סבן אילבן משיקה חנות ראשונה בישראל בדיזנגוף סנטר בת"א

התשלום בחנות יתבצע באמצעות אפליקציה וסריקת שלטי מחיר דיגיטליים • הרשת לא מתחייבת האם תפעל בשבת

החנות של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: איל יצהר
החנות של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: איל יצהר

כשנה אחרי שאלקטרה מוצרי צריכה קיבלה את הזיכיון בישראל, רשת חנויות הנוחות הגדולה בעולם 7 Eleven נכנסת לישראל ומשיקה חנות ראשונה בדיזנגוף סנטר בתל אביב.

הסניף נפתח היום (ד'), ועד מחצית 2023 צפויים להיפתח 7 סניפים נוספים, בתל אביב (הרוב) ובהוד השרון. עד תחילת 2024 צפויים להיפתח 30 סניפים בפריסה ארצית.

ותודה לאינפלציה: מדרגות המס מתעדכנות, מה יקרה לנטו שלכם? 
מהפכה? בזמן שחברות הביטוח המסורתיות רק מתעצמות, מניות החברות הדיגיטליות צוללות | ניתוח
הכלכלנית הראשית: 72% מהדירות שהיזמים מוכרים הן דירות על הנייר 

"בחרנו לפעול בשוק המזון עם שני מותגים בינלאומיים מהמובילים בעולם: סבן אילבן בחנויות הנוחות וקרפור בסופרמרקטים", אמר היום מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר. "המטרה שלנו היא להגדיר מחדש את תחום חנויות הנוחות בישראל, עם קונספט בינלאומי שלא קיים היום בשוק, ועם בידול משמעותי בחוויית הצריכה, הן באיכות והן במחיר".

לדבריו, "פוטנציאל חנויות הנוחות הוא עצום. בישראל יש כ-10,000 קיוסקים וחנויות נוחות בפריסה ארצית, ואנחנו מתכוונים להגדיל את התחרות ולהיות חלק משמעותי בשוק הזה".

מגוון של 2,000 מוצרים

בחנות נמכרים נכון ליום הפתיחה כ-2,000 מוצרים, מתוכם כ-80 הם מוצרי סבן סלקט המיוצרים בישראל, בהם מיצים, פיצוחים וחטיפים. בין היתר יוצעו ללקוחות גם מותגי המשקאות הבינלאומיים של הרשת כמו סלרפי (ברד בטעמים), סמודי (שייק פירות) וביג גאלפ (משקאות קלים ומוגזים) וכן מגוון כריכים, סלטים, מאפים, מוצרי מזון וצריכה בסיסיים. בנוסף יימכרו תרופות ללא מרשם ואביזרים חשמליים קטנים.

"אחד הדברים הראשונים שהאמריקאים שאלו אותי הוא מתי אוכלים בישראל", סיפר שווימר. "אמרתי להם שמ-6:00 בבוקר עד 12:00 זו ארוחת בוקר, מ-12:00 עד 18:00 ארוחת צהריים, ומ-18:00 עד חצות ארוחת ערב. אוכלים פה כל הזמן, ואנחנו מציעים אוכל לכל הארוחות במחירים אטרקטיביים. סבן אילבן זה לא סופרמרקט אלא מקום לצאת ממנו שבע".

הרכישה בחנויות תהיה מבוססת על תשלום עצמי באמצעות אפליקציה. בימים אלה נמצאת האפליקציה בפיילוט, ועם השקתה ניתן יהיה להזמין דרכה מוצרים או לסרוק אותם באמצעות שילוט דיגיטלי במדף, וכך יתבצע התשלום. השילוט הדיגיטלי גם מעניק להנהלת הרשת מידע בזמן אמת על כמות המוצרים במדפים.

התכנון: מאות חנויות

לדברי שווימר, התכנון הוא לפתוח מאות חנויות של הרשת בקצב של פריסה מהירה, כאשר בכל שבועיים תיפתח חנות. כחלק מהאסטרטגיה של אלקטרה מוצרי צריכה בעולמות המזון, כרטיס האשראי של מועדון הלקוחות יאפשר צבירה בין הרשתות השונות שמפעילה הקבוצה, ביניהן גם קרפור. 

 

מנכ''ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר, ומשמאלו מנכ''ל סבן אילבן ישראל, אבינועם בן-מוחה
 מנכ''ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר, ומשמאלו מנכ''ל סבן אילבן ישראל, אבינועם בן-מוחה

בראש הרשת בישראל עומד אבינועם בן מוחה, לשעבר בכיר בתנובה. לדבריו, "אנחנו נהיה שחקן משמעותי בחנויות הנוחות ובקיוסקים. זה פתרון של מינימרקט, פיצרייה, בית קפה ומסעדת מזון מהיר במקום אחד. 

"הקונספט של הרשת הוא בינלאומי ובנוי על קרוב ל-100 שנות ניסיון של החברה העולמית. עם זאת, ביצענו הרבה התאמות לשוק הישראלי, החל מתפריט, דרך תערובת פולי הקפה וכלה במאכלים מקומיים - שכולם מותאמים לטעם ולתרבות המקומית. אנחנו מקבלים אלפי פניות משחקנים בארץ שמעוניינים לפתוח סניף של סבן אילבן, אבל אי-אפשר לפתוח מאות חנויות בחודש או בשנה".

על המיקום שנבחר לסניף הראשון, דיזנגוף סנטר, אמר בן מוחה כי "זה הגראונד זירו של ישראל", ובאשר לשאלת הפתיחה בשבת לא נמסרה תשובה ברורה, אולם לדבריו, "נתחשב בכל מה שנמצא סביבנו, כל דבר לגופו. אנחנו שואפים לפתוח כמה שיותר בלי לפגוע ברגשות הלקוחות. בהכרח יהיו סניפים כשרים, במקומות שזה יהיה הדבר הנכון". נזכיר כי בעבר פורסם כי סניפי סבן אילבן לא ייפתחו בשבת, למרות שמה של הרשת.

סבן אילבן היא רשת חנויות הנוחות הגדולה בעולם. החנות הראשונה נפתחה ב-1927 בדאלאס שבטקסס, וכיום מונה הרשת מעל 83 אלף חנויות ב-18 מדינות, כאשר ישראל היא המדינה ה-19 - והראשונה במזרח התיכון.

לדברי קן ווקאביאשי, מנכ"ל סבן אילבן אינטרנשיונל, "ישראל היא סביבה מצוינת למיזם הקמעונאי הראשון שלנו באזור, בשל הכלכלה המשגשגת והגידול באוכלוסייה. הכניסה של סבן אילבן לישראל מביאה פתרון של one stop shop בפורמט קמעונאי חדש בשוק המקומי".