קבוצת טלכלל משקיעה במייסדת עדיקה

הקבוצה מרחיבה את פעילותה בתחום האיקומרס ומשקיעה כ-10 מיליון שקל באתר "IT MOMZ" של עדי רונן • וגם: קבוצת הנדל"ן VISION & BEYOND פותחת משרד נוסף במנהטן • אירועים ומינויים

יואב בן יקר / צילום: סיון פרג'
יואב בן יקר / צילום: סיון פרג'

קבוצת TLC (טלכלל לשעבר) מרחיבה את פעילותה בתחום האיקומרס ומשקיעה כ-10 מיליון שקל באתר "IT MOMZ" של עדי רונן (מייסדת המותג עדיקה, שנמכר לקבוצת גולף) ובאתר GUILTY של מיכל גייטו אלבז ושרגא זליג.

הקבוצה, בבעלות יואב בן יקר וקבוצת מאיר, נכנסת למעשה לראשונה לתחום הלייף סטייל, במטרה לפנות לקהל האימהות, נשים ומשפיעניות. איטמאמז של רונן הוא פלטפורמת סחר ותוכן, המציעה מתנות לידה ומוצרי התפתחות לתינוקות. מחזור המכירות של החברה עומד על כ-5 מיליון שקל בשנה, ו-TLC רוכשת כ-50% מפעילותה. רונן תמשיך לכהן כמנכ"לית.

בנוסף רוכשת כאמור הקבוצה 80% מפעילות GUILTY, המתמחה בתחומי הטיפוח, האיפור והקוסמטיקה, ואת פעילות הייבוא שלו. מחזור המכירות של האתר בפעילות האיקומרס בלבד עומד על כ-12 מיליון שקל בשנה. גייטו אלבז תמשיך לכהן כמנכ"לית.

"בשלוש השנים האחרונות עשינו קפיצת דרך משמעותית בהיקפי הפעילות ובתחומים שאנו עוסקים בהם", אומר בן יקר. "כהחלטה אסטרטגית החלטנו לפני כשנה להתרחב בעולמות האיקומרס, וזו הסנונית הראשונה שלנו אחרי רכישת BUYME.

"האווירה במשק לא מקלה, אבל למרות העננה, יש מקום לחברות נישה שמתפתחות וזו גם פלטפורמה להתרחבות נוספת. מדובר בשתי חברות עם היקפים מרשימים בעולמות האיקומרס, ונוכל לתת להן רוח גבית משמעותית. אחת החוזקות אלו האנשים שעומדים מאחוריהן, שמכירים היטב את עולם האיקומרס ובנו משהו מאוד מרשים.

"גם מיכל וגם עדי הן ערך מוסף משמעותי לפעילות שלנו, ולקבוצה כולה. מאחורי גילטי, למשל, יש קהילה מאוד גדולה של נשים ו-100 אלף כניסות בחודש, ולזכות רונן נרשמת ההקמה של עדיקה ועולם שמתחבר ומשלים לעולם הנשי הוא שילוב חזק. אנחנו מתכננים להשקיע בשנים הקרובות עשרות מיליונים במטרה להמשיך ולפתח את הפעילות שלהן".

קבוצת TLC נוסדה לפני יותר מ-25 שנים, ומעסיקה כ-1,500 עובדים.

שירה ספיר

אזור התעשייה

מאמינים בנדל"ן הניו יורקי

לאחר שביססה את פעילותה בסינסינטי וביוסטון, קבוצת הנדל"ן VISION & BEYOND, בבעלות היזמים הישראליים סטס גרינברג ופטר גיזונטרמן, פותחת משרד שלישי במרכז מנהטן.

צוות vision and beyond / צילום: יח''צ
 צוות vision and beyond / צילום: יח''צ

לדברי גרינברג וגיזונטרמן, עד לאחרונה שוק הנדל"ן בניו יורק היה בעל סף כניסה גבוה, בגלל מחירי הנדל"ן היקרים, אך בחודשים האחרונים חל שינוי עקבי הקשור לחוקי דיור ולשינוי במודל התעסוקה הגלובלי. "זה החל כבר בתקופת הקורונה, כששוכרים רבים עזבו את דירותיהם בניו יורק, וחזרו להתגורר עם ההורים", מציין גיזונטרמן.

"בשנה האחרונה אנחנו רואים חזרה של צעירים לעיר, אבל עם מודל העבודה מרחוק עדיין חלקם בוחרים לגור במקומות אחרים, למשל במיאמי החמה והזולה יותר. כל אלה הובילו לירידה במחירי הנדל"ן בניו יורק, והפיכתה לאטרקטיבית כיעד להשקעה".

קבוצת VISION & BEYOND עוסקת באיתור, רכישה, השבחה וניהול מקבצי דיור (מולטי פמילי) בארה"ב. החברה פועלת כיום בשבעה אזורי פעילות במרכז ודרום ארה"ב, ומחזיקה כ-3,000 יחידות דיור להשכרה בשווי מוערך של כ-300 מיליון דולר. בנובמבר 2022 רכשה החברה יחד עם בית ההשקעות IBI מקבץ דיור להשכרה ביוסטון בכ-50 מיליון שקל.

החברה שרוצה לייעל את עולם המשלוחים

סטארט-אפ השילוח הבינלאומי Shipper משיק את גרסת הפיילוט בישראל, כולל אפליקציה שתאפשר שליחת חבילות מדלת לדלת בלחיצת כפתור לצרכנים פרטיים ועסקים קטנים-בינוניים.

עמיר דמרי, מנכ''ל Shipper / צילום: יח''צ Shipper
 עמיר דמרי, מנכ''ל Shipper / צילום: יח''צ Shipper

שיפר הוקמה ב-2022 על ידי היזם ואיש העסקים עמיר דמרי, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת סיגמאי, שגם השקיע בחברה כמיליון דולר, ואליו הצטרפו כשותפים היזם סלבה גירין, המשמש כ-CTO, וליטל לשם, יזמת ושותפה מייסדת של קרביין, שתשמש כיועצת בתחום הגיוס והפיתוח העסקי. החברה מעסיקה 15 עובדים, ומשרדיה ממוקמים באזור.

המערכת של Shipper מתממשקת עם מערכות חברות שילוח בינלאומיות וחברות לוגיסטיקה מקומיות, כשבעת הכנסת ערי המוצא והיעד מתקבלות שלוש הצעות מחיר המתוקצבות לפי דחיפות המשלוח. לפי החברה, האפליקציה הופכת את תהליך המשלוח לפשוט כמו הזמנה מוולט, והלקוחות נעים ממוצ'ילרים שמעוניינים לשלוח פסל מנפאל לישראל ועד בעלי עסקים שמעוניינים לשלוח מוצרים לשווקים בחו"ל.

"כיום כמעט בכל תחום ניתן להזמין שירותים בקלות ובמהירות דרך אפליקציה - טיסות, בתי מלון, מוניות וארוחות, אך עולם המשלוחים נותר מאחור, בידיהן הבלעדיות של חברות שילוח מקצועיות, ובמחיר וטכנולוגיה שאינה נגישה לכולם", אומר דמרי. "פיתחנו את Shipper כפתרון טכנולוגי שמנגיש את היכולת לשלוח ולקבל חבילות ומסמכים, ללא המתנות בשירותי דואר או תלות בחברות שילוח".

שירה ספיר

דלתא תהפוך לזכיינית Bath & Body Works

שלושה חודשים לאחר שהשיקה את אתר האיקומרס של ויקטוריה'ס סיקרט, דלתאישראל מותגים מתחילה להפעיל בישראל מותג בינלאומי נוסף: החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להקמת חנויות בישראל ותפעול של מותג הטיפוח הבינלאומי Bath & Body Works.

Bath & Body Works / צילום: דלתא
 Bath & Body Works / צילום: דלתא

בכוונת החברה להשיק את אתר האונליין במהלך שנת 2023, ולפתוח לפחות 30 חנויות בארבע השנים הראשונות, בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל. תקופת ההסכם נקבעה לתקופה של שבע שנים מיום החתימה, עם אופציה להארכה בשבע שנים נוספות.

Bath & Body Works היא רשת בינלאומית בתחום מוצרי הטיפוח, האווירה והבישום לבית. מוצריה כוללים מגוון רחב של קרמים ותחליבי גוף, נרות, מפיצי בישום וסבוני ידיים המיוצרים ברובם בארה"ב. מחזור המכירות של המותג בשנת 2022 הסתכם בכ-7.5 מיליארד דולר בחנויות ואתרי החברה, הכוללים מעל ל-1,800 חנויות בארה"ב וקנדה, מעל ל-425 חנויות בבעלות זכיינים מחוץ לאמריקה ובאמצעות אתרי האינטרנט של המותג.

חדשות טובות

מאות עובדי סלקום יצאו השבוע למגוון פעילויות התנדבות, ביניהן שיפוץ מעון ויצ"ו והקמת גינה עם עמותת יד ביד בנתניה, שיפוץ ושתילת גינה בגן לחינוך מיוחד, הפעלה לאנשים עם מוגבלויות במרכז היום של אלבין ישראל באשקלון, ניקוי חוף הסטודנטים בחיפה, ושיפוץ מעון דרור של עמותת איל"ן בגבעת עדה ובית הגלגלים בחדרה.

עובדי סלקום ביום המעשים הטובים / צילום: יח''צ סלקום
 עובדי סלקום ביום המעשים הטובים / צילום: יח''צ סלקום