתיבי התחבורה הציבורית. ומה היא חושבת על המטרו? 

אולם גורמים בענף התחבורה חוששים שמדובר בביטול האכיפה דה-פקטו בשעות העומס, שכן אין אפשרות לאכוף אלקטרונית נסיעה כזו בשונה מנת"צ רגיל, בשל העובדה שבנתיב מורשים גם לנסוע כלי רכב עם מספר נוסעים. רגב טוענת כי תבוצע אכיפה סמויה, אך בלשכתה לא הגיבו לפניית גלובס בשאלה איזו אכיפה סמויה ניתן לבצע כששוטר אמור לספור את מספר הנוסעים ברכב.

השינוי באכיפה יתקיים החל מהיום בבוקר בין מחלף נתניה צפון למחלף פולג, "וזאת על-מנת לאפשר תנועה זורמת ולהקל בעומסים".

נתיב פלוס בכביש החוף נחנך בשנת 2019 על-ידי שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ', ובמסגרתו הנתיב הוסב מנסיעה לכלי רכב פרטיים לאוטובוסים ולתחבורה שיתופית.

עם כניסתה לתפקיד אמרה רגב כי תבחן את הנתיב הזה, כמו גם את אלה שבנתיבי איילון ובכביש 1, ועוררה ביקורת ציבורית נרחבת על תוכניותיה.