פריט הלבוש שכל גבר חייב בארון הבגדים שלו החורף

במשך שנים, גברים נטולי חוש אופנתי לבשו מכנסיים כל כך ארוכים, שהם התקמטו מעל שרוכי הנעליים • כעת גברים עם סגנון אימצו ושיפרו את הלוק הלא מוקפד

מתוך קולקציית בגדי הגברים, לואי ויטון, שבוע האופנה בפריז 2023; קולקציית בגדי הגברים, אמירי, שבוע האופנה בפריז 2019; קולקציית בגדי הגברים, דיור, שבוע האופנה בפריז 2020; לני קרביץ / צילום: Reuters
מתוך קולקציית בגדי הגברים, לואי ויטון, שבוע האופנה בפריז 2023; קולקציית בגדי הגברים, אמירי, שבוע האופנה בפריז 2019; קולקציית בגדי הגברים, דיור, שבוע האופנה בפריז 2020; לני קרביץ / צילום: Reuters

אשלי אוגווה קלארק היא יועצת קרייאטיב למותגים, קופירייטרית ועיתונאית אופנה 

בטקס חלוקת הפרסים השנתי של מועצת מעצבי האופנה של אמריקה שהתקיים בנובמבר בניו יורק, המוזיקאי לני קרביץ הוגדר כ"אייקון אופנה" בשל סגנונו האישי הנועז. השחקן ברדלי קופר, לפני שנתן לקרביץ את הפרס, אמר על קרביץ שהוא נראה "קול בלי להתאמץ".

היה צריך רק להסתכל על מכנסי העור שכוכב הרוק בן ה־58 לבש באותו ערב: הם היו תפורים ממה שנראה כקילומטרים רבועים של עור. הם התקמטו בנוחות על המגפיים השחורים השחוקים של קרביץ. הם היו נינוחים ומהודרים כאחת. באורך הנדיר שלהם, ובאופן בו התקמטו ברישול חינני מעל נעליו, הם היו תואמים לטרנד האחרון בעולם האופנה.

במשך שנים, מכנסיים משתפלים מדי, המתקמטים מעל שרוכי הנעליים, היו נחלתם של גברים שלא ממש אכפת להם מאופנה. הם מקושרים פחות לכוכבי רוק חתיכים, ויותר לאבות מהפרברים.

אלא שבהתאם לאופי של תעשיית האופנה, המנכסת ומדייקת אפילו מראה מרושל, גברים בעלי טעם אופנתי החלו לאחרונה להעריך מכנסיים משתפלים מדי.

זה ההיפך מהמראה המחויט והנקי, שמלך בכיפה תקופה מסוימת.
ב-Cueva, חנות לבגדי גברים במנהטן, הלקוחות מחפשים מכנסיים מעט משתפלים, מספר מייסד החנות ג'סטין פליצארי, בן 28. "אם יש דבר אחד שגברים באים כרגע לחפש זה מכנסיים עם רגל ישרה וארוכה", הוא אומר.

צריך לומר: כל מי שמאמץ את המראה הזה מסתכן בלהיראות שלומפר. גבול דק מפריד בין מכנסיים רפויים למכנסיים שהמכפלת כמעט מכסה את הנעליים. על מנת להימנע ממראה מרושל, אלו חמשת הכללים שצריך לעקוב אחריהם.

תדייקו את אורך המכפלת

על מנת לא להיראות כמו ליצן, מכפלת המכנסיים שלכם צריכה להסתיים בערך 3-5 ס"מ מעל הרצפה כשאתם יחפים, אומר ג'ף נישימוטו, בן 42, מנהל חשבונות מלוס אנג'לס, המחזיק ברשותו כמה מכנסיים משתפלים בגזרה רחבה של מותגים יפניים כמו Needles ו-Kapital.

בדקו שהמכפלות מרחפות ולא נגררות. מקום טוב לעצור: מעט מתחת לעצם הקרסול. זה ימנע מהמכנסיים להפוך לסמרטוטי רצפה, אומר נישימוטו. טיפ נוסף: כוונו לשני קפלים במכנסיים, יותר מזה והלוק הופך למוזנח. כדי להגיע לאורך האידיאלי, גם ג'ף נישימוטו וגם ג'סטין פליצארי מ-Cueva משתמשים בשירותיו של חייט.

תיקי המותגים אאוט, התיקים הפשוטים אין: הטרנד החם של חורף 2023
פריט הלבוש הגברי החם של החורף הקרוב: איך ללבוש נכון חולצת גולף?
אייקון של סטייל: איך נראה ארון הבגדים של המלך צ'ארלס?

לכו על בדים שמתקמטים בצורה אסתטית

בעלי Matches, חנות לבגדי גברים בריטית, ממליצים על צמר גברדין, צמר רך יחסית באריגה צפופה, המשמש לתפירת חליפות, שכן הוא מתקמט באופן אסתטי. שני סוגי טקסטיל אחרים מומלצים: קורדורוי וכותנה באריגה אלכסונית. "אתם יכולים ללכת גם על משי דק למראה יותר בוהמייני", הם אומרים.

היצמדו לצבעים ניטרליים

מכנסיים משתפלים הם כבר בולטים דיים, אז הימנעו מהדפסים מיוחדים או צבעים צעקניים. פירס קלגאן, בן 24, מהנדס עיצוב מברוקלין, אומר ששחור הוא "הבחירה מספר אחת", ומתייחס לזוג מכנסיים עם קפלים שרכש ב-Cos. אבל גוונים מעט יותר בהירים מאפשרים לראות את הקפלים בבד יותר בבירור, אומר נישימוטו. הוא מעדיף צבעי חאקי ופחם, בעוד שהסטייליסט הלונדוני גארי ארמסטרונג, בן 35, אוהב מכנסיים בצבע כחול כהה.

תנעלו את הנעליים הרחבות ביותר שיש לכם בארון

זה הרגע לנעול נעליים עם נפח, לא נעלי בד עדינות. אם המכנסיים נופלים מעל העקב או הבוהן של הנעל, אומרים בעלי Matches, "המראה כולו עלול להיראות מאוד לא מסודר". גארי ארמסטרונג מעדיף נעליים רחבות וגסות שנותנות למכנסיים שלו "להתקפל עליהן".

הגברים שרואיינו לכתבה זו מוכנים להישבע בנעליים הבאות: ד"ר מרטינס (פירס קלגאן), סניקרס של Eytys (גארי ארמסטרונג) ומגפי צ'לסי עם סוליית גומי של המותג הפריזאי Adieu (ג'סטין פליצארי).

הימנעו מפריט לבוש עליון בגזרה רחבה

מנעו מהמכנסיים המשתפלים להטות את הלוק שלכם לכיוון המרושל. "כל פריט לבוש עליון במידה גדולה מדי עלול לגרום לכל המראה להיראות מוזנח", אומר גארי ארמסטרונג. הוא ממליץ על ז'קט עם חולצת טי או גולף. הגישה של פירס קלגאן לאיזון הסטייל: ז'קט קצר מעל גופייה. חלק עליון מוקפד, הוא אומר, גם מאזן את המראה וגם גורם לפרופורציות הנדיבות של המכנסיים לבלוט.