נמשכות הפגישות בבית הנשיא; "חוק המתנות" לא יקודם במושב הנוכחי

נציגי רע"מ, נציגי חד"ש-תע"ל ונציגי מפלגת העבודה הגיעו היום לפגישת הידברות בבית הנשיא, בניסיון להגיע להסכמה בנוגע לרפורמה המשפטית • במקביל, הליכוד חזר בו מהחלטתו לקדם את "חוק המתנות" לקריאה ראשונה במושב הנוכחי, על רקע התנגדות של גורמים בקואליציה ומחאת האופוזיציה שאיימה בפיליבסטר על "חוק מירון"

נציגים מטעם סיעת העבודה בפגישת הידברות בבית הנשיא / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
נציגים מטעם סיעת העבודה בפגישת הידברות בבית הנשיא / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

הבוקר (ד') נמשכו הפגישות בבית הנשיא בניסיון להגיע להסכמה בנוגע לרפורמה המשפטית. תחילה הגיעו נציגי רע"מ, אחריהם נציגי חד"ש-תע"ל, ובשעה 12:00 הגיע צוות ההידברות של מפלגת העבודה הכולל את ח"כ גלעד קריב, ח"כ אפרת רייטן, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן וד"ר תמר הוסטובסקי-ברנדס. 

צל חסר תקדים על יחסי ארה"ב-ישראל: ביידן רומז שדמוקרטיה אינה "עניין פנימי" | פרשנות 
האם עדיין אפשר להגיע להסכמות? אלה עמדות התומכים והמתנגדים לחקיקה המשפטית 
רגע לפני עצירת החקיקה: למה לשמחה רוטמן היה דחוף כל כך לסיים את הדיונים בוועדה? 

"חוק המתנות" לא יקודם במושב זה

במקביל, הליכוד חזר בו מהחלטתו לקדם את "חוק המתנות" לקריאה ראשונה במושב הנוכחי שמסתיים בתחילת השבוע הבא, לאחר שהקואליציה כבר הודיעה כי ועדת הכנסת תצביע עליו מחר. הדיון בוטל על רקע התנגדות של גורמים בקואליציה ומחאת האופוזיציה שאיימה בקיום פיליבסטר על "חוק מירון".

החוק של ח"כ עמית הלוי מהליכוד נועד לאפשר לנבחרי ציבור לקבל תרומות מהציבור לימון הליך משפטי או טיפול רפואי, עבורם ועבור בני משפחותיהם. החוק עשוי לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לא להשיב סכום של כ-270 אלף דולר שקיבל מבן-דודו המנוח נתן מיליקובסקי, ובג"ץ הורה לו להשיב

לפני שהליכוד הודיע כי לא יקדם את "חוק המתנות" במושב הנוכחי, ראשי האופוזיציה הודיעו כי קידום החוק ייתקל בהתנגדות מסיבית של כל הסיעות. הם גם איימו כאמור להגיש מאות הסתייגויות ולקיים פיליבסטר נגד "חוק מירון", שנועד לתת למשטרה כלים לנהל את אירוע מירון, וצפוי היה להיות מאושר באותו היום במליאה.

"המשמעות היא שלמרות סיום כנס החורף ולמרות שזהו שבוע של ערב חג, החליטה מפלגת הליכוד לכנס את המליאה במיוחד החוק המושחת והמתועב, בעל ניחוח של אינטרס אישי", אמרו באופוזיציה,. בהמשך, כאמור, חזר בו הליכוד מהחלטתו לקדם את החוק במושב הכנסת הנוכחי. 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה להסרת "חוק המתנות" מסדר היום: "הקואליציה צריכה להוריד את 'חוק המתנות' המושחת לא רק מסדר היום של המושב הזה. החוק הזה לא יכול לעלות להצבעה בכנסת ישראל. הגיע הזמן שבקואליציה יתחילו לחשוב על אזרחי ישראל. לא יוקר מחיה, לא ביטחון אישי, רק טובתם האישית". 

אתמול: סבב השיחות נפתח 

אמש (ג') פתח הנשיא יצחיק הרצוג את סבב השיחות עם נציגי הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי. נציגי יש עתיד מסרו אחרי הפגישה אמש כי הם הבהירו בפגישה כי הם מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בכנסת, כדי להתחיל דיון בדף חלק.

ישראל ביתנו הקימה צוות הידברות בראשו עומד יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אך אביגדור ליברמן הודיע כי עד שלא יבטלו את הנחת החקיקה בכנסת, נציגי הסיעה לא ישתתפו בשיחות. "אנו קוראים לחברינו בסיעות האופוזיציה שלא להתפתות לניסיונות הולכת השולל ותרגילי ההונאה של נתניהו", הוסיפו.