פירמה אחת, 520 עורכי דין: המיזוג הגדול ביותר בענף יוצא לדרך

כפי שנחשף בגלובס, משרד גולדפרב-זליגמן וגרוס הודיעו על המיזוג הגדול ביותר בענף • המשרד המאוחד ימנה כ-520 עורכי דין וייקרא "גולדפרב-גרוס-זליגמן"

מנהלי המשרד הממוזג גולדפרב-גרוס-זליגמן / צילום: דדי אליאס
מנהלי המשרד הממוזג גולדפרב-גרוס-זליגמן / צילום: דדי אליאס

משרדי עורכי הדין גולדפרב-זליגמן ומשרד גרוס, שני משרדים מהגדולים בארץ, מתמזגים והופכים למשרד עורכי הדין הגדול ביותר בישראל עם 520 עורכי דין. המשרד הממוזג ייקרא "גולדפרב-גרוס-זליגמן", ואת הפירמה המאוחדת ינהלו השותפים המנהלים: לוי אמיתי, טל עצמון (מגולדפרב-זליגמן) ואיה יופה (מגרוס), יחד עם יושבי הראש של הפירמה וסגניהם: עו"ד יודי לוי, עו"ד עמיר צפריר, עו"ד צבי בר-נתן, עו"ד דוד חודק, עו"ד אסתר קורן ועו"ד ד"ר איל שנהב. 

מנכ"ל חברת המכשור הרפואי הגדולה בעולם רוצה להפוך את ישראל לשוק הניסוי שלה | ראיון 
המהפכה שמסעירה את רואי החשבון: כך יראו בקרוב הדוחות הכספיים 
שש שנים לחיסכון לכל ילד: איפה היה הכי כדאי להשקיע, ומי הגוף שמוביל? | בדיקת גלובס

המשרדים צפויים להמשיך לעבוד בשלב הראשון במשרדיהם - גולדפרב גרוס במשרד אלקטרה ביגאל אלון בתל אביב, וגרוס במגדלי עזריאלי. בהמשך הם צפויים להתאחד גם במיקום משותף.

בתחילת נובמבר חשפנו כי המשרדים מנהלים מו"מ. לאור גודלם של המשרדים היה מדובר במשא ומתן מורכב עליו עבדו במשרדים במשך מספר חודשים. לאחרונה, המו"מ התקדם והיום אושרו ההסכמות בוועדת השותפים של כל אחד מהמשרדים.

תחומי הליבה המסחריים של המשרד המאוחד הם: ההייטק והון סיכון, תאגידים ושוק הון, מיזוגים ורכישות, נדל"ן, תכנון ובניה, ליטיגציה ומיסים. כמו כן, בעקבות המיזוג, מחלקות הבנקאות והמימון, דיני עבודה, שלטון מקומי ומכרזים, קניין רוחני, אנרגיה ותשתיות, דיני תחרות ואיכות סביבה.

כיום, המשרד הגדול ביותר הוא מיתר עם כ-470 עורכי דין עורכי דין, והרצוג עם 452 עורכי דין. בשנה שעברה משרד יגאל ארנון הוותיק ותדמור לוי התאחדו והפכו למשרד השלישי בגודלו בישראל עם 370 עורכי דין. לאחרונה נערך מיזוג משמעותי נוסף בין משרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' לבין טולצ'ינסקי, שהביא אותם למשרד של 180 עורכי דין.

משרד גולדפרב נוסד בשנת 1930, הוא מונה כ-300 עורכי דין בהם 120 שותפים והוא הרביעי בגודלו בארץ. משרדיו ממוקמים בבניין אמפה ביגאל אלון בתל אביב. משרד גולדפרב עשה מהלך דומה של מיזוג בשנת 2011, אז התאחד עם זליגמן, ושינה את תמונת המצב בשוק עריכת הדין כשהפך למשרד הגדול בישראל עם 200 עורכי דין בהם 60 שותפים. באותה השנה הדיח המשרד את הרצוג מראש טבלת דירוג הגודל.

בשנים האחרונות ערך המשרד מיזוגים שונים: בתחילת 2022 הודיע על מיזוג שני משרדי בוטיק: משרד חיים ברנזון המתמחה בדיני עבודה ומשרד פרייס-פלינר המתמחה בקניין רוחני. עו"ד אסף ברנזון הפך למנהל מחלקת דיני עבודה ורילוקשיין של גולדפרב יחד עו"ד עופר רביד. עו"ד חיים ברנזון, אביו של אסף ומי שייסד את משרד חיים ברנזון ושות, משמש כשותף בכיר במחלקה. מיזוג נוסף שנעשה היה בשנת 2019 אז מוזג משרד רוטנברג שמנה 20 עורכי דין.

משרד גרוס הממוקם במגדלי עזריאלי נוסד בשנת 1979 ומונה 220 עורכי דין בהם 90 שותפים. בשנתיים האחרונות ערך המשרד מספר מיזוגים קטנים: עם משרד נתן מאיר שכלל 22 עורכי דין, המתמחה בתכנון ובנייה, שלטון מקומי ותחומים נוספים, משרד נחושתן יוגב בתחום הליטיגציה, ומשרד הבוטיק טביב גבע שמנה 5 עורכי דין ומתמחה בתחום הגנת הסביבה. הצירוף הביא להקמת מחלקת קלינטק.

ממשרד גולדפרב-זליגמן נמסר: "אנו שמחים ונרגשים לצאת לדרך חדשה ולשלב ידיים עם הצוות המשפטי במשרד גרוס. כיועצים משפטיים, המלווים חברות מובילות בשוק הישראלי והבינלאומי, הרצון להעניק ללקוחותינו את סל השירותים הטוב, המקצועי והמקיף ביותר, עומד תמיד לנגד עיננו. המיזוג הינו הזדמנות נהדרת לסינרגיה איכותית והרחבת השירות המקצועי ללקוחותינו בתחומי המשפט השונים ואנחנו נרגשים מאד מהדרך המשותפת שלפנינו".

ממשרד גרוס נמסר: "אנו שמחים וגאים על ההזדמנות לאחד כוחות עם גולדפרב-זליגמן. אנו רואים במיזוג צעד אסטרטגי נוסף אשר יחזק את יכולות המשרד להמשיך ולהעניק ללקוחותיו, בארץ ובחו"ל, את השירות המקצועי והאיכותי ביותר. עוד מראשית שלבי המשא ומתן בין המשרדים, היה ברור לראשי הפירמות שהחיבור בין המשרדים הינו טבעי וטומן בחובו פוטנציאל אדיר לצמיחה משותפת. הדמיון בין המשרדים, מבחינת תחומי הפעילות, הסטנדרטים של מצוינות מקצועית וגם ה-DNA הארגוני סייעו רבות לקידום מהיר ויעיל של המיזוג".