פרטים חדשים על פרויקט הדיור של אדם נוימן

FLOW, הפרויקט החדש של ניומן מקווה לגרום לשוכרים "להרגיש כמו הבעלים", בלי החזקה בנכס • כך עולה משיחה שפרסמה קרן אנדריסן הורביץ, שהשקיעה באוגוסט כ-350 מיליון דולרים בחברה

אדם נוימן / צילום: Associated Press, Mark Lennihan
אדם נוימן / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

אדם ניומן, היזם הידוע בהקמת וריסוק פרויקט השכרת המשרדים WEWORK, פונה לשוק השכרת הדיור למגורים. FLOW, פרויקט אחזקת הדירות החדש שלו, מקווה לגרום לשוכרים "להרגיש כמו הבעלים", בלי בעלות על הנכס.

אדם נוימן מוסר חלק מנכסי הנדל״ן שלו למימון סטארט-אפ חדש 
אחרי התרסקות המיליארדים: איך הצליח אדם נוימן לגייס שוב מאות מיליונים
אדם נוימן בווידוי פומבי ראשון על הקריסה המושמצת של WeWork: "הכסף עלה לי לראש"

כך עולה משיחה איתו שפרסמה קרן ההון סיכון אנדריסן הורביץ, שהשקיעה באוגוסט כ-350 מיליון דולר בחברה. השיחה נערכה בכנס משקיעים בנובמבר, וזו היתה הפעם הראשונה בה סיפק ניומן פרטים על הפרויקט.

ניומן סירב לדבר בעבר על פרטי הפרויקט, מעבר לכך ש-FLOW תתנהל כחברת אחזקה - כלומר, תשכיר ותתחזק דירות מגורים במיאמי, נשוויל וערים נוספות בארה"ב. אך גם בשיחה הזו נוימן לא מפרט כיצד מתכננת החברה לדמות את הבעלות של השוכרים על הדירות. 

מכירת "קהילה" היא רעיון שמלווה את עסקיו של ניומן עוד מאז הקמת WEWORK, ולמרות שמאז 2019 הוא כבר לא עומד בראש החברה, הרעיון ממשיך ללוות אותו. המטרה של FLOW לדבריו, היא "לחלוק עם הדיירים חלק מהערך שהם מייצרים, "וכך ניתן להם תחושת בעלות, אבל זה לא רק הבעלות - זאת גם התחושה שהם חלק ממשהו". עיקרון נוסף לדבריו, הוא שדיירים ירוויחו יותר - ככל שזמן השכירות שלהם יגבר.

מאז שעזב את WEWORK, התחיל ניומן לעסוק בקריפטו, ורואים זאת גם בפרויקט הזה, בו חלק מה"הטבות" לדיירים יופיעו בצורת ארנק דיגיטלי.

נזכיר, כי ניומן הוביל את WeWork לעולם חדש של חללי עבודה במאות ערים ברחבי העולם, גייס בזכותה מיליארדים של דולרים, עד שהיא הוערכה בשלב מסוים ב-47 מיליארד דולר. ואז הוציא אותה להנפקה - והיא התרסקה כמעט ברגע אחד. הדוחות חשפו את המערך המפוקפק של האינטרסים של נוימן בשליטה שלו על החברה. בסופו של דבר ההנפקה כשלה, אלפי עובדים פוטרו מהחברה, ונוימן עצמו פרש מתפקידו בלחץ המשקיעים.