משנה כיוון: טיב טעם נכנסת לתחום הייצור הכשר

רשת טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה • וגם: קבוצת גיוס ההמונים Headstart מקימה יחד עם עו"ד לין שטיינר את חברת PUBLIX, שתלווה חברות וסטארט-אפים בתהליכי גיבוש אסטרטגיה • אירועים ומינויים

תחליפי בשר בייצור טיב טעם / צילום: ויגרדן
תחליפי בשר בייצור טיב טעם / צילום: ויגרדן

טיב טעם מרחיבה את האסטרטגיה העסקית ונכנסת לתחום הייצור הכשר: רשת קמעונאות המזון חתמה על הסכם ייצור בלעדי של תחליפי בשר עם חברת Vgarden, המפתחת ומשווקת מוצרי מזון טבעוניים בארץ ובחו"ל.

החל מהרבעון השלישי של שנת 2023, טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה במפעל בחוף שמן. בנוסף, טיב טעם תייצר מוצרי בשר פרמיום, בהם פסטרמות ונקניקים כשרים, עבור השוק הכשר בישראל.

לפי הערכות, שוק תחליפי הבשר הטבעוניים צפוי להגיע לכ-28 מיליארד דולר עד שנת 2025. Vgarden צופה כי כבר השנה תמכור לשוק האמריקאי עשרות טונות של תחליפי בשר טבעוניים. החברה מחזיקה בישראל במותג "משומשו" ומוכרת מגוון מוצרים, ביניהם מוצרי גבינה, דגים ובשר טבעוניים וכשרים.

לדברי חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם, "תשתית המפעל שרכשנו בחיפה תהפוך לכשרה במהלך החודשים הקרובים, בהשקעה לא מבוטלת, כשעל-מנת לקבל את אישור הרבנות נחליף את התנורים, שרק הם עולים מאות אלפי שקלים, את המכונות ואת הציוד. החלטנו שאנחנו רוצים לייצר מוצרים בסטנדרט גבוה ופרמיום באיכות של מזרע וזילבר - גם לשוק הכשר.

"שיתוף-הפעולה בינינו לבין Vgarden קיים בשנה האחרונה, והחתימה פותחת אופק קדימה. הביקוש העולמי בענף הפודטק הכשר צובר תאוצה, ואנו רואים בו פוטנציאל רב. המוצרים החדשים יימכרו בסניפים שלנו, אך להערכתי, גם רשתות מזון אחרות לא יתנגדו שיהיו להם מוצרי פרמיום ברמת איכות גבוהה יותר ממה שיש היום, וכשרים למהדרין".

קבוצת טיב טעם, בשליטת חגי שלום (כ-46.7%), היא קמעונאית המזון הגדולה בישראל בתחום הלא כשר. החברה נוסדה ב-1990 ומעסיקה כ-1,700 עובדים.

הפיתוח הרפואי שהוצג בדובאי

פיתוח של חברת MpCheck לבדיקות תקופתיות רפואיות בבית המטופל, שהוטמע בשיבא BEYOND, בית החולים הווירטואלי של שיבא, הוצג לאחרונה בכנס הרפואה השנתי Arab Health 2023 שנערך במרכז הסחר העולמי של דובאי, בהשתתפות חוקרים, רופאים ויזמי ביוטק.

מדובר בפיתוח מעולם הרפואה המונעת, המאפשר לבצע בבית בדיקות דם, בדיקות שתן, בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, בדיקת שמיעה ועוד בתוך 30 דקות. התוצאות מגיעות למערכת ייעודית של בדיקות הסקר, הנמצאת בשיבא, ומתממשקת לתיק הרפואי של המטופל.

משתתפי כנס הבריאות בדובאי / צילום: אחיעד קלמן, משרד החוץ
 משתתפי כנס הבריאות בדובאי / צילום: אחיעד קלמן, משרד החוץ

לדברי ניצן להט, מנכ"ל MpCheck, שהוקמה ב-2020 ומעסיקה 10 עובדים, "הצגת הפיתוח בכנס בדובאי הביאה להתעניינות רבה ממדינות ממזרח אסיה וכן ממדינות העולם הערבי, שבהן לא קיים פתרון כזה.

"אם בעבר מטופלים היו מבלים מעל לחצי יום במעבדות, התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת תהליך הרבה יותר נוח וידידותי ללקוח. אני סבור כי בשילוב פרמטרים נוספים והתאמה ספציפית למדינת היעד, נוכל להגיע עם המוצר גם למדינות נוספות".

הקונסולית הכללית של ישראל בדובאי, לירון זסלנסקי, סבורה כי "יש פוטנציאל עצום לשיתוף-פעולה בין המדינות בתחום הבריאות, זאת לאור הדמיון בין האוכלוסיות והצורך להתמודד יחד עם מחלות שנפוצות באזורנו. זהו תחום גלובלי, בו רק שיתוף-פעולה ועבודה משותפת ייצרו פתרונות לאתגרים חוצי-גבולות.

"זו השנה השלישית ברציפות שישנו ביתן ישראלי ב-Arab Health. עבודה משותפת בתחומים כמו טיפול בחולים ופיתוח טכנולוגיות בתחום הרפואה פותחת אופקים כלכליים חדשים ותורמת ליחסים בין המדינות".

לדברי הדר אמיר, מנהלת פיתוח עסקי בשיבא BEYOND, "אחוז נמוך מאזרחי ישראל מבצעים את בדיקות הסקר התקופתיות. רפואה מונעת היא הדרך החשובה ביותר של עולם הרפואה למניעת מחלות והצלת חיים, ולבדיקות הסקר משקל מכריע בכך. לדוגמה, ביצוע שנתי של בדיקות הסקר הוא חובה עבור אזרחי יפן, ואנו משוכנעים כי הטמעת הבדיקות בשירותי בית החולים הווירטואלי תסייע להציל חיים".

המיזם החדש של קבוצת הדסטארט

אחרי שלוש שנים של עבודה בשיתוף פעולה, קבוצת גיוס ההמונים Headstart ועו"ד לין שטיינר מקימות את חברת PUBLIX, שתעסוק בבניית אסטרטגיה להעמקת מערכות יחסים ( Relations ) של חברות מול לקוחות, משקיעים וקהילות. החברה פונה ללקוחות מתחומי הצרכנות, טכנולוגיה, נדל"ן ופיננסים.

עו''ד לין שטיינר / צילום: יח''צ
 עו''ד לין שטיינר / צילום: יח''צ

שטיינר, שעומדת בראש המיזם המשותף, היא יזמית בתחום הקהילות, שהייתה שותפה בין היתר להקמת "נשים מדברות נדל"ן" ו"נדלניסטה". בנוסף ליוותה חברות וארגונים בבניית אסטרטגיה, גיוסים וניהול קשרי משקיעים.

"עולם השיווק והצרכנות לא מפסיק להשתנות, ואחד האתגרים המשמעותיים והמעניינים שחברות מתמודדות עמו הוא יצירת חווית לקוח ( customers experience ) וחיבור רגשי של הלקוח למותג", היא מסבירה. " PUBLIX הוקמה על מנת לייצר פתרונות אסטרטגיים חדשניים לבניית מערכות יחסים בין לקוחות לבין מותגים".

קבוצת הדסטארט הוקמה ב-2011, ומאז גויסו בארבעת אתריה כ-900 מיליון שקל מיותר ממיליון משתמשים, לטובת כ-6,000 פרויקטים. לדברי אסף גרינפלד, יו"ר הדסטארט, "אחרי עשור של ניסיון וידע ייחודי שצברנו בגיבוש וברתימת קהילות תומכים, משקיעים ותורמים, המעבר לקשרי קהילה הוא אבולוציה טבעית עבורנו".

חדשות טובות

הקרן לידידות מעמידה מענק סיוע של כ-4 מיליון דולר לקהילות היהודיות באוקראינה, לטובת מימון מזון, תרופות, מחסה למי שבתיהם נפגעו, ביגוד, מוצרי חשמל, שמיכות חשמליות, תנורי גז, רדיאטורים, שקי שינה מחממים, גנרטורים, ציוד חם ועוד.

מדובר במענק חירום מיוחד, הנוסף על כ-20 מיליון דולר שניתנים מדי שנה לצרכים בסיסיים, מזון וליווי של כ-70 אלף קשישים ומשפחות נזקקות, תרופות וביטחון בקהילות.