שופטים | בלעדי

"אתה בושה למשפחת השופטים": מתקפה חריפה של ורדה אלשיך על עודד מודריק

השופטת בדימוס ורדה אלשיך תקפה בחריפות רבה את סגן נשיא המחוזי בדימוס עודד מודריק • הסיבה להשתלחות האישית בקולגה: מודריק הביע תמיכה עקרונית בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

השופטת בדימוס ורדה אלשיך / צילום: אלון רון
השופטת בדימוס ורדה אלשיך / צילום: אלון רון

פורום השופטים בדימוס כמרקחה: סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת בדימוס ורדה אלשיך, תקפה בחריפות רבה במיוחד את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס, השופט עודד מודריק: "אתה בושה למשפחת השופטים"; זאת עקב תמיכתו העקרונית של מודריק בכוונתו של שר המשפטים יריב לוין לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. דבריו של מודריק נאמרו ביום שישי בראיון לחדשות 12.

מי באמת מאיים על הדמוקרטיה הישראלית? מאמר המערכת של ה"וול סטריט ג'ורנל" מביע תמיכה במהפכה המשפטית ומבקר את בית המשפט העליון
230 שותפים: כל הפרטים וההשלכות של מיזוג הענק בתחום עריכת הדין
בדרך החוצה מהוועדה לבחירת שופטים: הכוח של לשכת עורכי הדין הולך ונחלש 

דבריה הקיצוניים של השופטת בדימוס אלשיך נכתבו בפורום בו חברים כל שופטי ישראל שפרשו מן השיפוט בפועל. הביקורת, שכותרתה "מודריק כוכב עליון", הגיעה על רקע גישה תומכת במידה מסויגת של השופט מודריק ברפורמה של שר המשפטים לוין. 

השופט בדימוס עודד מודריק / צילום: אופיר אייב
 השופט בדימוס עודד מודריק / צילום: אופיר אייב

"קשה להתאפק אחרי הקשבה לעודד מודריק, לפני כמה דקות. לא בשל דעותיו, אם כי היה ראוי שכגילוי נאות יגלה לכל אלה שהטיף להם מוסר שהוא ימני 'קשה'", כתבה אלשיך והמשיכה במתקפה: "מבחינתי אתה בושה למשפחת השופטים, ואני בטוחה שיש לי עוד תומכים (וגם מתנגדים). התנשאת, השתחצנת... משל כל החוכמה והשכל ירדו לעולם ישירות אליך ונמצאים אצלך".

אלשיך המשיכה לתקוף את מודריק ואף לעגה לו על כך שחרף הביקורת שלו על הוועדה לבחירת שופטים, הוא בעצמו ביקש להתמנות; ועל כך שהוא בעל שתי פנסיות.

דבריה של אלשיך עוררו סערה וגינוי בקבוצה על צורת ההתנסחות והביקורת הלא עניינית. אולם אלשיך נותרה בעמדתה וסירבה לחזור בה מן הדברים, ואף עקצה שופט בדימוס נוסף שיצא להגנת השופט מודריק. אלשיך כתבה לו: "גם אני הצטערתי לקרוא את דבריך. מה שרואים מפה לא רואים משם. מאחוריי מספר שנות עבודה עם עודד באותו בית משפט, ולא התייחסתי להיסטוריה שלו".

בסופו של דבר, השופט בדימוס בני ארבל הציע לעצור את הדיון על-מנת שהדברים לא יודלפו לתקשורת: "חברות וחברים, חבל שהמחלוקות, בין לשם שמיים ובין לשמן, מועלות בפורום כה רחב. כבר למדנו שיש אוזניים לכותל, ודברים זולגים החוצה. סבורני כי עדיף שהדברים ייאמרו בהתכתבויות פרטיות". 

יש לציין כי השופט מודריק לא הגיב בפורום למתקפה של השופטת אלשיך, וגם סירב להתייחס במענה לפניית גלובס.