בעלי החברה שמספקת שירותי פיתוח לסטארט־אפים: "ההייטק סובל ממחסור בכוח־אדם איכותי ובידע מספק"

עמית מרקוביץ' בן 30, נשוי + 1 • רן אנדלמן, בן 31, נשוי + 1 • מייסדים ומנכ"לי חברת Appsforce • "שנינו אבות טריים ששואפים להיות עם הילדים כמה שיותר. אין ספק שלג'נגל בין הבית לעבודה זה אתגר ענק, אבל הכי מספק שיש" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

עמית מרקוביץ׳ ורן אנדלמן, מייסדים ומנכ''לי חברת Appsforce / צילום: תמונה פרטית
עמית מרקוביץ׳ ורן אנדלמן, מייסדים ומנכ''לי חברת Appsforce / צילום: תמונה פרטית

"עולם התוכנה הוא עולם שזז מאוד מהר וטכנולוגיות חדשות צצות כל שני וחמישי. במיוחד בעולמות הפרונטאנד (החלקים הויזואליים של התוצרים) בהם אנחנו מתמחים. לכן, אנחנו משקיעים המון בלמידה ובשיתוף ידע", מספר רן אנדלמן, מייסד ומנכ"ל שותף של חברת Appsforce.

"ברמה האישית, שנינו, אני ועמית מרקוביץ' המייסד ומנכ"ל שותף בחברה, אבות טריים ששואפים להיות עם הילדים כמה שיותר וכמובן שותפים בהכל. אין ספק שלג'נגל בין הבית לעבודה זה אתגר ענק, אבל הכי מספק שיש".

חברת Appsforce, המספקת שירותי פיתוח לחברות הייטק ישראליות, הוקמה על ידי עמית מרקוביץ' ורן אנדלמן - שניהם לא ההייטקיסטים הישראלים הקלאסיים. "לא שירתנו ביחידות טכנולוגיות ולא היינו עתודאים. שירתנו ביחידות קרביות. לאחר השחרור עשינו פסיכומטרי ומשם עברנו ללמוד תואר בהנדסת תוכנה", מספר רן.

"לאחר מכן עברנו לעבוד בחברת סטארט־אפ, שם הכרנו והחברות האישית והמקצועית החלה להירקם. במהלך שנות עבודתנו כשכירים התמקצענו ולמדנו את עולמות פיתוח ה־SaaS, חקרנו ושאלנו. ואז, כשהרגשנו מוכנים החלטנו לצאת לדרך עצמאית ולהקים חברה משלנו. החברה באה לפתור בעיה כואבת בתעשיית ההייטק הישראלי - המחסור בכוח־אדם איכותי ובידע מספק בעולם הפיתוח, תוך דגש על תחום הפרונטאנד המתפתח".

עמית משתף בתחילת הדרך, שלא הייתה פשוט כלל. "התחלנו ללקט לקוחות מפה לאוזן ופיתחנו את החברה ומרכיביה בעצמנו בלילות ובסופ"שים. כך לאט לאט גדלנו והתפתחנו. כיום, אנחנו יושבים בנתניה ומונים כ־12 עובדים בחברה, 2 מייסדים ו־10 מפתחים מקומיים במשרה מלאה, כאשר אנו מבצעים 6 פרויקטים ברגעים אלו ממש.

"גיוס הלקוחות נעשה בעיקר מהמלצות של לקוחות מרוצים וקולגות מהעבר שלנו בתעשייה. בנוסף, אנחנו מבצעים פניות יזומות לבעלי תפקידים מתאימים דרך ה־Linkedin ובמגוון דרכים נוספות".

לדבריו, "מתחילת הדרך שלנו כחברה עצמאית גייסנו אך ורק מפתחים שחשבנו והרגשנו שיש להם תשוקה לפרונטאנד, תוך דגש משמעותי ומהותי על יכולת למידה מתמדת של טכנולוגיות וספריות חדשות בתחום שלנו. כמובן שאנחנו מעודדים את ההתפתחות האישית של העובדים שלנו כל הזמן - אנו רוכשים עבורם קורסים מקצועיים, מעבירים הדרכות שונות, עושים סשנים של לימודים והעשרות מגוונות ועוד ועוד".

השניים יודעים כי שנת 2023 צפויה לטמון בחובה הרבה אתגרים, אך הם רואים בעיקר את המטרות. "2023 הולכת להיות שנה מאתגרת, כשהמטרה המרכזית שלנו היא להמשיך להוביל את פיתוח עולמות ה־SaaS בארץ. בפן המקצועי נמשיך ללמוד, להשקיע בעובדינו ובלקוחות, להיות הטובים ביותר ולפתח מוצרים מעולים. כל זאת תוך הגדלת מאגר הלקוחות".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il