החשכ"ל בהתייחסות ראשונה למשבר המשפטי: "המצב הנוכחי מטריד. מצפים לפתרון שיחזיר את רמת הוודאות"

בכנס תעשייה והייטק של התאחדות התעשיינים אמר יהלי רוטנברג: "בכירי אגף החשב הכללי ואני מדברים באופן קבוע עם חברות הדירוג ומשקיעים בינלאומיים. כולם מצפים שהמערכת תתכנס בהקדם לפתרון בר-קיימא" • הדף במרומז את הדיווחים בתקשורת לפיהם כביכול הוא מונע דיונים באוצר בנושא החקיקה

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: איל יצהר
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: איל יצהר

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, התייחס היום (ב') לראשונה באופן פומבי למחלוקות סביב החקיקה המשפטית של הממשלה: "אנחנו וכל העולם רואים את השיח הפנימי הציבורי והפוליטי הקשה במדינה היום", אמר רוטנברג בכנס תעשייה והייטק של התאחדות התעשיינים. "הסנטימנט הנוכחי והלכידות החברתית בישראל מטרידים". 

מומחים מנתחים: איפה כדאי להשקיע היום 100 אלף שקל?
מאז דחיית מתווה הנשיא: פרמיית הסיכון של ישראל קפצה, והשקל מאבד גובה 

החשכ"ל נגע ברמת הסיכון של מדינת ישראל עבור המשקיעים הבינלאומיים: "בכירי אגף החשב הכללי ואני מדברים באופן קבוע עם חברות הדירוג ומשקיעים בינלאומיים. כולם מצפים שהמערכת תתכנס בהקדם לפתרון בר-קיימא, כך שרמת הוודאות תחזור להיות גבוהה, ושבסופו של דבר מדד ה-WGI (מדד ממשל נפוץ ומקובל המודד את איכות הממשל לפי 6 קריטריונים) לא ייפגע".

רוטנברג הדף במרומז דיווחים בתקשורת לפיהם כביכול הוא מונע דיונים באוצר בנושא החקיקה המשפטית. "אנו משקפים ונמשיך לשקף לקובעי המדיניות ניתוחים ומשמעויות של כל הסוגיות שרלוונטיות לכלכלה הישראלית. אנו עושים זאת בפורומים המתאימים, בצורה מקצועית, פתוחה, מאוזנת, לא מתלהמת ועל בסיס נתונים". עוד הוא הוסיף כי "יש לנו את הדרכים שלנו לעשות את זה, מבלי שזה מגיע לכלי התקשורת".

לסיום קרא רוטנברג למציאת פתרון מהיר: "מדינת ישראל, החברה הישראלית והמשק הישראלי עברו תהליכים ומשברים שונים ומורכבים לאורך השנים. המצב הנוכחי הוא מטריד. אני גם מודע ומכיר את הניסיונות להגיע להסכמה רחבה ומקווה שזו תימצא בהקדם".