נטפליקס הפתיעה לטובה עם מספר המנויים החדשים; המנכ"ל המשותף ריד היסטינג יעבור לתפקיד היו"ר

אחרי שנה לא פשוטה, ענקית הסטרימינג פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 • החברה דיווחה על רווח מתואם של 12 סנט למניה ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 44 סנט למניה • החברה דיווחה על 7.66 מיליון משתמשים חדשים

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Daniel Avram
נטפליקס / צילום: Shutterstock, Daniel Avram

ענקית הסטרימינג נטפליקס  פרסמה בשעה זו את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הרביעי והאחרון לשנת 2022. החברה דיווחה על הכנסות של 7.85 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 7.82 מיליארד דולר. בשורת הרווח המתואם למניה, החברה דיווחה על רווח של 12 סנט למניה ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 44 סנט למניה.

עם פרסום הדוחות הודיעה החברה כי המנכ"ל המשותף ריד היסטינג יעבור לתפקיד היו"ר.

חמש מגמות שישפיעו על ענף התקשורת העולמי בשנה הקרובה | ניתוח

הנתון המרכזי שצריך להסתכל עליו בדוחות של נטפליקס הוא מספר המנויים. שנת 2022 הייתה מאוד מורכבת בעבור החברה, אפשר אף להגדירה כשנה מאוד קשה. ברבעון הראשון של 2022, לראשונה נטפליקס דיווחה על ירידה במספר המנויים, זה סימן את אובדן המנויים הראשון של נטפליקס זה כמעט עשור. מאותה נקודה, נטפליקס הפתיעה ועקפה את תחזיות האנליסטים בכל רבעון שהגיע. לכן, מדובר בנתון מרכזי, וההערכות דיברו על גידול במנויים ב-4.5 מיליון משתמשים. בפועל החברה דיווחה על 7.66 מיליון משתמשים חדשים.

כאמור, מדובר בשנה לא פשוטה לענקית הסטרימינג. המניה של נטפליקס צנחה בסופו של דבר ב-36%, לאחר התאוששות שכן במאי האחרון מחיר המניה היה נמוך ב-67% מזה שאיתו פתחה את השנה.

לנטפליקס מספר בעיות קשות שנאלצה להתמודד איתן. ראשית, התחרות הקשה בתחום הסטרימינג מול חברות כמו דיסני, HBO, אפל, אמזון ועוד. המצב הכלכלי העולמי המורכב הוביל לכך שהוצאות הבידור הביתיות הפכו לנטל, וכבר אי אפשר להחזיק במנויים לכל השירותים הדיגיטליים הזמינים. לצורך ההשוואה, דיסני התרחבה בשנה האחרונה - הן לשווקים בינלאומיים, בהם ישראל, והן מבחינת מספר מנויים. באוקטובר 2021 היו לדיסני+ 118 מיליון משתמשים, ושנה לאחר מכן, באוקטובר האחרון, כבר דיווחה על 164 מיליון מנויים בתשלום.

בעיה נוספת שנטפליקס מנסה להתמודד איתה, זו בעיית שיתוף הסיסמאות בקרב משתמשים, שגורם לחברה לאבד משתמשים חדשים שיכולים להירשם וגם את הכסף שהם יכניסו לה. כדי להתמודד עם הבעיה הזו, נטפליקס מנסה כמה פיצ'רים חדשים, חלקם עדיין בפיילוט, אך הפתרון לבעיה עדיין רחוק.

אחד מהפיצ'רים שמנסים לתת מענה לבעיית שיתוף הסיסמאות, ובאותה הזדמנות למשוך מנויים חדשים לגמרי שמחפשים מוצר זול יותר, זו חבילת מדיה הכוללת פרסומות ובתמורה מחירה החודשי נמוך יותר. לפי דיווחים, החבילה הזו לא הצליחה להלהיב יותר מדי את המשתמשים, והיוותה רק 9% מההרשמות החדשות של נטפליקס בארצות הברית בחודש נובמבר.