בעל המיזם שהביא מצרפת את טרנד התזונה והכושר: "לעולה חדש נטול קשרים קשה להיכנס לשוק הישראלי"

יוני בנש, בן 40 מירושלים, נשוי + 5 • הבעלים של חברת פודנשייפ • "המיזם נשען בעיקר על לקוחות צרפתיים, מה שמעיב על התזרים בקיץ כשרבים מהם נוסעים לחופשות, אבל עוד ועוד ישראלים מגלים אותנו ומצטרפים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יוני בנש, הבעלים של חברת פודנשייפ / צילום: דוד מויאל
יוני בנש, הבעלים של חברת פודנשייפ / צילום: דוד מויאל

"בשונה ממסעדות, בתי אוכל או דוכני מזון שמסתפקים ברישיון עסק מהרשות המקומית, מיזם מהסוג של פודנשייפ נדרש לרישיון יצרן או רישיון למפעל מזון המונפק על ידי שירות המזון במשרד הבריאות. לקיצור התהליך המתיש בחרנו לעבוד עם מטבח קיים שמייצר עבורנו את המנות", מספר יוני בנש, הבעלים של חברת פודנשייפ.

מיזם פודנשייפ (Food 'n shape) הביא ארצה את טרנד התזונה והכושר שכבש את צרפת והוסיף לו נדבך ייחודי: משלוחי מזון עד הבית. התוכנית משלבת תזונאיות זמינות למשוב אישי, מאמני כושר צמודים ומזון טרי ובריא מתפריט ייחודי של השף אבי ביטון, המשמש כיועץ קולינארי לפודנשייפ.

עם ההצטרפות לתוכנית ממלא כל משתתף שאלון על מצבו הפיזי, המזון שהוא צורך, שגרת יומו והיעדים שהוא מקווה להשיג. הוא בוחר את המנות מתוך מגוון עשיר ומפתיע. מאחורי המיזם עומדים יוני בנש, עולה מצרפת שניהל שם בית חולים פרטי, ודויד אהרפי, סוכן ביטוח בעברו.

"אתגר נוסף נגע לאדפטציה והחדירה לשוק הישראלי כעולה חדש נטול קשרים וללא היכרות מספקת עם התרבות המקומית. בסוף ישראל היא משק קטן, כולם מכירים את כולם", מזכיר בנש.

צירופו של השף אבי ביטון, נוסף על איכות המנות, סייע בפתיחת דלתות ללקוחות אסטרטגיים. "המיזם נשען בעיקר על לקוחות צרפתיים, מה שמעיב על התזרים בקיץ כשרבים מהם נוסעים לחופשות, אבל עוד ועוד ישראלים מגלים אותנו ומצטרפים".

יוני משתף כי "המצב הכלכלי הנוכחי משפיע בשני היבטים: בהתייקרות חומרי הגלם לייצור המזון ובצמצום ההכנסה הפנויה של הלקוחות, שעשוי להקשות על חלקם לעמוד בחבילה החודשית או החצי שנתית. צריך עם זאת לזכור שהמנות שלנו זולות ביחס למסעדות ולשירותי ההסעדה, ואליהן מתווספת מעטפת השירותים.

"השירות שלנו משתרע על פני פריסה גיאוגרפית רחבה. אבל קהל היעד המרכזי שלנו - אנשי עסקים בלי יותר מדי זמן לבישולים ועם מודעות לחשיבות של מזון בריא - מרוכז באזור מאוד ספציפי".

מיזם פודנשייפ יצא לדרך בתקופת הקורונה עם 20 לקוחות, בעיקר בני משפחה וחברים. שנה וחצי לאחר מכן, המטבח מייצר 7,000־8,000 מנות בחודש ל־100־150 לקוחות שמשתתפים בתוכנית בכל רגע נתון. 60% מהם ממשיכים לחודש שני, מחצית מהאחרונים נשארים גם אחריו, וישנם לקוחות שמתמידים בתוכנית כבר שנה.

"היעד המקורי שהגדרנו היה הורדה של 5 ק"ג, אבל כעת ניתן דגש רב יותר למזון בריא ולמעקב המתמשך. לא פעם שימור ההישג קשה מההגעה אליו - כולנו מכירים את תופעת האקורדיון שאחרי דיאטה. בתום פיילוט מוצלח עם חברה מסחרית, אנחנו מתכננים לפנות הקהל העסקי ולרשויות מקומיות במודל B2B וחותרים לשת"פ עם תן ביס ודומיו. כך, העובדים יוכלו ליהנות לא רק מאוכל בריא בעבודה, אלא מחבילה שלמה של תזונה וכושר".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il