לארי סאמרס: הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע בכלכלת ישראל

שר האוצר האמריקאי לשעבר אמר לבלומברג כי אם ממשלת ישראל תזדרז לשנות את מערכת המשפט, היא מסתכנת בפגיעה בכלכלת המדינה • סאמרס סירב להגיב על הדיווחים לפיהם רה"מ נתניהו שוחח עמו במטרה לגייס את תמיכתו ברפורמה, אך ציין כי הוא עוקב מקרוב אחר הנושא

פרופ' לארי סאמרס / צילום: Shutterstock
פרופ' לארי סאמרס / צילום: Shutterstock

שר האוצר האמריקאי לשעבר, לארי סאמרס, אמר בראיון לבלומברג כי אם ממשלת ישראל תזדרז לשנות את מערכת המשפט, היא מסתכנת בפגיעה בכלכלת המדינה. 

להתראות סטארט־אפ ניישן? ישראל מסתכנת באיבוד השליטה על התדמית שלה בעולם | אורי פסובסקי, טור סופ"ש
אפשר להגיע לפשרה? ארבעה מומחי משפט מכל הצדדים מדברים על הרפורמה

לדברי סאמרס, יש הסבורים כי "רפורמה במערכת המשפט שתיעשה בצורה מהירה מדי וללא מחשבה, עלולה לעורר שאלות רציניות ועמוקות על שלטון החוק", וכי רבים מהם עלולים להוציא את כספם מישראל. "לזה, נראה לי, עלולות להיות השפעות שליליות די חמורות על הכלכלה הישראלית".

סאמרס סירב להגיב על הדיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמו במטרה לגייס את תמיכתו בתוכנית הממשלתית לרפורמה המשפטית, אך ציין כי הוא עוקב מקרוב אחר הנושא.

הרפורמה עוררה מחאות ציבוריות וביקורות, ולדברי סאמרס, שני הצדדים צריכים להתקרר. "יש הצדקה לרפורמה משפטית בישראל, זה חריג בסטנדרטים בינלאומיים ששופטים נבחרים על-ידי שופטים מכהנים", אמר.

עוד הוסיף סאמרס כי "האינסטינקט שלי אומר שהרפורמה השיפוטית מתאימה, אבל בתהליך שונה מאוד ומסלול איטי יותר, ונראה כי רבים בישראל רואים את זה. זה באמת נושא מהותי מאוד לדמוקרטיה הישראלית".