העסקה שתרעיד את שוק המזון? עכשיו זה רשמי - שופרסל מביאה את SPAR ההולנדית לישראל

לפי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק ע"י שופרסל בשיעור של 19.9% וע"י עמית זאב בשיעור של 80.1%, שלה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR וכן ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל

סניף של רשת Spar / צילום: Shutterstock
סניף של רשת Spar / צילום: Shutterstock

עכשיו זה רשמי - שופרסל  מביאה את SPAR ההולנדית לישראל. החברה הודיעה היום (א') כי לאחר החתימה על מזכר ההבנות בחודש דצמבר האחרון, שופרסל ועמית זאב חתמו על הסכם להשקת רשת SPAR ישראל באמצעות חברה משותפת. זאב יכהן כמנכ"ל החברה. העסקה עדיין כפופה לאישור הממונה על התחרות.

"שוק אוכל, קעקועים וחנויות סקס": המנכ"ל שהמציא מחדש את דיזנגוף סנטר 
מבצעים וקופונים אאוט, אקטיביזם אין: הדרישות החדשות של הצרכנים מהמותגים 

לפי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק על-ידי שופרסל בשיעור של 19.9% ועל-ידי זאב בשיעור של 80.1%, שלה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR וכן ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל. החברה המשותפת תפעל לפתיחת חנויות SPAR בישראל וכן תספק לשופרסל מוצרי SPAR אשר יימכרו בסניפים. ל-SPAR יש למעלה מ-10,000 מוצרים המשווקים ב-48 מדינות ברחבי העולם.

ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו. שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני-דרך, סך של 28 מיליון שקל, אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים. כאמור, ההסכם כפוף לאישור רשות התחרות.  

מימין לשמאל: איציק אברכהן יו''ר קבוצת שופרסל, אורי וטרמן מנכ''ל קבוצת שופרסל, עמית זאב, רועי פרייבך מנכ''ל חברות הבנות שופרסל / צילום: יח''צ
 מימין לשמאל: איציק אברכהן יו''ר קבוצת שופרסל, אורי וטרמן מנכ''ל קבוצת שופרסל, עמית זאב, רועי פרייבך מנכ''ל חברות הבנות שופרסל / צילום: יח''צ

"נדבך נוסף בפעילות להורדת יוקר המחיה"

"ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להורדת יוקר המחיה בישראל, על-ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, כדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה", מסר אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל.

"החתימה על ההסכם היא אבן-דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי", מסר עמית זאב.

SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת חברה משותפת לשופרסל, עמית זאב ושותפים נוספים שעתידים להצטרף. הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי שעמד ב-2021 על כ-41.2 מיליארד אירו.

קצב הצמיחה השנתי של SPAR עומד בממוצע של כ-5.1%, ועל-פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.