בנימין נתניהו בבית המשפט: "שרה לא ממנה. אני מקשיב לדעתה"

רה"מ ורעייתו העידו היום בתביעת לשון הרע של עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, על כך שהאחרון פרסם סרטון בו הוא מתאר כי שמרון הראה לו הסכם סודי שערך בין בני הזוג, במסגרתו התחייב נתניהו לאפשר לשרה להתערב במינויים בכירים • שרה נתניהו בעדותה: "ההסכם לא היה ולא נברא; בעלי לא מערב אותי בעניינים ביטחוניים" • רה"מ: "זה שקר גדול ונבזי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע להעיד בתביעת לשון הרע של עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע להעיד בתביעת לשון הרע של עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה העידו היום (ב') בתביעת לשון הרע שהגיש בן דודו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, נגד דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית. ארצי פרסם סרטון בו הוא מתאר כי שמרון הראה לו בשנת 1999 הסכם סודי שערך בין בני הזוג נתניהו, במסגרתו התחייב ראש הממשלה לאפשר לרעייתו להיות מעורבת במינויים בכירים. שמרון ובני הזוג נתניהו מכחישים את קיומו של ההסכם. 

ניר חפץ בבית המשפט: שרה התערבה במינויים - ביוזמת נתניהו 
"אתה בושה למשפחת השופטים": מתקפה חריפה של ורדה אלשיך על עודד מודריק | בלעדי
230 שותפים: כל הפרטים וההשלכות של מיזוג הענק בתחום עריכת הדין

עו"ד שמרון טוען בתביעה כי "הסרטון מופרך מהיסוד, כל-כולו דיבה חמורה המופנית נגד ראש הממשלה, נגד רעייתו ונגד התובע". ארצי טוען לאמת בפרסום.

במסגרת שמיעת הראיות מטעם הנתבע ארצי העידו ניר חפץ, יועץ התקשורת של בני הזוג נתניהו; והשרים לשעבר אביגדור ליברמן, איילת שקד ואלי אבידר. 

12:40 |"שרה לא ממנה. אני מקשיב לדעתה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש בעדותו כי רעייתו שרה עוסקת במינויים, אך הוסיף: "אני בהחלט רוצה לשמוע את דעתה. היא אישה חכמה, יש לה יכולת לרדת לשורשי הדברים. אני מצטער שלא שמעתי את עמדתה ביתר שאת, אבל אין הסכם".

נתניהו הוסיף כי לאורך השנים אנשים שלא קיבלו מינויים "הטילו את האשמה על שרה". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו להעיד בתביעת לשון הרע של עו''ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
 ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו להעיד בתביעת לשון הרע של עו''ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

לדבריו, "את תמיר פרדו אני החלטתי למנות. הוא הגיע לאזכרה. לחץ ידיים לרעייתי שרה. שאלה אותו מי הוא. היא פרצה בצחוק כי הוא זה שאמרו שהיא מינתה".

נתניהו העיד כי שרה התנגדה למינויו של נפתלי בנט לתפקיד בלשכתו. "הייתה לה דעה על כמה אנשים, במקרה זה היא חשבה על בנט שזה לא רעיון טוב לקחת אותו ללשכה". 

על מינוי יוסי כהן לראש המוסד, אמר נתניהו: "התלבטתי עד הרגע האחרון. בסוף החלטתי על מינוי ראש המוסד המכהן. שרה לא ידעה עד הרגע האחרון מי ימונה. לא היה לה מושג. במקרה הזה לא התייעצתי איתה".

לדבריו, "את ההחלטות אני מקבל לבד. אבל השקרנים מתחלפים, ושקר נשאר שקר. שקרים של עשרות שנים לא נעשים אמת". 

בהקשר אחר, נתניהו ציין בעדותו כי הוא לא מחזיק בכרטיס אשראי מאז שנות ה-90. "איבדתי ומאז הפסקתי להשתמש", אמר. 

12:00 | "אין הסכם. זה שקר גדול ונבזי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה להעיד אחרי רעייתו. "אין הסכם. הכול שקר. זה שקר גדול ונבזי", אמר לגבי הטענה על קיומו של הסכם סודי בנוגע למעורבותה של רעייתו במינויים בכירים.

נתניהו נשאל למה לא הגיש תביעת דיבה על כך, והשיב: "אדוני השופט, תחשוב שאם הייתי צריך לבוא על כל אחד מהדברים האלה, לא הייתי יכול להתפנות לעבודתי בכנסת".

ראש הממשלה נשאל למה לא שלח אפילו מכתב התראה לפני תביעה, ואמר: "זה שקר ארוך-שנים. אין אדם ואין בת זוג שספגו כל-כך הרבה דברי דיבה. לא היה הסכם כזה".

11:30 | "בעלי לא מערב אותי בעניינים ביטחוניים"

"בעלי מתייעץ איתי בדברים פוליטיים, של קמפיין. דברים ביטחוניים - לא. בביטחון אני לא מתערבת ולא מתעסקת. בעלי לא מערב אותי בעניינים ביטחוניים", אמרה שרה נתניהו בעדותה. 

שרה נתניהו בדרך להעיד בתביעת לשון הרע של עו''ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: מוטי מילרוד-הארץ
 שרה נתניהו בדרך להעיד בתביעת לשון הרע של עו''ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: מוטי מילרוד-הארץ

רעייתו של ראש הממשלה הכחישה גם את עדותו שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שלפיה בשנת 2016 סיפר לו הרמטכ"ל דאז, גדי איזנקוט, כי ארבעת המועמדים לתפקיד המזכיר הצבאי רואיינו על-ידי שרה נתניהו. "לא ראיינתי אף אחד", אמרה. "יכול להיות שהיו אנשים שדיברתי איתם, מתוך נחמדות, אבל בלי לדעת שאדם מועמד לתפקיד כזה או אחר. אם אדם ממתין, אני מנסה להיות נחמדה, להציע משהו. לא חשבתי שזאת בעיה".

נתניהו נשאלה על עדותו של השר לשעבר אלי אבידר, שסיפר כי במרץ 1997 הוא הגיע לראיון עם בנימין נתניהו, אך שרה הייתה זו שנשארה עמו.

על כך הגיבה שרה נתניהו ואמרה: "אני לא ראיתי את האיש הזה חוץ מאשר בטלוויזיה צועק. לא זוכרת אותו". 

שרה נתניהו בדרך להעיד בתביעת לשון הרע של עו''ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
 שרה נתניהו בדרך להעיד בתביעת לשון הרע של עו''ד דוד שמרון נגד דוד ארצי / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

10:50 | "ההסכם לא היה ולא נברא"

שרה נתניהו התייחסה בעדותה לטענה על קיומו של הסכם סודי בינה לבין בעלה, במסגרתו ראש הממשלה התחייב לאפשר לה להיות מעורבת במינויים בכירים. "על הטענה להסכם שמעתי לפני 30 שנה", העידה נתניהו בבית המשפט. "ההסכם לא היה ולא נברא. כל פעם אומרים בוורסיה אחרת. בשנות ה-90 אמרו שזה עו"ד יעקב נאמן. עוד מעט ימציאו עורך דין רביעי וחמישי. לא היה הסכם, ולכן אין עורך דין שעשה הסכם". בהמשך אמרה: "אם היה הסכם, אף עורך דין לא היה מראה אותו. זה לא נתפס. זה שקר לא חכם".

עו"ד ליעד ורצהיזר, ממייצגת את הנתבע דוד ארצי, שאלה: "למה לא פתחתם בהליך (לשון הרע) לשים סוף לטענה?". נתניהו השיבה: "לא שמעתי את הסרטון. כששקרים מתגלגלים כל-כך הרבה, אז אנשים מפסיקים להתייחס". 

עורכי הדין ליעד ורצהיזר ועידן סגר / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
 עורכי הדין ליעד ורצהיזר ועידן סגר / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

נתניהו הוסיפה: "יש עליי המון שקרים, אני לא יכולה לצאת מזה. אולי אם הוא היה ממשיך, היינו עושים משהו. זה כל-כך הזוי. אין סוף לשקרים".

נתניהו נשאלה על הדברים שהעיתונאי בן כספית כתב בספרו על נתניהו, על כך שעורכי הדין דוד שמרון ויעקב נאמן כתבו את ההסכם המדובר. נתניהו השיבה: "אני לא קוראת את הספרים שלו. אין שם מילה אחת אמת. אני לא מתייחסת אליו יותר".

על הנסיעות יחד עם נתניהו, אמרה שרה: "אנחנו אוהבים לנסוע ביחד". על הביקור של בני הזוג נתניהו בהודו, אמרה אשת ראש הממשלה: "ברור שהייתי. זה היה ביקור היסטורי. אני גם הוזמנתי על-ידי ראש ממשלת הודו".