העליון דחה את הערעור של גיל בלוטרייך: ישלם 10.4 מיליון שקל למישורים

מישורים תבעה את בלוטרייך בגין נזקים שגרם לחברה בצל התנהלותו עם הכנסת אלכס שניידר כשותפו לשליטה בחברה • הערעור לעליון לא תפס, ובלוטרייך ישלים סכום כפול מהפשרה שדחה בעבר

גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר
גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר

בית המשפט העליון דחה את הערעור של המייסד ובעל השליטה לשעבר בחברת הנדל"ן המניב מישורים , גיל בלוטרייך, שצפוי לשלם לחברה 10.4 מיליון שקל בהתאם לפסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב.

מישורים תבעה את בלוטרייך בגין נזקים שגרם לחברה בצל התנהלותו עם הכנסת אלכס שניידר כשותפו לשליטה בחברה. בין השניים פרץ סכסוך ברקע להקצאת המניות הפרטית של מישורים לשניידר בסוף שנת 2015, ואת מכירת נתח מהמניות שהחזיק בלוטרייך עצמו לשניידר במחיר גבוה יותר, מה שהפך את השניים לשותפים בשליטה במישורים. 

● פסק דין: גיל בלוטרייך ישלם למישורים 10 מיליון שקל - כפול מפשרה שדחה

בלוטרייך מכר לשניידר כ-16% ממניות מישורים תמורת כ-45 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 9.5 שקלים. וזאת כשנה לאחר ששניידר השקיע כ-40 מיליון שקל בהנפקה פרטית של כ-21% מההון של החברה לפי מחיר מניה של 6 שקלים.

מישורים טענה כי בהיותו בעל שליטה ודירקטור בחברה, בלוטרייך העדיף את טובתו האישית על פני טובת החברה. אם בעבר הוצע לבלוטרייך פשרה שבמסגרתה ישלם פיצוי של 5.3 מיליון שקל בלבד - כעת המחיר גבוה יותר נוכח הערעור שנדחה בעליון.

מישורים, אשר בשליטת אלכס שניידר, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימול: מישר) במדד ת"א נדל"ן, עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות-בנות בהשקעות נדל"ן מניב בישראל ובארה"ב. מישורים היא גם בעלת השליטה (כ- 50% ) בחברת סקייליין, המפעילה נכסים מניבים מלונאים בקנדה ובארה"ב ונסחרת בבורסה בתל אביב.