הצוללת | פודקאסט

המהפכה המשפטית ושער הדולר: מה יקרה עכשיו לכלכלה?

המהפכה המשפטית שמקודמת באינטנסיביות בשבועות האחרונים נותנת אותותיה על הכלכלה הישראלית ומשפיעה לרעה על האמון שנותנים בה המשקיעים. אנו רואים זאת בתשואות האג"ח של ישראל, בירידה בביצועים בבורסה וגם: בהתחזקות הדולר מול השקל. עד כמה מדובר בהתחזקות חריגה ומה עלולות להיות ההשלכות? • האזינו 

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

המהפכה המשפטית שמקודמת באינטנסיביות בשבועות האחרונים בידי ראש הממשלה נתניהו, שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת חוקה רוטמן ממשיכה להלהיט את הרוחות בעם וגם נותנת אותותיה על הכלכלה הישראלית. "מדד הדופק" של גלובס, שעוקב מזה כחודש אחר ארבעה אינדיקטורים בולטים בכלכלה, מעיד על כך שהמשקיעים נותנים בכלכלה הישראלית פחות אמון מבעבר. הירידה הזו באמון באה לידי ביטוי בתשואות האג"ח של ישראל, בביצועים של הבורסה, בשינויים בשערי המטבע (השקל מול סל המטבעות) וגם בסיכון החוב של ישראל. 

היום בפרק של "הצוללת של גלובס" נסתכל על ארבעת הפרמטרים האלה ממעוף הציפור וכן נטיל זרקור על סוגיה בוערת במיוחד: התחזקות הדולר מול השקל בחודשים האחרונים. לאורך פברואר בלבד, עלה שער הדולר בכ-7% מול השקל. נשאל: עד כמה מדובר בהתחזקות חריגה ומה עלולות להיות ההשלכות לאורך זמן? 

מתארחים בפרק: שחר כהן, שותף מייסד של "לוסיד קפיטל", שבנו עמנו את "מדד הדופק"; והכלכלן מהאוניברסיטה העברית, ד"ר יניי שפיצר, שהיה בין יוזמי ומנסחי מכתב הכלכלנים כנגד המהפכה המשפטית.