שופרסל תשתף פעולה עם המשלוחים של וולט

קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, בפיילוט של משלוחים באמצעות האפליקציה וולט במספר סניפים בהוד השרון, שיתרחב בהמשך לשלושה אזורים נוספים: בתל אביב, ראשון לציון ורמת גן • רשת הפארם של שופרסל, Be, החלה כבר ב-2020 בשיתוף פעולה עם וולט • אירועים ומינויים

סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר
סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר

קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, תשתף פעולה עם אפליקציית המשלוחים וולט. הרשת, הכוללת כ-310 סניפים ברחבי הארץ, תחל ביום ראשון (22.1) בפיילוט של משלוחים באמצעות האפליקציה במספר סניפים בהוד השרון. בימים שלאחר מכן יתרחב הפיילוט לשלושה אזורים נוספים, בתל אביב, ראשון לציון ורמת גן.

במהלך יקחו חלק כ-80 סניפי שופרסל שלי הממוקמים במרכזי השכונות, וכ-85 סניפי שופרסל אקספרס שממוקמים במרכזי ערים. בשלב הראשון ייכנסו למשלוחים כ-2,000 מוצרים, ובהמשך יגדל המגוון לכ-3,000 פריטים.

"המטרה היא להרחיב את הפעילות לסניפים רבים, כשהיתרון של שופרסל היא פריסה גדולה ברחבי הארץ", אומר לגלובס צביקה ביידא, מנכ"ל שופרסל אונליין. "הפריסה הרחבה של סניפי שופרסל שלי ואקספרס תאפשר לנו להגיע מנקודה קרובה יותר ללקוח, דבר שיאפשר מתן מענה מהיר תוך שמירה על איכות וטריות המוצרים".

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר
 אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר

באשר לשאלה האם לא מדובר בקניבליזציה, כלומר בתחרות למשלוחים של שופרסל עצמה, ביידא סבור כי תחרות זו לא תהיה מורגשת. "בעולמות המזון יש חפיפה מסוימת, אבל יש הבדל בין סל מתוכנן של כ-50 פריטים לבין צורך ב'סגירת פינה', זה צורך צרכני אחר לגמרי.

"מי שמזמין בוולט עושה זאת כי הוא צריך מוצר כאן ועכשיו, וזה משלים לשירות המרכזי שלנו בשופרסל אונליין. אנחנו צופים שהצורך במשלוחים גדולים יימשך ויתרחב, ולצדו הצורך בהזמנת משלוח מהיר של מוצרי חלב, פירות וירקות, או כשבאים אורחים בערב ונתקעת בלי בירות, זירו ופיצוחים".

לאחרונה פרסמה וולט כי תחום משלוחי הסופרמרקטים הוא הצומח ביותר אצלה בשנה האחרונה. האפליקציה השיקה את הקטגוריה לפני כשנתיים, בשיא תקופת הקורונה, ומאז נכנסו אליה שחקנים כמו ויקטורי, רמי לוי בשכונה, מחסני השוק, וולט מרקט וסופר יודה. זאת לצד מאפיות, ירקניות וקצביות שכונתיות.

נזכיר כי רשת הפארם של שופרסל, Be, החלה כבר ב-2020 בשיתוף פעולה עם וולט. בספטמבר האחרון נכנסו לשני סניפים גם משלוחי תרופות ללא מרשם.

קיסתרה מתרחבת ברמת החייל

חברת האינשור-טק קיסתרה (Kissterra) עוברת למשרדים חדשים במתחם העוגן ברמת החייל, ומרחיבה את מרכז המחקר והפיתוח שלה בארץ. המרכז מתפרס על פני כ-2,200 מ"ר, והסכם השכירות הוא לארבע שנים. סך ההשקעה במהלך, כולל דמי השכירות, מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

פרויקט מתחם העוגן של חברת ישרס מתפרס על פני 33 אלף מ"ר. הוא כולל שלושה בניינים שהגבוה מביניהם בן 17 קומות, ורוב השטחים מושכרים לחברות הייטק, חברות מתחום הרפואה ודיור ממשלתי. בקיסתרה מנמקים את הבחירה במיקום בהתפתחות המשמעותית שחלה באזור, ובנגישות אליו הן מגוש דן והן מאזורים אחרים.

המשרדים החדשים של חברת קיסתרה / צילום: יעל צור
 המשרדים החדשים של חברת קיסתרה / צילום: יעל צור

קיסתרה הוקמה ב-2015 על ידי יפתח (יפתי) קרזנר, שמכהן כנשיא, ושגב שילטון, המנכ"ל. החברה פיתחה מערכת הפעלה לשיווק והפצה של מוצרי ביטוח מבוססת דאטה, המאפשרת לחברות ביטוח לייעל תהליכי שיווק, ובין לקוחותיה נמנות כמה מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב.

ביוני האחרון גייסה החברה 76 מיליון דולר מחברת הביטוח מנורה מבטחים ומבנק הפועלים בסבב A. כיום היא מעסיקה כ-70 עובדים בישראל ובארה"ב, ובכוונתה לגייס עשרות עובדים חדשים לתפקידים בעולמות הפיתוח, מוצר, דאטה ועוד.

יוצר "האח הגדול" בשיתוף פעולה ישראלי

סטודיו גלאם, חברת התוכן שהקימו אילן ועמי גלאם, חתמה על עסקת פיתוח תוכן לשוק הבינלאומי עם "Talpa Concepts" של ג'ון דה מול. במסגרת העסקה, Talpa מקבלת זכות ראשונים לקידום הפורמטים הבינלאומיים שיפותחו בסטודיו גלאם. "שתי החברות חולקות חזון ודחף דומים ליצור ולבנות מותגי ענק אוניברסליים חדשניים, המחברים קהלים גלובליים", מסרו הצדדים.

דה מול, מאנשי הטלוויזיה החשובים והמשפיעים בעולם, הוא היוצר של כמה פורמטים טלוויזיוניים מוכרים כמו "האח הגדול" ו"דה וויס". הוא הקים את חברת אנדמול ההולנדית, שהייתה חברת ההפקה העצמאית לטלוויזיה ותוכן דיגיטלי הגדולה בעולם, ופעלה ב-31 מדינות. לאחר שמכר את אנדמול הקים דה מול את חברת טלפה, במסגרת קבוצת המדיה בבעלותו.

גרטיה הוק, מנכ"לית Talpa Concepts, ציינה כי "יצירת תוכן עם שותף כמו סטודיו גלאם תעניק השראה ותתדלק את צוות הפיתוח הפנימי שלנו, ואני מאמינה שנוכל ליצור יחד פורמטים מצוינים".

עמי ואשתו אילן הקימו את הסטודיו ב-2013, כאשר הוא משמש כמנכ"ל והיא אחראית על הצד העסקי. לדברי גלאם, "זה זמן מצוין ליצירת תוכן בינלאומי, ולא יכולנו לבקש שותף טוב יותר. אני בטוח שהניסיון הרב והגישה היצירתית של טלפה ייקחו את הפורמטים שלנו צעד אחד קדימה. לעבוד עם ג'ון דה מול זה חלום שהתגשם".

נזכיר כי גלאם כיהן כסמנכ"ל התוכן של רשת 13, מהתפקידים החשובים בערוץ, עד לחודש מאי האחרון. במסגרת תפקידו היה אמון גלאם על פיתוח לוח השידורים של רשת, שהתמודדה עם ירידה משמעותית בנתוני הצפייה - בין היתר של תוכניות הריאליטי "האח הגדול", "הישרדות" ו"אקס פקטור".

מצנח הזהב

מנכ"ל קבוצת תדהר, אודי שרביט, יסיים את תפקידו במהלך 2023. הוא יישאר בקבוצה, ויעסוק בניהול השקעות וקידום תכניות ארוכות טווח.

גיא שביב יקים את מרכז הפיתוח בישראל של Fairmatic, המפתחת מערכת מבוססת בינה מלאכותית לביטוח רכב מסחרי.

רן פלד יכהן כמנכ"ל חברת זיו מערכות מקבוצת טופ, שפיתחה ומשווקת מערכת ERP לענפי הבנייה והנדל"ן. איציק ידיד, מייסד החברה, ישמש כנשיא הארגון. אלעד ברקאי, המנכ"ל היוצא, ימשיך לשמש כסמנכ"ל תפעול.

רן פלד / צילום: עופר עבודי
 רן פלד / צילום: עופר עבודי

רו"ח עו"ד רנית רנד סרוקה, 43, מונתה למנכ"לית רשת ביקורופא מבית קבוצת IEL.

רנית רנד סרוקה / צילום: סיון פרג'
 רנית רנד סרוקה / צילום: סיון פרג'

הילה תבור תכהן כמנהלת עסקים ראשית באוטובריינס, העוסקת בפיתוח מערכות עזר לנהג ונהיגה אוטונומית מלאה. קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית במובילאיי.

הילה תבור / צילום: אילן בן אודיז
 הילה תבור / צילום: אילן בן אודיז

נעמי וישינסקי, 35, מונתה למנהלת חטיבת המכירות של תן-ביס בישראל. קודם לכן כיהנה כדירקטור שיווק וסחר בפרוקטר & גמבל.

נעמי וישינסקי / צילום: גל חרמוני
 נעמי וישינסקי / צילום: גל חרמוני

ערן רביב מונה למנכ"ל Tailor-ED, המתאימה מסלולי הכשרה לעובדים באמצעות בינה מלאכותית.

ערן רביב, מנכ"ל tailor-ED הנכנס / צילום: יח''צ
 ערן רביב, מנכ"ל tailor-ED הנכנס / צילום: יח''צ

הכלכלן דן קטריבס, 69, נבחר לכהן כיו"ר ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות בישראל.

דן קטריבס / צילום: יח''צ
 דן קטריבס / צילום: יח''צ

עידו נתן מונה למנכ"ל ארגון זיר"ה, הפועל להגנה על זכויות יוצרים וצמצום הצפייה הפיראטית בישראל.

עידו נתן / צילום: אור דנון
 עידו נתן / צילום: אור דנון

עו"ד ענת ברנשטיין-רייך נבחרה לנשיאת לשכת המסחר ישראל אסיה. היא תחליף את מתן וילנאי, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות - וכעת יכהן כנשיא הכבוד של הלשכה.

עו"ד גילעד מאירוביץ נבחר ליו"ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן.

עו״ד גילעד מאירוביץ, יו״ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן / צילום: ניקי וסטפהל
 עו״ד גילעד מאירוביץ, יו״ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן / צילום: ניקי וסטפהל

חדשות טובות

אורקל ישראל בשיתוף פעולה עם "בית המתנות של יאיר": במשך חודש אספו עובדי החברה עשרות מתנות, צעצועים ומשחקים עבור ילדים המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ.

"התרגשתי מאוד לראות כיצד המתנות נערמו במשרד בכל יום שחלף, וכיצד העובדים, בני משפחותיהם ואף בעלי עסקים נרתמו לנושא", אומר ערן פייגנבאום, מנכל אורקל ישראל. "זו זכות לתרום לפרויקט חשוב כל כך".