חובות של 24 מיליון שקל: צו עיכוב הליכים לשר פיטנס

עפ"י הבקשה שהוגשה ע"י מייסדי רשת מכוני הכושר, שר סנדה ועידן מעטי, החברה נקלעה לקשיים בעקבות משבר הקורונה • בית המשפט הוציא צו זמני עד לקיום דיון ב-15 למרץ

מתוך האינסטגרם של שר פיטנס
מתוך האינסטגרם של שר פיטנס

רשת מכוני הכושר שר פיטנס פנתה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה לעיכוב הליכים בעקבות חוב של 24 מיליון שקל. בית המשפט הוציא צו זמני עד לקיום דיון ב-15 למרץ. החברה מבקשת לעכב את ההליכים באופן בהול לצורך גיבוש הסדר חוב עם נושי החברה, לאחר שחברת האשראי ישראכרט העמידה לפירעון מיידי סכום של 1.7 מיליון שקל. 

האם רשות המסים תיאלץ להחזיר 664 מיליון שקל שגבתה ביתר מעובדים שכירים?
הלקוחות הפסידו והאשימו את יועץ ההשקעות. מה קבע בית המשפט? 

אושרה תביעה נגזרת נגד חיים צוף: "רווח של 70 מיליון שקל בניגוד לאינטרס החברה"

רשת שר פיטנס נוסדה בשנת 2014, מחזיקה 7 סניפים בגודל 800 מ"ר בממוצע כל אחד ומעסיקה 122 עובדים.

על-פי הבקשה שהוגשה על-ידי מייסדי החברה, שר סנדה ועידן מעטי, באמצעות עו"ד לירום סנדה, החברה נקלעה לקשיים בעקבות משבר הקורונה, והכנסותיה ירדו בשנת 2020 ל-17.2 מיליון שקל, כ-60% ממחזור הפעילות בשנת 2019. הבקשה הוגשה לפי התיקון לחוק חדלות פירעון להתמודד עם משבר הקורונה על העסקים.

לפי הבקשה, הרשת חייבת בגין מס הכנסה, ביטוח לאומי וקופות גמל סכום של 1.6 מיליון שקל, 6 מיליון שקל לבנק לאומי, 3.1 מיליון שקל לבנק דיסקונט, כ-3 מיליון שקל לחברת אמיר בובליל לטובת שיפוץ סניף פתח תקווה, 2.4 מיליון שקל לשיין שירותי נאמנות שוק הון, כמיליון שקל לבנק מזרחי טפחות וכמלייון שקל לישראכרט. החברה גם חייבת למשכירי נכסים חוב של כ-1.2 מיליון שקל.

נגד החברה הוגשו 15 תביעות, הגדולה שבהן על-ידי חברת תנופורט בסכום של 4.5 מיליון שקל.

הרשת חייבת לאזימוט בנייה סכום של 3.1 מיליון שקל, ולטענת החברה, צ'ק בסכום של כ-60 אלף שקל בוטל על-ידי החברה. 

אפקט משבר הקורונה 

בבקשה נטען כי הרשת עוסקת בתחום הכושר והבריאות, וכי המייסדת שר סנדה נבחרה בשנת 2017 לאחת מ-30 הנשים המשפיעות על-ידי המגזין העולמי "פורבס", והיא מחזיקה בעמוד אינסטגרם אחריו עוקבות כחצי מיליון נשים. שר ובעלה עידן מועטי בנו את העסק. סנדה מדריכה באופן אישי את כל המדריכות, ומעטי מנהל את הפיתוח העסקי וההתקשרויות עם הספקים. 

לטענת החברה, בשנת 2020 אירעו מספר אירועים שערערו את יציבות החברה. "תחום חדרי הכושר היה אחד התחומים שסבל בצורה הקשה ביותר ממשבר הקורונה, אם לא התחום שסבל הכי הרבה והכי חזק, שכן היה אחד האחרונים שנפתח, לאחר חודשים ארוכים של שיתוק מוחלט ותחת מגבלות חמורות, והגרוע מכל - עד שנפתח, הוא נסגר מחדש זמן קצר לאחר מכן שוב ושוב עד לסיום המשבר".

במקביל צוין כי סנדה סבלה מחיידק אלים שהויתר אותה אחרי לידת בנה מורדמת ומונשמת, וכי השיקום היה ארוך וקשה.

השופטת בטינה טאובר קבעה כי "לאור מצבה של החברה ניתן בזאת צו זמני אשר יהיה בתוקף עד למתן החלטה אחרת, ולפיו הנני מורה על איסור ביצוע דיספוזיצות בנכסי וזכויות החברה, לרבות נקיטת או ניהולם של הליכים משפטיים".

עו"ד רנן גרשט, המייצג את הנושה אזימוט בנייה, מסר: "בשים לב להתנהלות הקלוקלת של החברה, הכרחי שהבקשה להסדר חייבת לכלול תרומת בעלים משמעותית, שישרת החזר משמעותי לנושים הרגילים, שאחרת היא חסרת סיכוי, ואין כל יתרון בהותרת המושכות בידי הבעלים שהובילו את החברה למצבה העגום הנוכחי. בנוסף, יש לבחון עסקאות שבוצעו בתקופה האחרונה, ואחריות אישית של הבעלים והמנהלים בה".