המעצבת שמייצרת בגדי תינוקות: "יש קושי אדיר ביבוא דרך הים, ובסופו של דבר הלקוח משלם יותר"

ספיר כהן, בת 30 מראשון לציון, נשואה + 4 • בעלת מותג בגדי התינוקות Little Amore • "קיבלתי החלטה עם עצמי שמהבוקר ועד שלוש בצהריים אני במשרד, ולאחר מכן אני אמא במשרה מלאה. אני מרגישה שעסק לא צריך לבוא על חשבון האימהות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ספיר כהן, בעלת מותג בגדי התינוקות Little Amore / צילום: אלבום םפרטי
ספיר כהן, בעלת מותג בגדי התינוקות Little Amore / צילום: אלבום םפרטי

"אנחנו מייבאים מוצרים וחומרי גלם לישראל כבר שש שנים, ובאמת יש קושי אדיר ולא פשוט בכלל ביבוא דרך הים. גם מבחינת הזמן הרב שלוקח למשלוח להגיע לארץ וגם מבחינת הזמן שלוקח לשחרר את הסחורה מהנמל. לפעמים זה לוקח ימים לא מעטים", אומרת ספיר כהן, בעלת המותג Little Amore, המייצרת בגדי תינוקות בעיצוב אישי.

בני הזוג שהקימו מטבח ללא גלוטן | עסק ביום
היזם שמסייע לבעלי עסקים לצמוח | עסק ביום

"לפעמים הסחורה שלנו גם נכנסת לבדיקה במכס שזה כמובן לוקח עוד יותר זמן. בסופו של דבר גם עלויות השילוח עצמו נורא נורא גבוהות, וזה מתגלם במחיר הסופי, דבר שהלקוח לרוב לא ממש מבין. צריך להבין, הזמן, המכס, התקנים שאנחנו צריכים לשלם לרשויות המדינה עליהם והמע"מ שמכביד מאוד עלינו, הכול בסופו של דבר דוחף את מחירי המוצרים כלפי מעלה".

ספיר בונה את המיתוג של המוצרים בעצמה. "אם אני מרגישה שצריך להוסיף עוד משהו למוצר מסוים אני מוסיפה את זה בעצמי, וכל התהליך הזה לוקח הרבה מאוד זמן, השקעה ומשאבים רבים.

"לפעמים המוצר מוכן, אבל אז אני מרגישה שצריך להוסיף לו עוד מאפיין, וכל התהליך צריך להתחיל מחדש - לפעמים זה לוקח יותר מחצי שנה להגיע למוצר מוגמר ומושלם של קולקציה מסוימת. צריך להבין שאנחנו בודקים את הבדים ואת כל חומרי הגלם ממש מאפס, וזה תהליך ארוך ומורכב מאוד".

כבעלת משפחה ואם לילדים ספיר סבורה כי "בלי זמן מוגדר שמוקדש לעסק זה לא יכול להצליח ולשגשג. קיבלתי החלטה עם עצמי שמהבוקר ועד שלוש בצהריים אני במשרד, ולאחר מכן ועד שעות השינה בערב אני אמא במשרה מלאה.

"אני ממש מחלקת את הזמן בצורה חד-משמעית ועם המון משמעת עצמית, כי בלי לעשות את זה לא אצליח לעמוד במשימות הרבות שיש לי. לקח לי שנתיים־שלוש עד שהגעתי לאיזון של הזמנים שלי בעסק. אני מרגישה שעסק לא צריך לבוא על חשבון האימהות ולכן צריך לחלק את הזמן, שזה משאב במחסור, בצורה יעילה".

ספיר אף משתפת בקושי למצוא כוח עבודה. "הדרישות של עובדים היום עלו משמעותית, מבחינת שכר תנאים ועוד. לכן, אני כל כך מעריכה את העובדות הקבועות שלנו שהן מנוסות ומקצועיות. אני מנסה, ומצליחה, להשקיע עד כמה שניתן בעובדות בעסק כי הן הפנים של העסק כשאני לא נמצאת שם". לדבריה, "אנו עוברים שלב שלב בהקפדה מקסימלית. מבחירת הבדים, הגזרה, שלבי הייצור, המיתוג, הריח ועד לשלב הסופי כדי שהלקוח יקבל מוצר מושלם".

לסיכום ספיר משתפת כי "לאורך כל הדרך שלי אני נאחזת באמונה וביטחון בה' שהכול ממנו ומקבלת את הברכה שלו. יש המון נשים שפונות אלי שרוצות להתחיל עם עסק דומה ומבקשות טיפים, אז אני חושבת לפתוח קורס שיעביר את הידע שצברתי/ מסר חשוב שארצה להעביר: ללא יגיעה, התמדה וכוח רצון קשה להצליח. המשפט שהולך איתי תמיד הוא 'יגעת ומצאת תאמין'".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il